2016-01-28, 01:07
Medlem
Bonnatorps avatar
Lånade för ett tag sedan ut min telefon till en bekant, naiv som jag är.
Tiden går, och hux flux får jag veta att den är "trasig" och att hans flickvän av någon anledning kastat bort delarna.

Det tror jag förstås är total bullshit då han inte är helt pålitlig, utan tror snarare att han kom på hur man fabriksåterställer den så att alla mina spårningsprogram och synkroniseringar försvann.
Jaja jag skulle inte ha lånat ut mobilen från början, men jag dog en rövare för försäkringsbolaget om att jag tappat den på krogen, och för slantarna kunde jag ändå köpa en mycket bättre lur.

Hursomhelst vill jag gärna kunna sätta dit honom ifall det visar sig att han ljugit.
Jag har honom på facebook och han lägger ofta upp bilder och videoklipp.

Finns det någon möjlighet att information gällande telefonmodell eller IMEI-nummer finns inbakad i bildfilerna?
Det var en Huawei Ascend G7, och sannolikheten att han skaffat en likadan är tämligen liten.
Senast redigerad av Bonnatorp 2016-01-28 kl. 01:11.
Citera
2016-01-28, 01:11
Medlem
Om du kan "dra" bilden till ditt skrivbord och klicka på bilden, så får du fram alla fakta...
Citera
2016-01-28, 01:29
Medlem
Strychnos avatar
Exif-data kan avslöja allt om bilden, kamera/mobilmodell, och kamerans inställningar samt GPS koordinater.
Givetvis är det beroende på mobil/kamera-appen vad som finns med.

Det finns addons till webbläsare som visar Exif-data, och vanliga bildhanteringsprogram, samt att det finns inbyggda funktioner i windows som visar Exif-data.

Det finns även onlineverktyg, här har du en simpel men effektiv sida:
http://regex.info/exif.cgi
Citera
2016-01-28, 02:51
Medlem
funkar ovanstaende tips dock nar det galler facebook bilder?
Citera
2016-01-28, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Finns det någon möjlighet att information gällande telefonmodell eller IMEI-nummer finns inbakad i bildfilerna?
Nej, inte om du sparar ner bilder från hans Facebook. På andra bildsidor kan Exif-datan finnas kvar.
Citera
2016-01-28, 03:20
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamdoe
funkar ovanstaende tips dock nar det galler facebook bilder?

Man får tyvärr inte fram så mycket intressant från facebookbilder, infon är antingen strippad eller hashad verkar det som.

För att få fram bilders url på facebook så får man öppna 'sidinfo' i webbläsaren och leta rätt på den bilden man vill ha i fliken 'media', eftersom dom har något script på facebook som 'döljer' bildernas url.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in