2016-01-29, 16:50
Bannlyst
Undrar jag nu då jag själv genomgår en stark period av kontemplation gällande mina högerextrema åsikter.

Man blir som man läser och det är oerhört lätt hänt att man ser saker och samband som inte finns ute i den vardag man befinner sig baserat på vad man har läst på internet.
Vi kan hålla oss i verkligheten och begränsar oss nu enbart till det vi upplever i vår vardag. Där internet alltså inte innefattas.
Ärligt talat kommer jag mest i kontakt med det som sägs vara det mångkulturella helvetet på internet och då främst på Flashback.

Har aldrig upplevt bilbrand, handgranatskastande eller tafsande av nytillkommen svensk.

Är väldigt beredd att byta åsikter och det är främst därför jag aldrig uppsöker politiska föreningar, då hela deras existens beror på att man behåller vissa åsikter.

Kommer ni verkligen i kontakt med det som skrivs här på Flashback?
Senast redigerad av Affektion 2016-01-29 kl. 16:55.
Citera
2016-01-29, 17:01
Medlem
Inte längre egentligen, men från årskurs 1 till 9! Och då var det många år sedan ändå, gick på en skola med 90% invandrare och det var väldigt stökigt, med mycket slagsmål och hot och massa grejer. Idag kan jag tänka mig att det är mycket värre i skolorna och samhället.. har dock inte bott i sverige sen många år tillbaka men när man väl är i sverige ser man verkligen skillnadeb från år till år. Tex med tiggare utanför alla butiker o sådant! Och väldigt stökigt utanför tåg/buss stationer o liknande. När jag varit ute på krogen har jag inte sett mycket men det kan bero på att jag bara går på rockbarer
Citera
2016-01-29, 17:03
Medlem
Glauciuss avatar
Absolut. Häromdagen såg jag ensamkommande afghanska pojkar(eller män) utanför Pressbyrån när jag var på väg till jobbet. Blev väldigt förvånad då min kommun är borgerligt styrd och har tidigare/hyr platser på en annan kommun för asylsökande.

För någon månad sedan var jag i en av våra förorter och i mitten på en bakgata så hittade jag en brandskadad bil. Det förvånade mig lite tills jag kom på vart jag befann mig.
Citera
2016-01-29, 17:08
Medlem
Jag bor i en etnisk svensk stadsdel. Kommer mest i kontakt med det i jobbet.. på sjukhus. Ganska mycket patienter, oklar ålder på ensamkommande barn.. misshandelsfall med utlänskklingande namn, vet inte om det har ökat iofs. Var en zigenarkvinna som avvek direkt efter förlossningen. Ville att barnet skulle tas hand om soc och vägrade ha med det att göra. Sätt sjukvårdsturister som kommer in halv döende med end stage tuberkulos eller något annat mycket konstigt och avancerat. Ungefär som att dom bara tagit första bästa plan till Sverige och direkt in på akuten. Alla ovanstående fall på senaste ett-två år. Sedan så ser jag tiggare på gatorna överallt. Jag betalar också rätt mycket skatt och tycker att det är dyrt med bostadsrätter. Trafiken är förjävlig och skolan verkar vara ett skämt. Fått fönstret på min bil krossad två gånger för att dom ska stjäla mobil plus gps. Fått mobilen ficktjuvad en gång också. Också senaste året. Vad vet jag, kanske svenkar. En tjejkompis blev våldtagen i en svarttaxi för två år sedan. Gick till domstol men blev inget. Sedan har jag förlorat ett par goda vänner när jag gick ut med att jag stödjer SD. Det är väl allt jag kan komma på rak arm. God kebab måste man ju ändå säga
Senast redigerad av tarzano 2016-01-29 kl. 17:54.
Citera
2016-01-29, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Affektion
Undrar jag nu då jag själv genomgår en stark period av kontemplation gällande mina högerextrema åsikter.

Man blir som man läser och det är oerhört lätt hänt att man ser saker och samband som inte finns ute i den vardag man befinner sig baserat på vad man har läst på internet.
Vi kan hålla oss i verkligheten och begränsar oss nu enbart till det vi upplever i vår vardag. Där internet alltså inte innefattas.
Ärligt talat kommer jag mest i kontakt med det som sägs vara det mångkulturella helvetet på internet och då främst på Flashback.

Har aldrig upplevt bilbrand, handgranatskastande eller tafsande av nytillkommen svensk.

Är väldigt beredd att byta åsikter och det är främst därför jag aldrig uppsöker politiska föreningar, då hela deras existens beror på att man behåller vissa åsikter.

Med tanke på att du blev medlem på FB denna månaden, så är det svårt att ta din tråd på allvar.

Sätt ut näsan i nån stad, så ser du.
Citera
2016-01-29, 17:26
Medlem
Citat:

Jag kommer i kontakt med kaoset ja. Våld är väl bara en tidsfråga.
Frågeställningen är lite otäck tycker jag, för det är som om man kan svara nej så existerar inte våldet, kaoset, vårdköerna osv osv. Men det gör det, vare sej du upplevt det eller inte.
Citera
2016-01-29, 17:42
Medlem
goran744s avatar
Citat:

Ja då jag har upplevt både det ena och det andra.
Och jag läser i stort sett inte styrda medier längre.
Pratar med alla jag möter istället och undersöker själv.
Du då ? Sitter du under skrivbordet och läser tidningar hela dagarna? Det verkar så!
Och nej min hjärna är svår att styra.
Ser jag någon bete sig som ett svin så säger jag att jag sett ett svin. Inte hur svinet såg ut

Och Nej jag tror inte på dig . Din text är för uppenbar.
Som att fråga. Snöar det verkigen i Sverige? Jag har inte sett någon bil kört av vägen! Vart ser ni de bilarna och snödrivorna? Hur ser snö ut?
Citera
2016-01-29, 21:21
Medlem
Sedan decennier tillbaka har jag arbetat med asylsökanden, de som fått sina tillstånd och andra kategorier av människor med ursprung i andra länder.

Till en början hade jag ett öppet sinne och tyckte att jag mötte nästan bara personer som jag upplevde som seriösa. Idag upplever jag motsatsen. Har blivit besviken så många gånger på människor som visat sig vara lögnare, giriga, inställsamma, framfusiga och allmänt besvärliga att ha att göra med.

Önskar att jag kunnat berätta motsatsen, men tyvärr inte. Självklart finns undantagen, men jag hade hoppats att de skulle vara flera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in