• 1
  • 2
2016-02-09, 19:11
Medlem
123qazs avatar
THC bryts ner när det blir varmare än 150 grader.

120 grader (celsius) i 20-25 minuter är sweetspot för att få ut maximal effekt. Du behöver också blanda i någon typ av fett som THC kan bindas till.

Firecrackers:
Grinda ner det i lite jordnötsmör (ev lite extra olja/smör) bre det mellan två lite större kex ( finns runda kanelknäckebröd som är asgott till, släng på en bit mörk choklad ovanpå också ) vira in varje dubbelkex i aluminiumfolie och kör dem i ugnen på en plåt.

Vi slängde ner 3gram weed, 7gram avb och en påse med i runda slängar 5g blad och trimm på 6 firecrackers , första gången vi provade att göra edibles.

Bam, bäng i åtta timmar på ett kex.
Ett tag låg jag bara med ansiktet rakt ner i sängen och kunde inte röra mig. Tunnelseende och folk lät speedade när dem pratade, som nån pitchat upp rösten till piff och puff läge.

10/10, No Regrats !
Citera
2016-02-10, 00:01
Medlem
Pratade med killen om dessa firecrackers, han blev lite sugen pa det sa ska nog testa! Tack for tipset

De ar enormt mycket samre gras han har an vad jag ar van vid! Vet inte vrf det ar sa daligt men man far roka ratt mycket for att kanna av det och samma mangd I Sverige sa kan jag inte siffrorna lange. Pa mindre an jag rokt av hans: "Tryck 7, trycker pa 0. Jag sa 7. Jag tryckte sju. Vad som kanns som 5 min senare, oh det dar en en nolla!" medna pa han sa borjar ja kanna lite. Jag har berattat for honom att hans kalla har valdigt svaga saker men han har aldrig hittat starkare sa vet inte om de gor ngt med vart de odlar det eller vilken sort det ar? De har pastatt att det ar olika sorter han testat men marker ingen skillnad och smakar annorlunda.
Citera
2016-02-10, 23:26
Medlem
123qazs avatar
Firecrackers funkar absolut på svagt gräs. Det gör inget om det är extra torrt heller typ så man kan smula sönder det. Ju finare grindat desto bättre, det gör att mer av cannabisen kommer i kontakt med fettet i jordnötssmöret.

Fördelen med att äta cannabis istället för att röka är att du kan ta tillvara på all THC som finns, röker man försvinner ju det mesta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in