• 4
  • 5
2016-01-26, 20:22
Medlem
Då jag antar att du redan är införstådd med att skolk kan påverka din gymnasieexamen; vad är dina planer efter du är klar med din gymnasieutbildning?
Citera
2016-01-26, 20:50
Medlem
Nattiskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lewuk
Då jag antar att du redan är införstådd med att skolk kan påverka din gymnasieexamen; vad är dina planer efter du är klar med din gymnasieutbildning?

Att läsa vidare på högskola/universitet. Gymnasievalet är en orsak tills att jag skolkar, jag valde fel linje men insåg det försent. Så därför ska jag tänka på mitt val mer nu så det inte blir såhär igen. Och jag vet att mina betyg förmodligen inte kommer räcka, om man har godkänt i allt och kanske lite högre än godkänt i ett ämne men inte fler, så antar jag att det inte räcker.
Kan frånvaron påverka mig från att komma in? Alltså även om det är anmäld frånvaro?
Citera
2016-01-26, 21:06
Medlem
Javalangs avatar
TS, jag säger inte detta för att trycka ner dig, för jag lider med dig, det är vidrigt att hamna på en arbetsplats med folk man inte trivs med, oavsett om man är tonåring eller vuxen. Men tänk på att du får skattepengar som studiebidrag för att studera, och det är faktiskt inte orättvist att det dras in om du inte ägnar dig åt studier. Bidraget är ju ingen allmän medborgarlön utan just ett studiebidrag.

Jag kan nog inte säga något som får dig att ändra dig särskilt mycket, men mitt råd är att du kämpar så mycket du någonsin kan för att ta dig igenom detta. Det kommer du att ha igen många gånger om, speciellt om du vill läsa vidare på högskola.
Citera
2016-01-26, 22:35
Medlem
18ablaze1113s avatar
Jag mådde dåligt av skolan och skolkade på gymnasiet, fick ett brev från CSN som sa att dem skulle dra in det om det hände mer. Jag behövde ju pengarna och började komma tillbaka till skolan. Men då pratade jag med lärare och skolsköterskan hur jag mådde, fick hjälp och det fixade sig
Citera
2016-01-27, 00:30
Medlem
Slösa inte bort din tid på ett program som du inte gillar eller trivs på, drt kommer du bara ångra i framtiden när du behöver plugga upp en massa program för eventuella vidare utbildningar. Det är bättre att du byter till ett program som intresserar dig och som du vill lyckas på.
Försök hitta ett jobb annars tills du är mer motiverad till att utbilda dig?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in