Detta kommer vara riktigt svårt att förklara men jag kommer göra mitt bästa.
Det jag vill med detta är tips på vad snubben har.
Autism eller asbergers finns ej efterssom psykologerna etc skulle hittat det direkt.
Snubben har jobb familj klarat skolan perfekt.
Jag kan helt enkelt inte umgås med honom för att alla svar och allt som kommer från hans mun gör mig extremt arg.
Jag försöker förklara om och om igen att beteendet är inte normalt och att den måste ändras men han fattar inte och tycker att allt är normalt och allt han säger är rätt.
Jag försöker komma i botten med det han har jag vill liksom veta vad han har men det går liksom inte för att alla svar man får är så efterblivna.
Han är normal inga synliga CP skador eller liknande men det måste vara nåt fel psykiskt med honom.
Roligaste svaret jag fick från honom är
Han har gått till psykologer och terepefter och vet ni vad de säger?
Det vet inte vad det är för fel på honom och erkänner att det är nåt fel på honom. De fattar inte honom liksom.
Förstår ni? Psykologer och terapefter fattar inte vad det är för fel på honom.
Här kommer lite exemplar på hans beteende tänk på att det är extremt svårt att beskriva och få ner de i ord man måste uppleva det.
En gång hadde jag inga cigg och mådde allmänt dåligt.
Så jag frågade efter 1 cigg.
50 kr säger han.
Jag, är du dum i huvudet?
Jag, ok du får 50 kr senare när jag har.
Han, nej.
Alltså först ville han ha 50 kr sen när jag säger att han kommer få 50 kr för 1 cigg säger han nej.
Alltså det låter ganska normalt men när man upplever det så är det så retarderat.
Det är liksom som att han inte förstår att man inte tar sån summa för 1 cigg och sedan när dealen är klar säger han nej.
Ibland frågar jag honom helt random saker.
Han ger svar men svaret har nåt med nåt helt annat att göra, vilket gör mig extremt arg för jag får inte svaren jag får nonesense liksom.
Jag förklarar för honom, du du byte ämne och svarade på nåt som inte har med saken att göra.
Tex fråga.
Varför skriver du med höger arm?
Han, choklad smakar bra jag brukar öppna flaskor med höger arm.
Riktigt svårt att förklara men ni förstår, det där var inte riktig svar på frågan.
Ex två.
Varför gillar du att träna?
Han, diskmedel är grönt.
Jag, vad snackar du om?
Han, fattar du inte?
Jag, fattar vad? Är du efterbliven?
Han, haha tänk längre du tänker inom boxen, tänk utanför boxen.
Jag, va?
Kommer inte på nåt annat det är så mycket hela tiden och jag glömmer bara.
Sen när jag väl knäcker honom eller han knäcker sig själv om hur retarderad han är så skrattar han bara.
Då säger jag till honom så här.
Du förstår att du knäckte dig själv nu?
Så skrattar han bara och säger att han inte knäckte sig själv och att det är bara jag som inte fattar.
Förstår ni att han brukar knäcka sig själv och fattar inte att han har gjort det.
Sedan brukar jag trigga igång ser till att han blir knäckt för att jag vill att han ska förstå att han knäcker sig själv. Men han fattar inte att han blir knäckt han tror att allt är ''ok'' och att han inte knäckt sig själv.
Detta är så retarderat jag förstår inte.
Jag vet inte jag kommer inte på nåt som han har gjort för jag glömmer sånt direkt för det är så retarderad.
Alltså vad skall man göra för att snubben skall få hjälp?
Jag vill bara att han skall bli mer medveten om sitt efterblivna beteente och bli normal.
Det är inget fel på honom så där bara hans beteende och tänk.
Det jag vill med detta är tips på vad snubben har.
Autism eller asbergers finns ej efterssom psykologerna etc skulle hittat det direkt.
Snubben har jobb familj klarat skolan perfekt.
Jag kan helt enkelt inte umgås med honom för att alla svar och allt som kommer från hans mun gör mig extremt arg.
Jag försöker förklara om och om igen att beteendet är inte normalt och att den måste ändras men han fattar inte och tycker att allt är normalt och allt han säger är rätt.
Jag försöker komma i botten med det han har jag vill liksom veta vad han har men det går liksom inte för att alla svar man får är så efterblivna.
Han är normal inga synliga CP skador eller liknande men det måste vara nåt fel psykiskt med honom.
Roligaste svaret jag fick från honom är

Han har gått till psykologer och terepefter och vet ni vad de säger?
Det vet inte vad det är för fel på honom och erkänner att det är nåt fel på honom. De fattar inte honom liksom.
Förstår ni? Psykologer och terapefter fattar inte vad det är för fel på honom.
Här kommer lite exemplar på hans beteende tänk på att det är extremt svårt att beskriva och få ner de i ord man måste uppleva det.
En gång hadde jag inga cigg och mådde allmänt dåligt.
Så jag frågade efter 1 cigg.
50 kr säger han.
Jag, är du dum i huvudet?
Jag, ok du får 50 kr senare när jag har.
Han, nej.
Alltså först ville han ha 50 kr sen när jag säger att han kommer få 50 kr för 1 cigg säger han nej.
Alltså det låter ganska normalt men när man upplever det så är det så retarderat.
Det är liksom som att han inte förstår att man inte tar sån summa för 1 cigg och sedan när dealen är klar säger han nej.
Ibland frågar jag honom helt random saker.
Han ger svar men svaret har nåt med nåt helt annat att göra, vilket gör mig extremt arg för jag får inte svaren jag får nonesense liksom.
Jag förklarar för honom, du du byte ämne och svarade på nåt som inte har med saken att göra.
Tex fråga.
Varför skriver du med höger arm?
Han, choklad smakar bra jag brukar öppna flaskor med höger arm.
Riktigt svårt att förklara men ni förstår, det där var inte riktig svar på frågan.
Ex två.
Varför gillar du att träna?
Han, diskmedel är grönt.
Jag, vad snackar du om?
Han, fattar du inte?
Jag, fattar vad? Är du efterbliven?
Han, haha tänk längre du tänker inom boxen, tänk utanför boxen.
Jag, va?

Kommer inte på nåt annat det är så mycket hela tiden och jag glömmer bara.
Sen när jag väl knäcker honom eller han knäcker sig själv om hur retarderad han är så skrattar han bara.
Då säger jag till honom så här.
Du förstår att du knäckte dig själv nu?
Så skrattar han bara och säger att han inte knäckte sig själv och att det är bara jag som inte fattar.
Förstår ni att han brukar knäcka sig själv och fattar inte att han har gjort det.
Sedan brukar jag trigga igång ser till att han blir knäckt för att jag vill att han ska förstå att han knäcker sig själv. Men han fattar inte att han blir knäckt han tror att allt är ''ok'' och att han inte knäckt sig själv.
Detta är så retarderat jag förstår inte.
Jag vet inte jag kommer inte på nåt som han har gjort för jag glömmer sånt direkt för det är så retarderad.
Alltså vad skall man göra för att snubben skall få hjälp?
Jag vill bara att han skall bli mer medveten om sitt efterblivna beteente och bli normal.
Det är inget fel på honom så där bara hans beteende och tänk.
Senast redigerad av B5iK4D3Li5K 2016-01-28 kl. 13:02.
Senast redigerad av B5iK4D3Li5K 2016-01-28 kl. 13:02.