• 3
  • 4
2003-10-16, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddah
Man får inte säga blatte, jude,Svenne, luder osv....

Om man skriver ett vettigt och fint inlägg borde man få använda vilka ord/termer man själv vill så länge man har något att säga..

Men om man skriver ett vettigt och fint inlägg - ett sakligt inlägg - behöver man inte använda sig av de där termerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Ähvafan
Bara att hålla fast vid det sedan länge konstaterade: Sverige är INTE ett fritt land

Inskränkningarna i vår yttrandefrihet har knappast kommit till genom godtyckliga beslut eftersom det handlar om grundläggande rättigheter. Det måste dock finnas begränsningar och dessa har gjorts efter noga avvägningar mellan de samhälleliga intressena.

-Laura
Citera
2003-10-20, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laura
Inskränkningarna i vår yttrandefrihet har knappast kommit till genom godtyckliga beslut eftersom det handlar om grundläggande rättigheter. Det måste dock finnas begränsningar och dessa har gjorts efter noga avvägningar mellan de samhälleliga intressena.

-Laura

yeah right!

endast den som saknar argument samt har nåt att dölja tar till metoder som lagstiftning i diskussioner. Säger som jag sagt innan......sanningar skyr aldrig granskningar och ifrågasättande. Den som är säker på sin sak tål fri debatt. Utan politiska lagar.
Citera
2003-10-28, 12:18
Medlem
Kashmirs avatar
Det räcker med, och mindre än så, ett G på Svenska A för att hantera ett nyanserat språk.
Citera
2003-10-28, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ähvafan
yeah right!

endast den som saknar argument samt har nåt att dölja tar till metoder som lagstiftning i diskussioner. Säger som jag sagt innan......sanningar skyr aldrig granskningar och ifrågasättande. Den som är säker på sin sak tål fri debatt. Utan politiska lagar.

Ska bara tillägga, det är bara de svaga som behöver skyddas av någon slags diskrimineringslagar. När dessa lagar skapades tryckte man ju bokstavligen ner dessa grupper som omfattades av t.ex HMF och förklarade att de kan inte ta samma skit som andra grupper får utstå.
Citera
2003-10-28, 16:26
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollbunden
Nu ligger det till så här att Sverige har en lag som heter HMF.
Den gäller även online - här på flashback, om inte flashback följer den så kan vi råka ut för yttligare en nedstängning av forumet.

En del regler vill ingen på flashback ha, men vi måste.
Det är bara och acceptera, tyvärr !

Vad har svensk lag med Flashback att göra?

Forumet finns ju i England
Citera
2003-10-28, 17:55
Medlem
LadyTieras avatar
Yttrandefrihet för mig är inte att förolämpa folk, utan att få föra fram mina åsikter på ett sansat och vettigt sätt.

De som blir arga för att de inte får kalla varandra för blatte, fitta, hora, böjävel och dylikt ska inte säga att deras yttrandefrihet kränks. Är man inte tillräckligt vuxen/bildad för att kunna föra en god ton i debatten så har man inget här att göra.

Jag välkommnar upprensingen i forumet.

Frihet kommer alltid med ansvar.
Citera
2003-10-29, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Yttrandefrihet för mig är inte att förolämpa folk, utan att få föra fram mina åsikter på ett sansat och vettigt sätt.

De som blir arga för att de inte får kalla varandra för blatte, fitta, hora, böjävel och dylikt ska inte säga att deras yttrandefrihet kränks. Är man inte tillräckligt vuxen/bildad för att kunna föra en god ton i debatten så har man inget här att göra.

Jag välkommnar upprensingen i forumet.

Frihet kommer alltid med ansvar.

Riktigt!!
Det tar vi en SkÅL På!!!

SkåL! På eR!!
///////////////
Citera
2003-11-12, 04:36
Medlem
KLart man kan föra en civiliserad diskussion, men ska man bli stämd för ett ord?
Ett ord?
Sticks and stones..
Jag saknar yttrandefrihet.
Så mycket.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem