2016-01-23, 23:46
Medlem
Hej!

Är 24 år och utbildad förskollärare. Har fast jobb sedan ett år tillbaka men har på senare tiden börjat känna mig uttråkad eller rastlös. Ingenting som händer gör mig glad längre och jag vet inte vad jag ska göra för att vända det. Utövar en sport som jag älskat sedan jag var liten men finner ingen glädje där heller. Bor i en liten stad, under 20k invånare, så här finns inte så mycket att göra.

Vad ska man ta sig till? Är det värt att börja skolan igen? Flytta till en större stad där det finns mer att göra? Andra tips o idéer?
Senast redigerad av TaggaTagga 2016-01-23 kl. 23:52.
Citera
2016-01-23, 23:52
Bannlyst
Vad ska du utbilda dig till i så fall? Svaret är väl inte så enkelt som att flytta eller börja plugga.
Beror ju helt på hur enkelt du är och vad du saknar i livet.
Citera
2016-01-24, 00:18
Bannlyst
Hur kan man vara 24 och färdigutbildad? Är du Professor i något spetskompetensområde?
Citera
2016-01-24, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tibetanleguan
Hur kan man vara 24 och färdigutbildad? Är du Professor i något spetskompetensområde?

Förskolelärare är väl inte något man måste vara professor för att bli...
Citera
2016-01-24, 00:34
Medlem
Res jorden runt.
Köp husdjur.
I småstäder brukar sambo/äktenskap och skaffa barn vara vanligt.
Plugga till något annat eller bara byt arbetsplats.
Börja med någon ny hobby.
Citera
2016-01-24, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Förskolelärare är väl inte något man måste vara professor för att bli...

Nej men hur kan du påstå att du är färdigutbildad när du har många år kvar av arbetslivet? Du lär säkert åka på någon kurs här och var och då är du ju inte färdig precis..
Citera
2016-01-24, 01:19
Bannlyst
Citat:
Nej men hur kan du påstå att du är färdigutbildad när du har många år kvar av arbetslivet? Du lär säkert åka på någon kurs här och var och då är du ju inte färdig precis..

Om jag tolkade de rätt så är t.s utbildad förskolelärare, jobbar som de och allting. Förmodligen jävligt trött på jobbet och funderar på byta karriär.

Varför fortsätta gå kurser inom något man redan har allt som behövs, om man faktiskt funderar på göra något annat?
Citera
2016-01-24, 01:21
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Färdigutbildad=Examen från högskolan. Förskolelärare måste du vara akademiker för att få knega som.
Citera
2016-01-24, 08:24
Medlem
Citat:

Nä, är inte professor men menade färdigutbildad som att jag gått universitet och har en examen. Men det är klart, men är väl aldrig färdigutbildad
Citera
2016-01-24, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramida
Res jorden runt.
Köp husdjur.
I småstäder brukar sambo/äktenskap och skaffa barn vara vanligt.
Plugga till något annat eller bara byt arbetsplats.
Börja med någon ny hobby.

Bra ideer, tack!
Svårt att träffa nya människor, liten stad där man gått samma skola som 50% så de redan har en uppfattning om en och jag är inte så bra på dejtgrejen.
Jo, vill ju hitta någon hobby att brinna för men vet inte vad? Här finns typ en schackförening så svårt att gå med i någon förening!
Resa känns mest lockande! Men sen då? Sen är man ju tillbaka igen!
Citera
2016-01-24, 10:28
Medlem
Spara pengar, ta tjänstledigt och res iväg ett bra tag. Så får du en massa upplevelser och träffa nytt folk. Antagligen kommer du sen inse att du har det ganska bra med vardagen och längta hem igen.
Flytta till en annan stad kan va nåt också.

Ingen mening att utbilda sig till nåt annat, det är tråkigt på alla jobb det är därför man får lön. Skaffa rolig fritid istället. Har man bara bra kompisar och hittar på grejer så blir livet tusen gånger bätre.
Citera
2016-01-24, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaggaTagga
Bra ideer, tack!
Svårt att träffa nya människor, liten stad där man gått samma skola som 50% så de redan har en uppfattning om en och jag är inte så bra på dejtgrejen.
Jo, vill ju hitta någon hobby att brinna för men vet inte vad? Här finns typ en schackförening så svårt att gå med i någon förening!
Resa känns mest lockande! Men sen då? Sen är man ju tillbaka igen!
Nätdejta människor som bor i en annan stad. Du har inget som binder dig i en ort där du är uttråkad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in