2016-01-30, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ligonsylt
Det du ska göra är att gå själv och bli lite rund under fötterna. Så fort du blir berusad blir världen en öppen dörr och du kommer hitta nya polare lätt. Nästa gång du vill festa kan du snacka med dina nya polare.

Jo och jag träffade ca 6-8st nya personer sist som jag la till på Facebook. Och jag har frågat om några av dem ska med ut men ingen kan typ. Vi snackade inte så mycket så det förstår jag. Känns lite desperat att tjata om att dra ut också? En gång är väl okej att fråga sen får dem fråga tillbaks. Eller ska man fråga varje gång man drar ut om ngn vill hänga på? Låter lite desperat tänker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Fiskpenis
Be dem hänga med ut på några bira, bara ni polare! Efter några bira brukar det lösa sig att antingen dra till en annan bar eller klubb beroende på hur många öl du tryckt i dem. Erbjud barrunda istället för klubben direkt, nästan en garanti att någon kommer vilja hänga med ut på klubb efter några öl!

Jo det är ett bra tips men problemet är att nästan ingen är super mycket så jag har bara tur ifall jag lyckas få med någon...

Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Vill de inte så vill de inte.
Varför i helvete är det så svårt att acceptera att dina polare inte är sugna på att spendera sina helgdagar på detta viset?

Typ typ typ typ, repad skiva. Vi förstår att du är ung och vill festa, men dina polare känner inte samma sug. Det är väl förfan bara att gå ut, att du kan känna att det är patetiskt är förvånande men det är någonting som försvinner vid lite personlig utveckling och mognad, du kan ju påbörja äventyret till denna mognad med att gå ut själv.

Varför det är svårt att acceptera? Jo för att alla har kul ute förutom jag typ.

Att gå ut själv hade varit ett alternativ ja, men då vill man helst träffa några polare där som man kan dra ut med nästa gång. Och det känns lite svårare att träffa folk om man har siktet inställt på att man Ska träffa folk istället för att bara gå dit och ha trevligt och se var det leder nånstans. Det är väldigt oattraktivt med folk som är desperata så försöker undvika det men det blir svårare om man drar ut helt själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Ihavenoname
Dra ut själv, då har du mycket större chans att träffa nytt trevligt folk plus att du slipper hålla reda på polarna hela tiden. Jag har alltid gått ut själv och med tanke på hur mycket härligt folk jag träffat så är det definitivt inget jag ångrar. Go for it!

Tycker det är svårt att träffa nytt folk om man är helt själv, lättare att ha en polare att falla tillbaka på om, känns tryggare. Hur gör du för att träffa nytt folk? Går du fram och snackar med folk eller går dem fram och snackar med dig? Har du något bra råd?

Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Dina behov ska väll knappast styra dina polares behov?
Skulle någon kräva av mig att jag var tvungen att vistas i lokaler med alkohol/droger i så skulle den polaren upptäcka att jag är svår att nå.
Festande sker på mina villkor o inte för att jag ska behöva ställa upp.

Det är just det som är problemet. Att folk är så tråkiga som du som hellre ligger hemma och kollar postkodmiljonären än att ha kul ute.

Sen kan du använda "på mina villkor" bara för att du egentligen inte gillar att festa hur mycket du vill som argument, men svaret blir inte annorlunda gentemot mitt, då dina krav på att folk ska tvingas spendera fredagskvällarna i soffan med dig. Har du tänkt på att alla inte vill ha tråkigt varje helg?

Citat:
Ursprungligen postat av Sana
Gå ut själv finns inget patetiskt med det snarare tvärtom, prova så ser du hur de är allt hänger på dig.

Alla är olika och gillar inte samma saker, så hitta en festkompis, man kan ju ha olika slags vänner.

Ganska svårt att hitta en "festkompis" bara sådär eftersom de flesta som gillar att festa redan har vänner de festar med och behöver inte mer festkompisar känns det som? Vad vet jag.
Senast redigerad av Lustighet 2016-01-30 kl. 14:44.
Citera
2016-01-30, 17:19
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lustighet
Tycker det är svårt att träffa nytt folk om man är helt själv, lättare att ha en polare att falla tillbaka på om, känns tryggare. Hur gör du för att träffa nytt folk? Går du fram och snackar med folk eller går dem fram och snackar med dig? Har du något bra råd?
Det händer oftast att folk kommer fram och snackar med mig men jag är inte direkt främmande för att dra fram och börja tjöta så det händer ju det också. Antar att jag är en sån där översocial jävel, älskar att träffa nytt folk.

Har tyvärr inga direkta råd eller tips mer än att ju oftare man går ut själv desto lättare blir det att träffa nytt folk.
Senast redigerad av Ihavenoname 2016-01-30 kl. 17:23.
Citera
2016-01-30, 17:48
Medlem
De flesta går väl på krogen för att träffa en partner på kortare eller längre sikt?

Jag kunde ha sparat mycket tid om jag varit mer målmedveten på den punkten. Man ska ju inte vara för på förstås, men mentalt förberedd annars funkar det aldrig bra. Supa med polare kan man göra på puben eller ute i skogen.

Polare hit och dit, ofta överskattat. Förr eller senare hittar de världens tristaste tjej och vill aldrig göra någonting, förutom med henne och hennes föräldrar. Nu pratar jag förstås inte om riktiga vänner, men de flesta polare är inte riktiga vänner.
Citera
2016-01-30, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ihavenoname
Det händer oftast att folk kommer fram och snackar med mig men jag är inte direkt främmande för att dra fram och börja tjöta så det händer ju det också. Antar att jag är en sån där översocial jävel, älskar att träffa nytt folk.

Har tyvärr inga direkta råd eller tips mer än att ju oftare man går ut själv desto lättare blir det att träffa nytt folk.

Jag är också jävligt social av mig men det känns som folk tycker det är jobbigt om jag kommer fram? Eller har inbillat mig det, vet ej om det stämmer. I och för sig går jag fram till folk som typ står och pratar redan med sin partner/ragg så det är kanske lite förståeligt.

Citat:
Ursprungligen postat av statligbluff
De flesta går väl på krogen för att träffa en partner på kortare eller längre sikt?

Jag kunde ha sparat mycket tid om jag varit mer målmedveten på den punkten. Man ska ju inte vara för på förstås, men mentalt förberedd annars funkar det aldrig bra. Supa med polare kan man göra på puben eller ute i skogen.

Polare hit och dit, ofta överskattat. Förr eller senare hittar de världens tristaste tjej och vill aldrig göra någonting, förutom med henne och hennes föräldrar. Nu pratar jag förstås inte om riktiga vänner, men de flesta polare är inte riktiga vänner.

Ja jo det är i och för sig sant. Inte fel att vara mentalt förberedd egentligen. Men inte vara för desperat. Ska man ha som tumregel att den man själv tar kontakt till att snacka med är den som frågar om man vill med ut på cigg/frågar om ens Facebook/tar nästa initiativ eller hur ska man göra?

Tack för bra svar.
Citera
2016-01-30, 20:57
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Jo och jag träffade ca 6-8st nya personer sist som jag la till på Facebook. Och jag har frågat om några av dem ska med ut men ingen kan typ. Vi snackade inte så mycket så det förstår jag. Känns lite desperat att tjata om att dra ut också? En gång är väl okej att fråga sen får dem fråga tillbaks. Eller ska man fråga varje gång man drar ut om ngn vill hänga på? Låter lite desperat tänker jag.

Jo det är ett bra tips men problemet är att nästan ingen är super mycket så jag har bara tur ifall jag lyckas få med någon...

Varför det är svårt att acceptera? Jo för att alla har kul ute förutom jag typ.

Att gå ut själv hade varit ett alternativ ja, men då vill man helst träffa några polare där som man kan dra ut med nästa gång. Och det känns lite svårare att träffa folk om man har siktet inställt på att man Ska träffa folk istället för att bara gå dit och ha trevligt och se var det leder nånstans. Det är väldigt oattraktivt med folk som är desperata så försöker undvika det men det blir svårare om man drar ut helt själv.

Det är just det som är problemet. Att folk är så tråkiga som du som hellre ligger hemma och kollar postkodmiljonären än att ha kul ute.

Sen kan du använda "på mina villkor" bara för att du egentligen inte gillar att festa hur mycket du vill som argument, men svaret blir inte annorlunda gentemot mitt, då dina krav på att folk ska tvingas spendera fredagskvällarna i soffan med dig. Har du tänkt på att alla inte vill ha tråkigt varje helg?

Ganska svårt att hitta en "festkompis" bara sådär eftersom de flesta som gillar att festa redan har vänner de festar med och behöver inte mer festkompisar känns det som? Vad vet jag.
Men ditt problem är att jag festar faktiskt så mkt jag vill. Inte nog med det så tvingar inte jag mina polare att se TV med mig.
Även du kommer tröttna på festlivet.
Citera
2016-01-30, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Men ditt problem är att jag festar faktiskt så mkt jag vill. Inte nog med det så tvingar inte jag mina polare att se TV med mig.
Även du kommer tröttna på festlivet.

Ingen har ju tvingat någon till nåt. Det jag vill är att hitta folk som gillar att festa lika mycket som mig varför skulle det vara fel?
Citera
2016-01-30, 22:05
Medlem
Har också tråkiga vänner som sällan går ut. Har gått på nattklubb många gånger själv. Ganska liten stad jag bor i så träffar alltid någon jag känner. Man står ju i kö typ 20 min max om det är mycket pådrag och de få som ser dig i kön kommer inte bry sig om det står ngn ensam i kön.

Ingen skam att gå själv, bara att köra! FUCK tråkiga vänner!
Citera
2016-01-31, 00:17
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ingen har ju tvingat någon till nåt. Det jag vill är att hitta folk som gillar att festa lika mycket som mig varför skulle det vara fel?
Inget fel alls. Men det var inte vad din trådstart handlade om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in