2016-02-03, 09:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Så SD fick alltså egen majoritet i Hovås, Långedrag, Örgryte förra valet. Dumma mig!
SD är väldigt små i dessa områden, ca 6% bara av röstern i valet 2014. SD:s anhängare finns mest i wt-områden.
Citera
2016-02-03, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
SD är väldigt små i dessa områden, ca 6% bara av röstern i valet 2014. SD:s anhängare finns mest i wt-områden.

Tror vi kan utgå ifrån att SD är *betydligt* starkare i dessa områden efter valet 2014 och inte minst efter förra veckans nyhet, alla som eventuellt har tvekat innan gör nog inte det längre.
Citera
2016-02-03, 12:09
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thade
Ja, men förväntade mig väl för mycket. Trots allt flashback med rasister och slynglar här hängandes 24/7 i väntan på sina bidragspengar.
Vilken del av ditt inlägg var seriöst? Du uttrycker dig rakt igenom som ovan och förväntar dig "seriösa" svar.

Vad gäller din formulering "vi invandrare" undrar jag vilken samhörighet du som europé känner med övriga invandrare. Det är ju inte bara i Sverige som arabisk/afrikans invandring är ett fiasko utan i hela Europa.
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Får gratulera till den upplevda känslan av samhörighet med araber och afrikaner.
Citera
2016-02-03, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZoneReality
Tror vi kan utgå ifrån att SD är *betydligt* starkare i dessa områden efter valet 2014 och inte minst efter förra veckans nyhet, alla som eventuellt har tvekat innan gör nog inte det längre.
Knappast! folk i dessa områden bryr sej om fler än ett område i politken. SD är ju mest känt för att vilja ha mindre invandring. Någon ekonomisk politik eller arbetsmarknadspolitik har dom knappast.
Citera
2016-02-03, 13:43
Medlem
Oeset.Joenssons avatar
Citat:
Knappast! folk i dessa områden bryr sej om fler än ett område i politken. SD är ju mest känt för att vilja ha mindre invandring. Någon ekonomisk politik eller arbetsmarknadspolitik har dom knappast.

När invandringen kör alla andra politiska områden i botten och driver landet till konkursens rand, finns det ingen annan relevant politik än att stoppa invandringen. Utan pengar kan man inte produktivt bedriva ekonomisk politik, utbildningspolitik, vårdpolitik eller arbetsmarknadspolitik.

Det måste väl en och annan högikomsttagare inse förr eller senare.
Citera
2016-02-03, 14:18
Medlem
Citat:

Detta land går på knäna tack vare all invandring och politikerna sopar allt under mattan och kontrar med att säga att det mer eller mindre är fel på den svenska befolkningen och att hon skall ha förståelse och acceptera allt som det för med sig (brott dagligen såsom våldtäkter, sexuellt ofredande, mord, rån osv.) samt hur mycket det sticker i ögonen när man ser hur otroligt mycket som det kostar. Lägg där till alla krav som ställs från dem som kommer hit - det där med att ta seden dit man kommer är tydligen inget som gäller dem.

Med tanke på hur många som kommer in till Sverige nu så har vi inom några få år vuxit med 1 miljon människor och dessa människor ynglar av sig flera gånger bättre än vi själva så om du räknar lite på det så kanske islam är den rådande politiken/religionen om 20-30 år, är det ett Sverige du vill bo i då eller önskar dina barn/barnbarn?

Så, jo, jag tror att många nu till slut förstår att "öppna era hjärtan" var signalen för det totala förfallet och att det faktiskt endast finns ett alternativ för att vända skutan (om det inte redan är för sent).

Bättre alla länder som har möjlighet hade bidragit till att lösa deras problem på plats långsiktigt och framför allt ställa krav sedan!
Citera
2016-02-03, 15:55
Medlem
CharlieBlaze420s avatar
Om detta blir verklighet så kommer jag i princip bli granne med ett asylboende.

Majoriteten av husen här är barnfamiljer, följt av pensionärer... Det finns även en skola (förskolan till femman) ett par hundra meter från den tänkta platsen.

Ingen information har skickats ut till hushållen. Var någonstans klagar man? Ska man ringa till Jörgen Fogelklou eller va fan? Kan också tillägga att det bara var jag och några andra som röstade på SD i mitt område.
Citera
2016-02-03, 19:19
Medlem
CharlieBlaze420s avatar
Sverigedemokraterna i Göteborg har nu publicerat ett öppet brev angående saken. Jag citerar det i en spoiler eftersom jag hade problem att ladda sidan i Firefox men inte i Chrome. Flera tusen som har hört av sig i alla fall.

https://goteborg.sd.se/2016/02/03/oppet-brev-ang-12-nya-asylboenden-i-goteborg/

Citera
2016-02-03, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slabbeduskan
Ja inte i Askim iallafall, där har du fel.

Agneta Granberg (M) har arbetat aktivt för detta i Askim tillsammans med bla föräldrar.
Citera
2016-02-03, 20:19
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Agneta Granberg (M) har arbetat aktivt för detta i Askim tillsammans med bla föräldrar.
Har du några andra Moderata-namn att "namedroppa"?
Vi har ju trots allt personval i Sverige.
Moderater som ligger bakom detta bör belönas senast 2018.
Citera
2016-02-03, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Tycker att du ska se dig omkring vad som sägs om henne på FB. Det finns många grupper som handlar om detta.
Citera
2016-02-03, 20:30
Medlem
Sen fick vi bort förslaget att bygga på Kobbens grusplan. Vi ska få bort dom här förslagen med ska du se trots att Agneta Granberg tycker att det är dags att vi får flyktingar till grannar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in