Citat:
Ursprungligen postat av
Bennybandit
Tja!
Efter att nästan blivit påtvingad att installera windows 10 pga allt tjat från updatern så testade jag att ändra från w7 till w10.
Såg fräsht ut och allt det där, blev bara lite less på att den skulle veta exakt allt om mig och allt jag gör. Samt att min dolda porrbilder visades emellanåt på fel platser och andra märkliga saker även om de inte skulle vara synliga.
Efter tre veckor bestämde jag mig för att byta tillbaka för att min fps i spelet counter-strike sjönk så mycket när jag hade installerat. Max fps är 300, hade alltid 299 när jag stod stilla och cirka 260-280 när jag sprang runt, med windows 10 hade jag ungefär 260 fps stillastående och 230-240 när jag sprang omkring.
Vad beror detta på? Upplevde lite lagg också.
Kör nu windows 7 som vanligt men min fps återgick inte till så bra den var innan jag testade w10.
Har fortfarande lägre fps precis som jag fick med w10, även om jag bytt tillbaka till w7.
Vad kan detta bero på?
Är det massa slaggprodukter kvar på datorn efter att ha installerat det en gång?
Vet iallafall att det har med windows 10 att göra, min dator kan knappast ha gått och blivit sämre bara sådär under 3 veckor.
Har ett ganska kraftfullt hemmabygge.
Mvh Bennybandit
Om du formaterat om datorn då du återinstallerade W7 så tas all information på hårddisken bort och då kan knappast W10 ligga kvar och påverka FPS i Counter-strike så har du verkligen formaterat datorn så måste förklaringen till lågt FPS vara något annat än W10.