2016-01-24, 18:00
Medlem
Vart kan jag hitta linser för att få vita ögonvitor utan att ändra ögonfärgen , har en röd prick i ögonvittne som jag vill dölja på något sätt ! någon som vet vart man kan beställa ?
Citera
2016-01-24, 18:35
Medlem
Ingen som vet?
Citera
2016-01-24, 20:08
Medlem
Gabriel Knights avatar
Den röda pricken är väl ett blodkärl?

Vad jag vet så färgas väl bara iris i de där färgade linserna?

Jag hittade förstås ett par på Buttericks men de är utan styrka

http://www.buttericks.se/product.htm...ategory_id=174

Citat:
Scleralinser, vita
Nu är den här! Den heltäckande linsen. Med en bredd på 22 mm täcker den de allra flesta av ögon, oavsett ögonfärg. Den här vita linsen passar ypperligt till halloweenfesten och kommer få alla dina vänner att tappa hakan.
Linserna är så kallade månadslinser och kan användas flera gånger under en 6-månadersperiod. Varje förpackning innehåller ett par, med andra ord 2 stycken linser.

http://www.buttericks.se/category.ht...er-partylinser
Citera
2016-01-24, 20:21
Medlem
BewilderedHulders avatar
K-vitamin och lutein som finns i kål och ska enligt somliga ge klarare ögon. Har inte hittat någon vetenskaplig källa på att det är sant, dock. Sen finns det en vätska som heter Clear Eyes.
Citera
2016-01-25, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Den röda pricken är väl ett blodkärl?

Vad jag vet så färgas väl bara iris i de där färgade linserna?

Jag hittade förstås ett par på Buttericks men de är utan styrka

http://www.buttericks.se/product.htm...ategory_id=174

http://www.buttericks.se/category.ht...er-partylinser

Precis det är ett blodkärl! Vill bara dölja ögonvitan och inte själva pupillen om du förstår vill bara ha en Lins som kan dölja det typ letat överallt men verkar vara omöjligt att hitta, har testat clear eyas , den röda pricken gick inte bort :/
Citera
2016-01-25, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
K-vitamin och lutein som finns i kål och ska enligt somliga ge klarare ögon. Har inte hittat någon vetenskaplig källa på att det är sant, dock. Sen finns det en vätska som heter Clear Eyes.

Ja okej! Men söker mer en lins som kan dölja det spruckna kärlet i ögon vitan , typ någon lins eller vad som helst som döljer de!
Citera
2016-01-25, 10:22
Medlem
Tolvans avatar
Nej, inga seriösa linser som inte skadar ögonvitan iaf. Ögonen behöver andas, tro det eller ej.
Droppa lite Neseril utan konserveringsmedel i ögonen istället.
Citera
2016-01-25, 11:11
Medlem
-lynx-s avatar
skulle rekomendera farbror doktor istället för några linser. är det inte ett blodkärl som nämnts här så kanske de är något allvarligare som faktiskt bör kollas upp istället för att döljas bakom en lins?
Citera
2016-01-27, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -lynx-
skulle rekomendera farbror doktor istället för några linser. är det inte ett blodkärl som nämnts här så kanske de är något allvarligare som faktiskt bör kollas upp istället för att döljas bakom en lins?

Har varit hoss en dokter , han sa att det bara var ett skönhets fel och att han inte skulle ta bort de :/
Citera
2016-01-28, 00:55
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av normalkille
Har varit hoss en dokter , han sa att det bara var ett skönhets fel och att han inte skulle ta bort de :/

Det innebär att det är bara en liten prick som inte inverkar i ögats funktion.
Allvarligt, är inte det hela bara en släng av fåfänga? Jag är rädd att du förstorar den lilla pricken till något mastodont som egentligen inte har någon betydelse i det långa loppet. Gillar folk inte dig för en liten prick i ögat är de inga bra vänner ändå.
Citera
2016-02-01, 14:44
Medlem
LazyBlues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder

Finns clear eyes i Sverige? Vet att jag förr köpte det på Apoteket när man var på partyresa i Grekland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in