2016-01-25, 22:29
Medlem
Trenden att bränna upp asylboenden runt om i landet verkar ha avtagit nu under vintermånaderna av förklarliga skäl (antar jag?). Kommer detta återupptas när det råder bättre förhållanden för eldning senare i år? Undrar med tanke på alla vålds- och sexualbrott som begåtts av just asylsökande "ensamkommande barn" den senaste tiden.
Citera
2016-01-25, 22:33
Bannlyst
på vilket sätt har förhållanden blivit sämre, bättre på vintern att smyga med mörkret ju om man vill tända eld
Citera
2016-01-25, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArrBBCC
på vilket sätt har förhållanden blivit sämre, bättre på vintern att smyga med mörkret ju om man vill tända eld
Jag är inte en pyrotekniker men antog att massa is och snö på byggnaden gör det svårt för elden att ta fart. Absolut kan mörker vara en fördel.
Citera
2016-01-25, 22:40
Medlem
Vem fan vill tända eld på det enda varma stället dom har just nu?

Dom vet ju att det kommer ta timmar i kylan innan dom får åka någonstans, vilket antagligen bara kommer bli sämre och påfrestande - Dom orkar inte just nu helt enkelt!
Citera
2016-01-25, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dominusillvminatio
Trenden att bränna upp asylboenden runt om i landet verkar ha avtagit nu under vintermånaderna av förklarliga skäl (antar jag?). Kommer detta återupptas när det råder bättre förhållanden för eldning senare i år? Undrar med tanke på alla vålds- och sexualbrott som begåtts av just asylsökande "ensamkommande barn" den senaste tiden.

SD har hittat förnuftiga grej. Sitta på flashback tjata på invandringen dag in dag ut.
Citera
2016-01-25, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkakommapanamn
Vem fan vill tända eld på det enda varma stället dom har just nu?

Dom vet ju att det kommer ta timmar i kylan innan dom får åka någonstans, vilket antagligen bara kommer bli sämre och påfrestande - Dom orkar inte just nu helt enkelt!

This. Självklart kan det förekomma/ha förekommit bränder anlagda av människor utifrån boendena, men de allra flesta är med största sannolikhet självförvållade av pensions- och kulturräddarna.
Senast redigerad av Periodic 2016-01-25 kl. 23:39.
Citera
2016-01-25, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S2k18
SD har hittat förnuftiga grej. Sitta på flashback tjata på invandringen dag in dag ut.
Kan du utveckla det där? SD? Syftar du på mig kan jag berätta att jag inte röster på dem. För övrigt spenderar jag vissa eftermiddagar/kvällar stundtals sittandes inne på flashback. Dina överdrifter samt hur du generaliserar drygt en miljon fb-användare gör att du tappar i slagkraft och trovärdighet. Är du möjligtvis rasist (ser vita som lägre stående alltså)?
Citera
2016-01-25, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dominusillvminatio
Jag är inte en pyrotekniker men antog att massa is och snö på byggnaden gör det svårt för elden att ta fart. Absolut kan mörker vara en fördel.
Det är inte speciellt svårt att bränna ner en byggnad oavsett väderlek om man vet lite vad man sysslar med.

Man ska samtidigt komma ihåg att det inte är visat att det funnits någon systematik eller organisation bakom bränderna, även om massmedia gjort sitt bästa för att elda upp stämningen. Det kan vara avsaknaden av detta som gör att bränderna inte inträffar mer regelbundet.
Senast redigerad av pf10 2016-01-25 kl. 23:57.
Citera
2016-12-05, 20:50
Medlem
En del tystas väl ner men det kommer att fortsätta så länge dom inte trivs på boendena och önskar hotllevistelse.

Här är dagens internt anlagda brand
Citat:
– Det var en hög med mattor och kläder som brann
Larmet om branden kom in till polisen klockan 18.17 under måndagskvällen.

Då hade ett automatlarm gått i gång sedan det börjat brinna inne på ett rum på ett boende för ensamkommande flyktingbarn.
http://www.expressen.se/kvallsposten/en-till-sjukhus-efter-brand-pa-asylboende/
Citera
2016-12-05, 22:14
Medlem
Pungsvings avatar
Det gäller att hålla sig all round. Nu övas det på knivhuggningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in