2016-01-25, 20:08
Medlem
Offret ar Alexandr* mezhe* A - R
RIP!!!!
Citera
2016-01-25, 20:09
Medlem
GM heter alltså Yusuf Khalid? Hade tippat på en afghan, tydligen så är det en somalier/eritrean
Citera
2016-01-25, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Det här är är ju helt bisarrt!
Jag har mailat och frågat, men jag förväntar mig inget svar som vanligt.

Hoppas fler hör av sig till de!

Min sambo har mailat, men inget svar ännu efter ca 50 min.
Citera
2016-01-25, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sisoedaersoet
Internationell media tar upp det men svensk DDR-media tystar ner eller förskönar och politikerna skriver att Mölndal växer. Allt är väl i demokraturen Sverige.

Varför skulle sverige vara särskilt intresserade av denhär nyheten? Alltså det jag menar är att knivdåd på hvb-hem har hänt förut. Det är inget unikt. Och nej håll inte på o säg att jag förringar händelsen. Tycker det förtjänar uppmärksamhet, en debatt kan ju även behövas om minskade krav och dålig säkerhet på hvb-hem för ensamkommande
Citera
2016-01-25, 20:11
Medlem
Finiss avatar
Den som sitter på vanlig enkel allmänbegåvning och lite basala kunskaper kring vad som får denna form av brott att begås vet ju att det rör sig om något mer komplicerat och invecklat än
vad detta tama forum får det till att verka vara.

Gärningsmannen lider såklart av någon form av allvarlig psykisk problematik vilket troligtvis gått personal, andra kontakter som ansvarar för placering och uppföljning förbi.

Mer psykiatrisk kunskap kring denna grupp av ensamkommande flyktingbarn SKA till för att undvika liknande händelse igen. Ett större ansvar för de som startar och bedriver denna form av boende ska krävas för att garantera ALLAS säkerhet. Säkerhet mot egen som annan person.

/ Finis
Citera
2016-01-25, 20:12
Medlem
AndreSanss avatar
Helt sjukt, tänk om Lövfen hade kunnat uttrycka sig om hur vidrigt detta är att här hjälper vi folk och detta är vad vi får tillbaks.

Ännu ett liv på Löfven's samvete, Kommer säkert inte vara det sista.
Citera
2016-01-25, 20:13
Medlem
Enligt Brottscentralen nyss, så var 22-åringen ensam personal på plats i morse.
Citera
2016-01-25, 20:14
Medlem
Här är BO 2011 http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4704637
Citera
2016-01-25, 20:15
Medlem
CrossArrows avatar
http://www.expressen.se/gt/alexandra...des-pa-jobbet/

Här är offret
Citera
2016-01-25, 20:15
Medlem
Mich13s avatar
Samtidigt lyser feministerna med sin frånvaro. Ironiskt va?

Oförlåtligt av TV4 att inte ens nämna mordet i sin sändning. Helt jävla sjukt.

Och den ryggradslöse statsministerns förslag att ösa in mer skattepengar i hål inger ju verkligen hopp om förbättring.

Man känner sig helt uppgiven. Det görs INGENTING för att åtgärda problemen.
Citera
2016-01-25, 20:16
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Alexandra Mezher, 22, mördades i knivdådet på ett boende för ensamkommande flyktingbarn i Mölndal.
Nu berättar de anhöriga om sorgen efter en förlorad familjemedlem.
– Hon var en ängel, skriv det i tidningen, säger hennes föräldrar.
Alexandra Mezher, 22, hade bara jobbat på boendet för ensamkommande flyktingbarn i Mölndal i ett par månader.
När arbetsdagen startade på måndagsmorgonen påbörjades också hennes sista dag i livet.

Citat:
Familjen, som från början kommer från Libanon, har varit samlad hos Alexandras föräldrar under dagen och tårarna har varit många.
– Hon var en ängel, skriv det i tidningen, säger hennes föräldrar via en av Alexandras kusiner.
Känner ilska
De har under dagen pratat mycket om ilskan över flyktingkrisen och den kaotiska situationen med många nyanlända och överfulla boenden.
– Det är de svenska politikernas fel att hon är död, säger en av hennes kusiner.

http://www.expressen.se/gt/alexandra...des-pa-jobbet/
Citera
2016-01-25, 20:16
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paraply.
Till den kreatur blir 18 och sedan utvisning?? FAN HELLER! DEN ska avrättas av flickans föräldrar!
Nu tror jag inte på dödsstraff och jag är inte haj på lagstiftningen men möjl. tillåter den inte utvisning av minderårig.
Därav önskar jag inlåsning tills utvisande kan verkställas.

Men vi vet inte motivet eller hur det hela gick till.
Vore intressant med mer än spekulationer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in