2016-01-23, 15:07
Medlem
Ni som läst UJIKEN på Lunds Universitet (alltså den introduktionskurs i juridik som erbjuder 20 platser på själva juristlinjen till de 20 bästa som sätter AB på sluttentan), vad är det som krävs för att få AB?
Hur ska man jobba? Vad ska man lära sig? Vad är viktigast? Vad ska man inte göra osv?

Alla tips är varmt välkomna! Vill så gärna in på den där jävla utbildningen..
OBS! Inga dumma svar som "plugga", det fattar till och med jag. Mer konkreta tips tack.
Citera
2016-01-23, 15:21
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Plugga på om inlärningstekniker, tror jag är en nyckel..
Citera
2016-01-23, 15:52
Medlem
nihilverums avatar
Du kan möjligen hitta svar på din fråga i tråden om juristprogrammet, eller i alla fall få svar om du frågar de som skriver där.
Citera
2016-01-24, 10:24
Medlem
HalChases avatar
Du ser till att du har tillräckligt bra koll på kursens innehåll, hur det ska gå till beror helt på dig som person. Alla har olika sätt att plugga på och det gäller att hitta sitt. Att göra gamla tentor brukar vara populärt för att lära sig hur frågorna brukar vara uppbyggda.
Citera
2016-01-24, 16:41
Medlem
Jag kom in via UJIKEN. Mitt bästa tips är att göra alla EX-tentor som finns. Se de föreläsningar som är mest viktiga minst två gånger. Då du gör Extentor titta alltid på dina svar och jämföra med typsvar för att se vilka svar du missat. Efter ett tag kommer du se ett mönster av paragrafer som nästan alltid dyker upp på provet. Lär dig var dessa paragraferna finns i lagboken på ett ungefär då tidspressen på tentan är det största hindret.

En annan sak som är värd att nämna är att hitta någon som också pluggar kursen för att bolla alla svar. Det är alltid också alltid bättre att helgradera sig med paragrafer än att tillämpa för få.
Senast redigerad av formula1990 2016-01-24 kl. 16:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in