2016-01-25, 14:34
Avslutad
Min plånbok blev stulen igår (jag kan också ha tappat den), men det var en lite märklig händelse på ICA. En kvinna frågade mig om jag kunde hjälpa henne att ta en grej som låg längst ner i frysdisken, o jag är ganska kort, så jag fick lägga mig på kanten till frysen för att nå den. Sen såg jag att det låg samma varor som gick att plocka lätt. När jag sträckte mig så åkte jackan upp o hon har lätt kunnat ta plånboken i min backficka.

Nu har jag ringt chefen på ICA o han skulle kolla övervakningskamerorna, o i morgon ska jag dit o visa vad som hände. Jag var där idag, men då var inte chefen där, men jag kollade var kamerorna sitter o tyvärr är det lite dåligt övervakade just där det hände.

Jag har naturligtvis gjort en polisanmälan, o spärrat alla kort, så det behöver ni inte påminna mig om.

Men frågan är, det är ju känsligt med övervakningskameror, om man får titta på de själv?
Citera
2016-01-25, 14:49
Medlem
Oh-My-Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Men frågan är, det är ju känsligt med övervakningskameror, om man får titta på de själv?

Jag vet faktiskt inte hur juridiken ser ut i detta fall. Däremot kan ni ju hävda att du var på kontoret för att samtala med chefen om det inträffade varpå han just kör den övervakningsfilmen och du "råkar" se på skärmen att det är just den kvinnan det handlar om.
Citera
2016-01-25, 18:44
Avslutad
Har precis fått tillbaka den, fanns på en restaurang 300 m från mig. Men jag har aldrig varit på den restaurangen. Mailade ICA att han inte behöver göra något besvär mer. Kan tillägga att allt var kvar, t.o.m. de 55 kronorna jag hade i den,
Citera
2016-01-27, 06:40
Medlem
johanness avatar
då inget brottsligt finns att diskutera flyttar jag tråden:

Brott och brottsbekämpning --> Övervakning och integritet
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto