2016-01-27, 18:53
Medlem
Hej jo de är så att vi har en dreambox som en bekant installerat, ibörjan hade vi typ alla kanaler men dem senaste halvåret månaderna så slutar allt fler kanaler försvinna, dem finns på listorna och allt ser normalt ut när man går in på dem men det är bara svart. Speciellt på sportkanalerna på cmore... Någon som vet hur man kan göra??
Citera
2016-01-27, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unknowman
Hej jo de är så att vi har en dreambox som en bekant installerat, ibörjan hade vi typ alla kanaler men dem senaste halvåret månaderna så slutar allt fler kanaler försvinna, dem finns på listorna och allt ser normalt ut när man går in på dem men det är bara svart. Speciellt på sportkanalerna på cmore... Någon som vet hur man kan göra??
Dessa kanaler har blivit "pairade" i praktiken innebär det att du inte kan se dessa kanaler på en dreambox utan du behöver en originalbox. Detta har de gjort för att förhindra cardsharing.

Tror faktiskt inte det finns någon vettig lösning på problemet.
Citera
2016-01-27, 19:41
Medlem
Burkbubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Dessa kanaler har blivit "pairade" i praktiken innebär det att du inte kan se dessa kanaler på en dreambox utan du behöver en originalbox. Detta har de gjort för att förhindra cardsharing.

Tror faktiskt inte det finns någon vettig lösning på problemet.
Vet du om detta gäller alla dreambox? Jag har nämligen fått möjligheten att införskaffa mig en sån rackare med alla kanaler, och jag är mest ute efter just sportkanalerna.
Citera
2016-01-27, 19:42
Medlem
Aha trisst, tack för infon
Citera
2016-01-27, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkbubba
Vet du om detta gäller alla dreambox? Jag har nämligen fått möjligheten att införskaffa mig en sån rackare med alla kanaler, och jag är mest ute efter just sportkanalerna.
Viasat fotboll,sport,hockey,motor osv fungerar fortfarande. Men dock inte HD-kanalerna. XTRA NHL kanalerna fungerar inte.

För cmore så fungerar de vanliga kanaler vad jag vet, men inte extra kanalerna som visar matcher i SHL och Allsvenskan.

Detta gäller alla boxar oavsett märke, du måste ha en originalbox från din leverantör.
Citera
2016-02-07, 13:41
Medlem
Kan medela att nu funkar alla kanaler igen konstigt nog!!
Citera
2016-02-08, 12:32
Medlem
Att kanalerna funkar nu beror nog mest på bråket mellan Canal Digital och bredbandsbolaget (med viasat som relativt oskyldig collateral damage) på ena sidan och Discovery Networks på andra sidan. Som plåster på såren att 13 kanaler som kanal 5 och eurosport har försvunnit medan de bråkar så har CD/Bredbandsbolaget börjat visa exempelvis sportkanalerna för samtliga som kompensation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in