2016-05-23, 20:08
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Tack.

Har bara snabbkollat på innehållsförteckningar, bilder och lite annat. Om det är bilder på BO du syftar på, verkar det inte finnas några och de brukar tas bort/maskas numer. Däremot finns det en äldre ansiktsbild på henne samt på vittnen (lämna ut allt eller ta även bort dessa anser jag).

Intressant att man så pass genomgående undersökt GMs ålder i en FU (fil "G_teborgs_TR_B_879-16_Aktbil_75_Del3.pdf", sida 171/347 ff).

Kan du sammanfatta lite av vad de kom fram till så man slipper ladda ner? Jag hörde att de anser att han är minst 18 år.
Citera
2016-05-23, 20:14
Medlem
Oavsett hur gammal gärningsmannen är kan man inte släppa ut honom. Det vore vansinne med tanke på den risk man då utsätter folk för som möter honom i framtiden.
Citera
2016-05-23, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
FUP
https://minfil.org/ncgdn3b7be/G_tebo...il_75_Del1.pdf
https://minfil.org/o8g6n3bdbd/G_tebo...il_75_Del2.pdf
https://minfil.org/r6gbn3bab3/G_tebo...il_75_Del3.pdf
https://minfil.org/q5gcn3b1b3/G_tebo...il_75_Del4.pdf

Edit:
Jag har inte läst FUP så jag vet inte vad det finns för bilder

Tack för FUP!
Fan vad stackars tjejen måste ha upplevt sina sista minuter!
Skicka hem Sandnegern till sin getknullar by eller sätt en kula i fanskapet!
Citera
2016-05-23, 22:19
Medlem
Scarecrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Kan du sammanfatta lite av vad de kom fram till så man slipper ladda ner? Jag hörde att de anser att han är minst 18 år.

Troligtvis är han 21.4 år gammal, med 16 % chans att han är 2 år yngre, och 2.5 % chans att han är 5 år yngre.

Andra läkare försöker förklara bort detta, och glömmer att han även har 16 % chans att han är 2 år äldre än 21.4 år och 2.5 % chans att han är 5 år äldre.

Personalen på boendet påstår även i flera förhör att han är över 18.
Citera
2016-05-23, 22:30
Medlem
Ballcancers avatar
Jomen tjena. Skäggbarn deluxe. Satte fan i halsen när jag såg bilderna på dessa barn. "vittnena"
Citera
2016-05-23, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarecrow
Troligtvis är han 21.4 år gammal, med 16 % chans att han är 2 år yngre, och 2.5 % chans att han är 5 år yngre.

Andra läkare försöker förklara bort detta, och glömmer att han även har 16 % chans att han är 2 år äldre än 21.4 år och 2.5 % chans att han är 5 år äldre.

Personalen på boendet påstår även i flera förhör att han är över 18.

Tack för att du sammanfattade det åt oss, jag letade men hittade inte i fupen.

Däremot hittade jag bilderna på samtliga boende på hemmet och ingen är under 20 år, utom möjligen tjejen, men hon är inte mycket yngre.
Citera
2016-05-24, 05:56
Medlem
Lite bilder från efter dådet: http://www.dailymail.co.uk/news/arti...WENTY-ONE.html
Citera
2016-05-24, 08:01
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danny Wilde
Lite bilder från efter dådet: http://www.dailymail.co.uk/news/arti...WENTY-ONE.html

Fan va hemskt alltså!
För jävligt att hon arbetade ensam, också att ingen kunde hindra/saktat blod flödet.
Må GM dö ett tusen död. Hur stor är chansen att PK-Sverige-idiotin bedömer den vuxna mördaren som en '15 åring', och blir bjuden på saft & kakor.
Citera
2016-05-24, 08:19
Medlem
Jag har nu läst hela FUP:en om mordet på Alexandra Mezher.

Det mest frapperande är hur den åtalade spelar sjuk och utan minnen. Hela hans beskrivning av sig själv och olika händelser och företeelser är ytterst selektiv. Ingen "sjuk" om det är så att han t.ex. är svårt och djupt deprimerad med suicidala tankar är så ytterst talför och babblar på som han gör. Han ljuger och han ljuger dåligt. Han ljuger så konsekvent att det är uteslutet att han är "sjuk". Han spelar sjuk mycket dåligt. Att vara elak är inte en sjukdom.

Genomgående visar alla förhör att han spelar upp ett scenario med vad han tror är "sjukt". Hans minnen är selektiva, då han beskriver sitt gamla hemland, sin mormor, sin skolgång m.m. jämfört med hur han har notoriska "minnesförluster" om allt han gjort i Sverige undantaget sina egna bekymmer och besvär.

F.ö. så finns i hans blodprov inga spår efter några särskilda läkemedel. På något ställe står att han fått Atarax och något att sova på till natten. Inget annat än "lugnande" alltså. Den mannen har varit elak från det han anlänt och är oerhört självupptagen, med en mycket konsekvent inriktning: Rädda sitt eget liv och göra det bekvämt för sig. Ingen tonåring kan klara en sådan uppvisning som den han kört från förhör 1 och vidare.
Citera
2016-05-24, 08:28
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Jag har nu läst hela FUP:en om mordet på Alexandra Mezher.

Det mest frapperande är hur den åtalade spelar sjuk och utan minnen. Hela hans beskrivning av sig själv och olika händelser och företeelser är ytterst selektiv. Ingen "sjuk" om det är så att han t.ex. är svårt och djupt deprimerad med suicidala tankar är så ytterst talför och babblar på som han gör. Han ljuger och han ljuger dåligt. Han ljuger så konsekvent att det är uteslutet att han är "sjuk". Han spelar sjuk mycket dåligt. Att vara elak är inte en sjukdom.

Genomgående visar alla förhör att han spelar upp ett scenario med vad han tror är "sjukt". Hans minnen är selektiva, då han beskriver sitt gamla hemland, sin mormor, sin skolgång m.m. jämfört med hur han har notoriska "minnesförluster" om allt han gjort i Sverige undantaget sina egna bekymmer och besvär.

F.ö. så finns i hans blodprov inga spår efter några särskilda läkemedel. På något ställe står att han fått Atarax och något att sova på till natten. Inget annat än "lugnande" alltså. Den mannen har varit elak från det han anlänt och är oerhört självupptagen, med en mycket konsekvent inriktning: Rädda sitt eget liv och göra det bekvämt för sig. Ingen tonåring kan klara en sådan uppvisning som den han kört från förhör 1 och vidare.
Jag har bara läst vissa delar, men är beredd att dela din uppfattning. Framgår det någonstans syftet med att hugga henne (läste att hon försökt ta kniven)? Jag tror inte han trodde hon skulle dö av hugg i låret/stussen...
Citera
2016-05-24, 08:30
Medlem
Vad jag menar är att han uppvisar inga som helst psykossymtom. Han försöker spela deprimerad, men är mycket målvetet promenerande mot en morddom med påföljd rättspsykiatrisk vård. Han ska dömas till fängelse och där kan han få både Atarax och något att sova på till natten vid behov. Är han gravt psykiskt störd jämställt med svår sinnesjukdom? Svar nej.

Om han är obildad och inte läskunnig etc är det en sak som inte faller under "grav personlighetsstörning".

Det är stötande att läsa förhören med honom. Han är mycket konkret och selektiv i allt han säger och allt han undviker att säga.
Senast redigerad av agoggoge 2016-05-24 kl. 09:28. Anledning: Tillägg
Citera
2016-05-24, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag har bara läst vissa delar, men är beredd att dela din uppfattning. Framgår det någonstans syftet med att hugga henne (läste att hon försökt ta kniven)? Jag tror inte han trodde hon skulle dö av hugg i låret/stussen...

Den åtalade säger sig inte minnas något alls av sin attack på Alexandra. Han har förnekar genomgående alla minnen förutom attackerna på sig själv av de medboende. Tills polisen kom och tog över "attackerandet" av honom. Något syfte för att mörda henne kan han alltså inte "minnas" och hans förståelse för de medboendes attack på honom är noll.

Det finns knivskador även högre upp på Alexandras bål. Det hugg som tog i låret kan ha riktats högre men pga hennes motstånd så hamnade det lägre. Hon har typiska värjskador på sin ena hand. Så det är mer troligt att han riktat hugget högre med avsikt att döda, men det dödande hugget har hamnat i låret. Det var alltså inte avsikt att hugga där hans hugg träffade i låret. Från hans synpunkt så råkade det bli en fullträff ändå. Han vet att om han döms till RPV så får han sjukpension. Men han spelar extremt dåligt.

F.ö. så anser jag att hans bettmärke bör analyseras med tanke på att han spelar självskador och avsikt att dö själv. Men av bilderna på honom själv så framgår inget som styrker något annat än det han säger sig minnas: Hur han önskat att döda sig själv. Djupt deprimerade har en dödslängtan som tar över hela deras tankevärld, men de är extremt oförmögna att begå självmord. Tills de får behandling! Då när behandlingen får effekt så är den första att de blir aktiva och faktiskt begår självmord. De begår inte mord!!

Nu är han övervakad dygnet runt och går omkring och hotar att ta livet av sig. Det gör inte svårt deprimerade eller psykotiskt drabbade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in