2016-01-28, 16:41
Bannlyst
Hej jag vill fördjupa mig i aktier, börsen, marknaden m.m. Har mest läst böcker och studerat lite själv men jag letar efter en onlinekurs. Kan tänka mig att lägga ut en tusenlapp eller lite mer på utbildningen. Vill fördjupa mig i fundamental och teknisk analys, kassaflöde, riskkontroll m.m. Någon som kan rekommendera en bra utbildning?
Citera
2016-01-28, 16:57
Medlem
Gå med i unga aktiesparare. Både roligt och lärorikt
Citera
2016-01-28, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av muppetmupp
Gå med i unga aktiesparare. Både roligt och lärorikt

Ja jag har ju hittat en onlineutbildning i USA annars, men har inte pratat engelska på åratal så kommer skära i dialekten som tusan. Den kursen verkar dock riktigt bra, men bästa hade ju varit på svenska!

900 spänn så får man en femtimmarsutbildning, en manual, 60 dagar prenumeration på en mjukvara och en personlig coach. Finns det samma i Sverige så tar jag det alla dagar i veckan! Gäller bara att hitta :P
Citera
2016-01-28, 19:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Många goda råd kan man få gratis genom att följa duktiga investerare.

Några av mina favoriter: Simon Blecher, Fredrik Lundberg, aktiestinsen (Lennart Israelsson) och självfallet affärsgeniet själv Warren Buffett.

De som är rikast är de man ska följa, inte de nyrika.
Citera
2016-01-28, 20:57
Medlem
meatandmoss avatar
Jag skulle nog vara tveksam till en betalkurs eftersom de kanske prackar på dig just en strategi och program som inte passar dina behov. Bättre att forma sitt upplägg själv.

För självstudier
Bli medlem i aktiespararna, låna några böcker på bibilioteket, lyssna på poddar och följ snacket på forum och div sidor så lär du dig allt eftersom.
Aktiespararna har haft en kurs. Finns säkert lite om man kollar runt på Avanza eller Nordnet. Köper du något stort fint program följer det säkert med en grundkurs.

Varför inte en som ger högskolepoäng, bidrag och studielån?
http://studera.nu/jamfor-utbildning/...papperskunskap
Citera
2016-01-28, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av meatandmos
Jag skulle nog vara tveksam till en betalkurs eftersom de kanske prackar på dig just en strategi och program som inte passar dina behov. Bättre att forma sitt upplägg själv.

För självstudier
Bli medlem i aktiespararna, låna några böcker på bibilioteket, lyssna på poddar och följ snacket på forum och div sidor så lär du dig allt eftersom.
Aktiespararna har haft en kurs. Finns säkert lite om man kollar runt på Avanza eller Nordnet. Köper du något stort fint program följer det säkert med en grundkurs.

Varför inte en som ger högskolepoäng, bidrag och studielån?
http://studera.nu/jamfor-utbildning/...papperskunskap

Schysta tips ni, ja jag letar efter en riktigt bra mentor för tänker ta det här på allvar. Tänker inte gå tillbaka till mitt gamla yrke. Sen tycker jag att aktier passar mig så bra som är helt ny inom det här "tänket"..kan göra det vid datorn och träna hemifrån, nybörjarvänligt! i framtiden så vill jag hålla på med fastigheter och företag m.m! Jag skrev upp mig på den där onlineutbildningen jag nämnde lite kort, den i USA. Jag överlevde och engelskan var inte allt för katastrofal sa dom.

Vad är aktiespararna för något? Är det typ ett företag som lär ut om aktier och sånt? 600 spänn för medlemsskap per år...men det verkar ju vara sånt som jag behöver lära mig om. Kan man få rådgivning och sånt av EXPERTER där? Alltså framgångsrika investerare, inte såna där man ser i nyheterna som gissar en massa.
Citera
2016-01-29, 12:40
Medlem
svampgaffels avatar
Det finns en onlinekurs på Let's deal. Ingen aning om kvalité, men den kostar bara 199kr, så om den är skit har du ju inte förlorat så mycket. Annars skulle jag nog börja läsa böcker i första hand.
Citera
2016-01-29, 12:56
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim-reaper
Hej jag vill fördjupa mig i aktier, börsen, marknaden m.m. Har mest läst böcker och studerat lite själv men jag letar efter en onlinekurs. Kan tänka mig att lägga ut en tusenlapp eller lite mer på utbildningen. Vill fördjupa mig i fundamental och teknisk analys, kassaflöde, riskkontroll m.m. Någon som kan rekommendera en bra utbildning?

Finns massvis av grundkurser inom aktiehandel, tog en själv när jag va supergrön på området. 1x timme 10x tillfällen, typ 250-300 spänn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in