Flashback bygger pepparkakshus!
2016-01-27, 19:40
Medlem
hej vilken citron vodka smakar minst sprit så att säga och mer citron Bacardi lemon eller absolut lemon?
Citera
2016-01-27, 19:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Bacardi är ingen vodka, utan en rom. Vodkan har minst smak i sig av de två.
Senast redigerad av Clay Allison 2016-01-27 kl. 19:52.
Citera
2016-01-27, 19:49
Medlem
Bacardi Limón smakar helt klart mer citron, lite för mycket om du frågar mig.
Senast redigerad av Lixxor 2016-01-27 kl. 19:57. Anledning: Felstavning
Citera
2016-01-27, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lixxor
Bacardi Lemón smakar helt klart mer citron, lite för mycket om du frågar mig.

men vilken är godast? för jag upplever tillexempel att absolut kurrant smakar väldigt mycket sprit och vill gärna komma bort från de
Citera
2016-01-27, 19:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ori
men vilken är godast? för jag upplever tillexempel att absolut kurrant smakar väldigt mycket sprit och vill gärna komma bort från de

Helt fel väg att gå. Lär dig att gilla spritsmaken.
Citera
2016-01-27, 19:57
Medlem
Citat:

Ska du dricka rent så är det nog vodka som gäller, bacardi limón smakar väldigt... Syntetiskt enligt mig. Annars är det väldigt gott att blanda bacardi limón med cola
Citera
2016-01-27, 20:10
Medlem
Gillar du inte spritsmaken så får du väl grogga, och då kan du väl lika gärna köra på vanlig vodka.
Citera
2016-01-27, 20:45
Medlem
TrampLOLs avatar
Finns en vodka som heter "Vanlig Svensk Citron", denna smakar mest citron och enligt mig godare än absolut lemon.
Citera
2016-01-27, 22:13
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Vill du komma bort från spritsmaken så får du övergå till mjölk.

Citat:
hej vilken citron vodka smakar minst sprit så att säga och mer citron Bacardi lemon eller absolut lemon?

Minst sprit smakar absolut lemon.
Citera
2016-01-27, 23:33
Medlem
Minst sprit tycker jag bacardin smakar, men bäst smakar absoluten. Iaf av de två.

Sen är de la upp till tycke och smak.
Citera
2016-01-28, 12:51
Moderator
Allaballawallas avatar
Då ingen av "produkterna" som efterfrågas existerar blir svaret: Ingen av dem smakar någonting eftersom båda är fiktiva.

Absolut Citron (40% abv & <3,0 g/l socker.) har vodkabas och en tydlig ton av finkel som för vissa får den att framstå som "spritig", men den har även en märkbar citronsmak.
Bacardi Limón (32% abv & 58 g/l socker.) har rombas med en tydlig sötma och en påtaglig syntetisk citronkarraktär som döljer spritsmaken väl.

Så om det är så lite "spritsmak" som möjligt som efterfrågas är Bacardin den uppenbara och självklara vinnaren.
Citera
2016-01-29, 06:18
Medlem
Great Gargamels avatar
Blanda loka citron pch bodka citron, då får du en bra grogg som bsra smakar loka citron. Du kan ta nån droppe citronkoncentrat också ifall du vill väldigt lömsk grogg, då de är lätt att dricka för mycket, noll spritsmak
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in