2016-01-25, 10:38
Medlem
Hej.

Har sedan i går kväll inte kunna kommit ut på Comhit.net.

Det spelar ingen roll vilken dator jag använder, dock kommer jag ut på sidan om jag använder mobilens internet men om jag slår över till wifi så funkar det inte.

Har alltid haft googles DNS inställnigar i routern så det kan det inte vara.

Någon som vet vad som spökar ?
Citera
2016-08-06, 14:09
Medlem
Har nu varit borta c: 2 veckor, någon som vet?
Citera
2016-08-07, 03:50
Medlem
PeterNosters avatar
Jag kommer in om det nu är någon tröst för dig.
Citera
2016-08-07, 05:49
Medlem
Det är kanske denna åtgärd som har gjort att du inte kan surfa dit på ditt fasta nät.

http://www.comhit.net/content.php/329-lands-blockeringar

Citat:
För att få bukt på alla DDoS attacker som vi drabbas av till och från har jag under julen analyserat var trafiken från dessa attacker kommer ifrån. Efter en sammanställning av denna data så har jag sett att 90% av alla attacker kommer från 6 länder. Dessa är Iran, Japan, Thailand, Turkiet, Kina och Ryssland. Därför har jag valt att spärra alla ip-adresser som är tilldelade dessa länder. Detta är ingen 100 procentig lösning, men förhoppningsvis kommer den att minska attackerna en del. Vi kommer utvärdera framöver och se hur pass bra det hjälpt.

Skulle något ha blivit fel och kanske en ip-adress blivit blockerad av misstag och ni inte kommer in, vänligen maila support@comhit.net med ert användarnamn och er ip-adress så löser vi detta.
Citera
Igår, 19:51
Medlem
DennisOlofs avatar
Mycket gammal tråd men jag måste fråga om någon här vet vad som hänt ?

Jag har inte använt denna sida på länge nu men har ändå loggat in ibland. Antar att sidan hade mer aktivitet tidigare men pga streaming, play-tjänster och annat så kan jag förstå om aktiviteten avtagit med tiden.

Hur som helst jag undrar bara vad som hänt, har sidan upphört helt ?

Jag har säkert missat sådan information om det funnits tillgängligt tidigare då jag besökt sidan mycket sällan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in