2016-01-24, 20:55
Medlem
Hej!

senaste veckan har jag haft muskelryckningar i ansiktet. Framförallt över vänster ögonbryn men även kinden och näsan. Jävligt jobbigt och när jag har googlat så dyker självklart ALS, MS och cancer upp. Har vart så orolig så jag inte har kunnat käka på hela helgen. Imorn skall jag boka tid hos nån läkare.

Nån som vet något om detta?? I mina ögon så har jag fått ALS och redan börjat tänkt på sälja lgh o hela helvetet
Citera
2016-01-24, 21:03
Medlem
Har haft ryckningar i ansiktet några ggr.. Har kunnat sitta i över en vecka.. Det är bara härda ut..
Citera
2016-01-24, 21:10
Medlem
Captain-Ragnars avatar
Muskelryckningar kan ha väldigt många orsaker. Har du inga symtom utöver det bör du nog inte oroa dig.

Mina muskelryckningar är som värst vid sömnbrist. Du har inte sovit dåligt på sistone?
Citera
2016-01-24, 21:22
Medlem
Spenneths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
Hej!

senaste veckan har jag haft muskelryckningar i ansiktet. Framförallt över vänster ögonbryn men även kinden och näsan. Jävligt jobbigt och när jag har googlat så dyker självklart ALS, MS och cancer upp. Har vart så orolig så jag inte har kunnat käka på hela helgen. Imorn skall jag boka tid hos nån läkare.

Nån som vet något om detta?? I mina ögon så har jag fått ALS och redan börjat tänkt på sälja lgh o hela helvetet

Kan det vara så enkelt att det rycker i ditt ansikte när du ljuger?
Citera
2016-01-24, 21:53
Medlem
RagingHippies avatar
Prova acetylcystin.
Citera
2016-01-24, 22:44
Medlem
Jag brukar få muskelryckningar av stress.
Citera
2016-01-25, 00:55
Medlem
I ansiktet? Hör av dig när du har det över hela kroppen, som jag, och jag är döende, sakta men säkert, precis som vi alla är!

Nej men hade groteska muskelryckningar överallt, först vadmuskeln, sen i ansiktet, sen axeln, armen.
Ja överallt, i flera månader. Började förklara för min sambo om hur hon löser allt när jag är död, sen gick jag till läkaren.

Orsakas av stress / undermedveten stress / sömnbrist / nikotin / koffein, listan kan göras lång, t.om vitaminbrist kan ge samma symptom enligt läkaren.

Mina ryckningar försvann efter ca 2veckor av att jag helt enkelt slutade bry mig.
Citera
2016-01-25, 01:27
Medlem
Sesam66s avatar
Behåll lägenheten. Du kommer att ha användning för den resten av ditt långa liv. Muskelryckningar i ansiktet har alla haft till och från. Det kan komma i perioder och bla bero på stress så som sagts tidigare i tråden. Även saltbalans kan ha med detta att göra. Visst du kan gå till en läkare men jag tycker du ska försöka sova och äta ordentligt några dagar så ska du se att det ger med sig. Oroa dig inte.
Citera
2016-01-25, 01:30
Medlem
Instämmer med övriga talare. Vänta en vecka och sluta tänk på det. Det är inte lätt jag vet. Men försök.

Jag har själv muskelryckningar. Dock så är jag under utredning.
Citera
2016-01-26, 18:47
Medlem
Muskelryckningar på ALS får man när muskeln håller på att dö, och har man muskelryckningar i samband med ALS så är inte ryckningar lite här och där, utan dom är som sagt i den muskeln som håller på att dö.

Sök på '' BFS '' på google istället!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in