Citat:
Ursprungligen postat av
Solweig1945
Intressant trd som passar min frgestllning. Jag och min man har beskt dem flesta sydeuropeiska lnder under dom senare ren men aldrig varit i Asien.
Vi har funderat starkt p Thailand. Vldigt mnga svenskar verka ju gilla detta land och dom bekanta vi pratat med som varit dr har alla varit eld och lgor. Just nu njuter vi av sommaren men till vintern vore det ju trevligt med lite vrme, sol och bad.
Kollat en del p egen hand p just sdra Thailand, och arna dr verkar vara mycket trevliga. Vill grna ha en lite lugnare ort, med fina strnder men nd tillgng till bra hotell, fina restauranger osv.
r Hua-Hin en trevlig ort? just denna ort har nmnts av en bekant till mig.
Orter som Bangkok, Pattaya och Phuket knns inte som ngot resml fr oss s dom vill vi grna undvika.
PS: Kan tillgga att vi precis som den som startade den hr diskussionen har fr avsikt att stanna tv veckor. Vill inte slsa tid med att resa runt s mycket utan helst stanna p ett och samma stlle under hela eller strre delen av tiden.
Ngot speciellt att tnka p? Vad gra inte gra?
Du kan bortse ifrn mitt alias hr p Flashback, men som det lter s r ni ett lite ldre par och vill bara livsnjuta och inte festa? Har jag fel?
Mitt bsta tips r Ao Nang, (jag kan bara ge tips dr jag varit).
Dock r det lite mycket muslimer i just Ao Nang upplevde jag det som med mycket restauranger som serverar Halal slaktat ktt.
Men att resa ut till det olika arna ifrn Ao Nang r verkligen en grej att gra nr man nd r dr.
Phuket r vl ok ocks, dock kanske inte Bangla Road och Patong tilltalar er.
Men ni har ju Kamala Beach som r helt ok och ven Bangtao Beach som ligger p Phuket
Hua Hin har jag bara rest frbi, nra Bangkok och mycket Thai folk ifrn just Bangkok som brukar semestra dr p helgerna, Hua Hin skall ven vara det stllet i Thailand dr flest Svenskar r bosatta.
Vad vill ni gra mer n att bo fint och ta gott?
Ligga vid poolkanten eller ha schyssta strnder?
Thailand r s mycket annat n fest och prostution, s tveka inte att sticka dit.
Trevlig Resa