2016-01-25, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Då kommer svenska samhället anklagas till slut av vissa som "medskyldigt". Typ tjejen kunde inte få andra jobb pga "strukturell rasism"...och var tvungen ta jobb där eftersom hon kunde GM:s språk. Svenskarnas "fel" alltså...

Nästan...svenska MÄNNENS fel.
Citera
Medlem
IQ130s avatar
Vad för slags kniv är det frågan om? Brödkniven, frullen som spårade ur?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Bara att förhandla fram saftigt risktillägg. Och kräva skyddsväst/pepparspray. Helst inga kvinnor anställda osv, men det kan bli svårt att hitta män som är villiga att torka bord, tvätta sängkläder, skura dass osv. Alternativt att kvinnan städar med manlig eskort som vakt.

Är det Vårdnadsförbundet som organiserar den här kategorin? Jag hoppas vi får se kraftfulla åtgärder från alla LO-förbund mot den här typen av arbetsgivare som tillåter anställda att arbeta under livsfarliga omständigheter.
Citera
2016-01-25, 13:50
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Men din jämförelse haltar ju väldigt mycket i riskbedömning.
Om jag vore utbildad elektriker så skulle jag 1000 gånger hellre välja det jobbet mot att jobba med "afghanbarn"

Du missar poängen med mitt inlägg. Personen jag citerade sa att tjejen nästan förtjänade vad som hände eftersom det fanns en risk i hennes arbete som hon tog sig an.

Hon förtjänade inte ett skit av vad som hände och det hon utsattes för är fruktansvärt och jag hoppas att personen blir straffad hårt (vilket han troligtvis inte kommer bli) och att denna vansinniga situation vårt land utsätts för tar stop någon gång.
Citera
2016-01-25, 13:51
Medlem
IQ130s avatar
Ja, men man kan också tänka sig att de får färdigskuret bröd och metalldetektor i entren.
Citera
2016-01-25, 13:53
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllenEdmonds
Det ballar ur

Mina tankar går till offret och dess anhöra

Ja, det gör det, men Regnér är STOLT! Se Agenda igår. Jag minns inte heller att man tog upp brottsligheten, för den har polisen tystat. Allt ledde fram till att en ung kvinna dog idag. Hon visste inte hur farligt jobbet var. Inga åtgärder för att skydda de anställda. Knivar och andra vapen tillgängliga för de boende, 10 st och vårdare. Inte fler.
Citera
2016-01-25, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Det kallas för "Damage control". Aftonbladet gör vad de kan för att läsarna inte ska lika lätt kunna se allvaret i händelsen.

Varför finns det så många utvecklingsstörda människor på FB, det är inga konstigheter att det benämns mord eller dråp, det kommer de väl fram till under utredningen.

Vad är skillnaden på Mord och Dråp?

Citat:
Dråp

Avgörande är ofta huruvida handlingen kan anses ha skett i hastigt mod (dvs. ej under lång tid överlagt och planerat), gärningsmannens sinnestillstånd eller vilka förberedelser gärningsmannen vidtog.
Citera
2016-01-25, 13:55
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newcastle76
Aftonbladet :

"GM gripen för mord eller dråp"

Hur fan ska dom få detta till dråp? Att BO gick in i kniven baklänges?

Har BO gått in i kniven baklänges är det väl snarare vållande till annans död som kan vara aktuellt.
Uppfattningen är att det gått väldigt snabbt och då är det främst dråp man tänker på
men självklart kan det vara lite slugt uttänkt.
Citera
2016-01-25, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Får för mig att det är folk som platsat på "samhall" som får jobb på boenden.
Svårt att tro det rör sig om en invandrare själv.
Skulle inte tro det, det behövs oftast en del kunskap att jobba med sånt.
Citera
2016-01-25, 13:57
Medlem
fyratretres avatar
Blev intresserad av vad de har för krav på sina anställda på liknande boenden runtom i Sverige. De ska ju öppna sina hjärta ändå, måste veta vad de ger sig in på.

Från en annons på arbetsförmedlingen:

De borde se över sina annonser helt klart, va?
Tex lägga till militärutbildning i kvalifikationer.
Att man ska vara man kanske.

Och inte formulera sig som i texten, att de ska anpassas till svenska normer och beteenden. För gör du det ska du vara beredd på att bli fegt knivhuggen till döds.

Ännu en tjej våra politiker har svikit. Ännu en svensk vår media har svikit.
Ja vad fan- det sk. rättsväsendet sviker väl också. Utvisning kan vi nog glömma. Blir nog lite vårdhem, GM var ju psykiskt skadad av kriget.

Lock på!
Citera
2016-01-25, 13:59
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Ja, eller f.d. arbetslös och anvisad att jobba i flyktingindustrin. Du får inte låta bli att söka. Känner en som råkat ut för det. Hon ville inte jobba med ensamkommande "pojkar". Som tur var fick nån annan jobbet.

Usch, vad dåligt. Den typen av jobb ska ingen tvingas söka. Intressant om media kan rota fram om hon tvingades ta jobbet...
Citera
2016-01-25, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Skulle inte tro det, det behövs oftast en del kunskap att jobba med sånt.

Helt riktigt. Dessa barn kommer med oerhörda traumatiska stress syndrom och behöver prata och få mycket samtal. Dom har ju vart med om krig/flykt och förföljelse. Djupt tragiskt för alla inblandade, även gossen som utförde det. Han måste må så dåligt och vara panikslagen nu. Det kan ju vara en psykos som blommat ut..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in