Citat:
Ursprungligen postat av
julia321
Någon som har huvudet på skaft denna kväll? Behöver räkna ut min årsinkomst på min lön före skatt. Efter skatt ligger den på 81006kr. Ingen aning om hur många timmar det är, får inga lönespecifikationer och är timanställd så jobbar olika tider hela tiden (därav blir OB också svårt att räkna ut). Minns att jag gjorde det för längesen men nu är det blankt i huvudet. Någon som vet?
Är studerande men är rätt säker på att CSN är skattat och klart redan. Tack!!
Det är omöjligt att veta givet den informationen vi fått. Vi har ingen aning om hur mycket skatt arbetsgivaren har dragit. Strunta i alla som säger att man kan räkna ut din bruttolön. Du borde däremot kunna ringa din arbetsgivare och be om lönespecar där du ser hur mycket skatt din arbetsgivare betalat in. Vet man dragen skatt och nettolönen kan man däremot lätt räkna ut din bruttolön.
Som rattvisaebra påpekar är det inte bra att du inte får lönespecar. Om du har en oseriös arbetsgivare har h*n kanske inte betalat in skatt. Om du då inte med lönespecarna kan visa att du trodde att arbetsgivaren betalat skatt åker du på att betala den själv..