2016-01-25, 09:52
Medlem
Hej!

Har lagt undan cirka 10 000 d jag bestmde mig att investera i ngot! Fonder eller aktier? Antar att det r bra kplge nu nr brsen faller nert? Har dock aldrig investerat i snt innan s jag skulle uppskatta tips och rd?

Bra fonder till exempel?
Citera
2016-01-25, 10:12
Medlem
Fenjal888s avatar
Alla lr vl sga aktier och/eller fonder. De har som du sger gtt nedt ett bra gtt nu s det r skert bra att kpa in sig dr. Hur lnge har du tnkt att spara? Jag skulle sga att fonder r nybrjarvnligt, alternativt stora aktier som HM, Starbucks eller liknande med en lngre sparhorisont.

Sjlv r jag vldigt frtjust i p2p-investering.
Senast redigerad av Fenjal888 2016-01-25 kl. 10:53.
Citera
2016-01-25, 19:35
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extra-c
Hej!

Har lagt undan cirka 10 000 d jag bestmde mig att investera i ngot! Fonder eller aktier? Antar att det r bra kplge nu nr brsen faller nert? Har dock aldrig investerat i snt innan s jag skulle uppskatta tips och rd?

Bra fonder till exempel?

Nr behver du pengarna? Behver du ha pengarna inom 5 r r nog det bsta att du investerar strre delen i ngot som inte rr sig s mycket upp och ner, t.ex. en kort rntefond eller ett nischsparkonto. Men rkna inte med mer n ngon procent i avkastning i dagens brslge.

Kan du tnka dig att bara lta pengarna vara oavsett vad som hnder p brsen s investera i fonder. ver lngre perioder vinner man nstan alltid p att lgga pengarna p brsen. Grna breda indexfonder med lga avgifter. Lnsfrskringar Global Index och Avanza Zero r bra varianter. Hr r risken hg och du mste klara av att sitta still i bten och inte panikslja om dina tillgngar helt pltsligt r vrda hlften s mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in