2016-01-23, 11:44
Medlem
tarsiers avatar
Nu har det blivit dags att söka sommarjobb!

Jag har, på något sätt, misslyckats med att fixa ett sommarjobb de två senaste åren. Så nu ska det bli ändring på det. Förut har jag i stort sett bara mailat ut mitt CV eller ansökt på webben och hoppats på det bästa. Jag sökte förhållandevis många jobb men detta gav inte speciellt mycket napp. Så någon slags ändring får det bli på den taktiken.

Har någon tips på hur man bäst söker sommarjobb, eller kanske vill tipsa om jobb man kan söka? dela med er!
Citera
2016-01-23, 11:59
Avstängd
Är du ren hos polisen, för registerutdrag, så söker de flesta asylmottagningar avlösare under sommaren. Kontakta kommunen för adress och intresse. Du kan också gå direkt in på migrationsverkets sida. Lediga jobb.
Citera
2016-01-23, 12:03
Medlem
Diablo1118s avatar
Underlättar om du berättar vad du gått för utbildning och vad du har för erfarenheter/vad du kan.
Enklast är väl semestervikarie inom äldrevården eller diverse försäljningsjobb/event. Finns en del på arbetsförmedlingen. Annars är kontakter nog vanligast källan för jobb oavsett.
Restauranger, cafe etc vid sommarställen kan vara bra ställen att besöka eller skicka sitt CV.
Citera
2016-01-23, 14:27
Medlem
tarsiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Underlättar om du berättar vad du gått för utbildning och vad du har för erfarenheter/vad du kan.
Enklast är väl semestervikarie inom äldrevården eller diverse försäljningsjobb/event. Finns en del på arbetsförmedlingen. Annars är kontakter nog vanligast källan för jobb oavsett.
Restauranger, cafe etc vid sommarställen kan vara bra ställen att besöka eller skicka sitt CV.
Pluggar civ.ing åk 3 och ska söka relevanta tjänster, men företagen verkar inte jättesugna än så länge om man inte lyckats knyta kontakter och visat sig duktig sen innan. Vilket jag tyvärr inte gjort. Men ska definitivt söka inom min sektor. Tack för tipsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in