Ska se om jag kan skriva lite av mina egna erfarenheter från mitt första och enda lajv hittills. Mina skriv/historie-färdigheter är inte de bästa så det får ni leva med. Själv var jag med och "boffrade" när jag var en sju-åtta år och hade inte så stor koll på vad det var just då, de flesta har nog lekt krig på ett eller annat sätt när det var små.
I vilket fall som helst, en kompis som hade erfarenhet från ett par lajv snackade om hur kul det var osv. och ville att jag skulle hänga med på ett lajv det här året. Lavjet arrangerades av
Enhörningen och hade namnet
Drakgrottan och Korpens Skri. Sagt och gjort, jag köpte mig ett svärd och han fixade lite trasiga kläder till mig eftersom vi skulle spela onda kultister.
Innan man åker dit så skriver man i regel vilken karaktär man ska spela och eventuell intrig, vi var som sagt människor och dyrkade en demon. På sidan av vår huvuduppgift att hitta demonen skulle vi hitta en order vid namn
Ordo Spekturm. Man kan beskriva det som en allians för alla som dyrkar det onda, det fanns en motpart känd som
Grå Vargarna som var en order för att hitta och boffra ner alla onda, men det visste jag inte då.
Väl framme med bussen så spöregnar det naturligtvis, första dagen skulle man kunna kalla en förberedelsedag då själva storyn inte börjar förräns dagen efter. Vi hittade ett ställe att campa på och satt upp vårt tält på ett så torrt ställe som möjligt (dvs. extremt blött

). Det hände inte så mycket den första dagen helt enkelt men jag kan tänka mig att de lite större grupperna planerar en hel del osv. under den här tiden.
Andra och tredje dagen slog vi följe med ett par andra ondsinta lajvare, varav en var
svartblod (obs: personen på bilden var inte en del av vårt följe

). Vi gick mest runt hela dagarna och vi gjorde väl egentligen ingenting märkvärdigt förutom att snacka och hänga på "offlajv" där man kunde dricka vatten, gå på toa osv.. På nätterna däremot så letade vi upp en demon med "information" för att få reda på var vi kunde hitta
Ordo Spektrum. De sista dagarna fick man kuta runt och försöka hitta folk för att samla ihop till en arme att krossa
Grå Vargarna. Vi lyckades tillslut få ihop en liten arme och slog även följe med ett par demoner (det var ganska många demoner där

). Vi attackerar Grå Vargarnas huvudbas mitt på natten när det är kolsvart ute. Resultatet blir att man ser absolut ingenting och alla fuskar hejvilt (man tål generellt sett 1-3 träffar sen är man "utslagen"). Efter att ha sett båda sidorna fuska i en halvtimme ger jag upp och nöjer mig med att något bättre än det här kommer jag nog inte att få se den här gången.