2016-01-30, 23:40
Medlem
Jag tror inte att priserna kommer att sjunka för det finns inga andra ställen att flytta till.

Citat:
Ursprungligen postat av theralena
Jag är ungsprungligen från ett erupeiskt land och bor i Sverige, men när jag åker till USA och dom frågar vart jga är i från så säger jag att jag är svensk.

Det blir ju ganska komiskt när du besöker ditt ursprungsland och säger att du är svensk.
Senast redigerad av Reparador 2016-01-30 kl. 23:44.
Citera
2016-01-30, 23:57
Medlem
theralenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reparador
Jag tror inte att priserna kommer att sjunka för det finns inga andra ställen att flytta till.

Det blir ju ganska komiskt när du besöker ditt ursprungsland och säger att du är svensk.
Nej för när ja besöker mitt ursprungsland så säger jag att jag är från det landet om dom frågar men har växt upp i sverige och även är svensk, jag är alltså från 2 olika länder.
Man måste förstå komplexiteten hoss människan, saker är itne svart eller vitt.
Citera
2016-01-30, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
- Senast var det 27%
- Ungefär lika många som förra året och kan knappast täcka behovet.
- Svenska bostäder ska gå till svenskar och inte Ahmed.

Inte en sann siffra. Valnatten avgör först. Nu kan Ahmed och Anna samt Mustafa vara födda här av svennar. Har du trångsynt tunnelseende? Är en son som heter Isak inte svensk? Nu byggs det i Fiskebäck och Askim, det är ju toppen! Företag och skolor som tar in praktikanter och elever måste belönas i dessa områden.
Citera
2016-01-31, 00:03
Bannlyst
Citat:
Nej för när ja besöker mitt ursprungsland så säger jag att jag är från det landet om dom frågar men har växt upp i sverige och även är svensk, jag är alltså från 2 olika länder.
Man måste förstå komplexiteten hoss människan, saker är itne svart eller vitt.

Haha, ja det här kan nog bli signaturmateriel. Komplexiteten var man kommer ifrån och vem man är
Citera
2016-01-31, 00:04
Medlem
Citat:
Nej du har fått en mina i munnen, ja det finns nått som innebär biologiskt svensk men du kan bo i Sverige och känna dig som svensk fast du inte har den biologin när jag åker till USA och nån frågar vart jag är i från så säger jag att jag är svensk fast jag inte är bilogoisk svensk. Förstår du att biologin inte har nån betydelse längre?

Därför ska även Ahmed som är svensk medborgare ha samma rättigheter som en bilogiskt svensk när det gäller bostad.

Exakt!!! Man kan vara transexuell med Koreanska rötter med en svensk förälder och muslim men träna yoga som är hinduistisk och vara född i Sverige och heta Mustafa eller Jessica.
Citera
2016-01-31, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Inte en sann siffra. Valnatten avgör först. Nu kan Ahmed och Anna samt Mustafa vara födda här av svennar. Har du trångsynt tunnelseende? Är en son som heter Isak inte svensk? Nu byggs det i Fiskebäck och Askim, det är ju toppen! Företag och skolor som tar in praktikanter och elever måste belönas i dessa områden.

En svensk är en svensk och en eritrean är en eritrean. Hur svårt kan det vara?
Citera
2016-01-31, 00:06
Bannlyst
Citat:
Exakt!!! Man kan vara transexuell med Koreanska rötter med en svensk förälder och muslim men träna yoga som är hinduistisk och vara född i Sverige och heta Mustafa eller Jessica.

Man kan inte se ut som en japan och vara svensk. Ledsen att behöva upplysa dig om faktumet.
Citera
2016-01-31, 00:09
Medlem
Citat:
Måste göra ont i ditt rasist hjärta att jag som invandrare känner mig och är svensk

Du är bra och en fin ambassadör för vårt fina Sverige theralena. Nu är det ont blod i Fiskebäck och Askim och jag förstår inte. Vi alla är svenskar, nya som äldre. Nu önskar vissa bojkott av butiker/företag som anställer praktikanter och tar in nyanlända i skolor. Helt sjukt. Rymdkram.
Citera
2016-01-31, 00:15
Medlem
theralenas avatar
Citat:
En svensk är en svensk och en eritrean är en eritrean. Hur svårt kan det vara?
Förstår att det är svårt att greppa sånt för någon med lågt IQ. Låt oss andra sköta sånt iställt och fokusera på ditt istället.
Citera
2016-01-31, 00:17
Medlem
theralenas avatar
Citat:
Du är bra och en fin ambassadör för vårt fina Sverige theralena. Nu är det ont blod i Fiskebäck och Askim och jag förstår inte. Vi alla är svenskar, nya som äldre. Nu önskar vissa bojkott av butiker/företag som anställer praktikanter och tar in nyanlända i skolor. Helt sjukt. Rymdkram.
Sluta med din ironi. Nästan så folk tror det du skriver.
Citera
2016-01-31, 00:17
Medlem
Citat:
Man kan inte se ut som en japan och vara svensk. Ledsen att behöva upplysa dig om faktumet.

Hört talas om genetik? Av 100 röda rosor kan nästa bli i annan färg. Hört talas om kultur? Man kan vara svensk och bli muslim. Hört talat om tradition? Lucia, som är italiensk. Livet är komplext..men i dessa områden som Askim och Fiskebäck glöms det och ersätts av hatkultur.
Citera
2016-01-31, 00:19
Bannlyst
Citat:
Förstår att det är svårt att greppa sånt för någon med lågt IQ. Låt oss andra sköta sånt iställt och fokusera på ditt istället.

Den där comebacken hade kanske gett Bush Jr. valsegern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in