2016-01-28, 22:43
Medlem
Jag ska göra mitt bästa för att skapa ett enkelt topic.

I det nya Sverige kan det vara straffbart att gola ner brottslingar, rent indirekt.

Jag måste ha blivit gammal för jag har insett detta ganska sent. Hoppas att jag inte lärt mig för sent.

Jag har alltså lärt mig innebörden av frasen "mind your own business".

Så till frågan..

I det nya Sverige där liv är till salu, hur pass livsfarligt är det att gola ner allvarliga brott?
Dvs, hur ofta blir dem mördade med eller utan polisens beskydd?
Senast redigerad av mistermike 2016-01-28 kl. 22:48.
Citera
2016-01-28, 22:55
Medlem
Rätt ofta tror jag. Titta på han i Göteborg. Någon kille som kidnappades in i en skåpbil sen hittades död dagen efter.

Got daymn..! Tror det var dessa motorcykelknuttar som gjorde det.
Citera
2016-01-28, 23:00
Medlem
johanjosefssons avatar
Värst är ju brudarna, fan vad de jävla hororna golar. Man ska aldrig berätta sina kriminella bravader för en brud.
Citera
2016-01-28, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Rätt ofta tror jag. Titta på han i Göteborg. Någon kille som kidnappades in i en skåpbil sen hittades död dagen efter.

Vad hette han?
Vad golade han om?
Varför blev han inte skyddad av polisen?
Citera
2016-01-28, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mistermike
Vad hette han?
Vad golade han om?
Varför blev han inte skyddad av polisen?

Minns inte. Tror han var 27 år gammal. Vet inte varför men folk tror väl det handlade om affärer, skuld eller så kanske han vittnade?

Vad kan Polisen i Göteborg göra? De har ju fullt upp som det är med alla utanförskapsområden och utländska ligor i "centra". lol
Citera
2016-01-29, 07:35
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Värst är ju brudarna, fan vad de jävla hororna golar. Man ska aldrig berätta sina kriminella bravader för en brud.

Varför ska man berätta det för någon? Allt det här med att stå bredbent, ta sig på kotten och skryta om hur jävla intelligent man är som kriminell är väl det bästa sättet att kratta manegen för sin egen olycka.
Citera
2016-01-29, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Varför ska man berätta det för någon? Allt det här med att stå bredbent, ta sig på kotten och skryta om hur jävla intelligent man är som kriminell är väl det bästa sättet att kratta manegen för sin egen olycka.

Alla har väl behov av ryggdunk ibland.
Att få känna sig lyckad.

Att inte vara lyckad är väl ett vanligt motiv till att göra något kriminellt..
Citera
2016-01-29, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai

Varför. Det finns ju andra sätt att lösa problem.
Kunde dem inte sagt åt killen att lämna landet istället?
Citera
2016-01-29, 15:56
Medlem
Jag tror det är en liten minoritet av alla "golare" som mördas. Det finns ju en hel del exempel pa kända golare, som lever i högsta välmaga. Det handlar om golare, som tjallat pa ligor.

Men nagon officiell statistik finns knappast - trots att det finns statistik om sa mycket annat ,).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in