2016-01-23, 00:12
Medlem
Bennybandits avatar
Tja!
Efter att nstan blivit ptvingad att installera windows 10 pga allt tjat frn updatern s testade jag att ndra frn w7 till w10.
Sg frsht ut och allt det dr, blev bara lite less p att den skulle veta exakt allt om mig och allt jag gr. Samt att min dolda porrbilder visades emellant p fel platser och andra mrkliga saker ven om de inte skulle vara synliga.

Efter tre veckor bestmde jag mig fr att byta tillbaka fr att min fps i spelet counter-strike sjnk s mycket nr jag hade installerat. Max fps r 300, hade alltid 299 nr jag stod stilla och cirka 260-280 nr jag sprang runt, med windows 10 hade jag ungefr 260 fps stillastende och 230-240 nr jag sprang omkring.

Vad beror detta p? Upplevde lite lagg ocks.

Kr nu windows 7 som vanligt men min fps tergick inte till s bra den var innan jag testade w10.
Har fortfarande lgre fps precis som jag fick med w10, ven om jag bytt tillbaka till w7.

Vad kan detta bero p?
r det massa slaggprodukter kvar p datorn efter att ha installerat det en gng?

Vet iallafall att det har med windows 10 att gra, min dator kan knappast ha gtt och blivit smre bara sdr under 3 veckor.

Har ett ganska kraftfullt hemmabygge.

Mvh Bennybandit
Citera
2016-01-23, 00:51
Medlem
Hampsishs avatar
Om du uppdaterar till Win 10 s finns inte alla drivrutiner till alla hrlurar, tangentbord, graffikort osv.
Det kan frklara fps droppen, vill verkligen understryka att om du inte r hndig med mjukvara s r det fortfarande fr tidigt att uppdatera till 10:an.

Ominstallerade du frn skiva och formaterade allting eller hur gick du tillbaka till 7an ?
Citera
2016-01-23, 01:50
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybandit
Tja!
Efter att nstan blivit ptvingad att installera windows 10 pga allt tjat frn updatern s testade jag att ndra frn w7 till w10.
Sg frsht ut och allt det dr, blev bara lite less p att den skulle veta exakt allt om mig och allt jag gr. Samt att min dolda porrbilder visades emellant p fel platser och andra mrkliga saker ven om de inte skulle vara synliga.

Efter tre veckor bestmde jag mig fr att byta tillbaka fr att min fps i spelet counter-strike sjnk s mycket nr jag hade installerat. Max fps r 300, hade alltid 299 nr jag stod stilla och cirka 260-280 nr jag sprang runt, med windows 10 hade jag ungefr 260 fps stillastende och 230-240 nr jag sprang omkring.

Vad beror detta p? Upplevde lite lagg ocks.

Kr nu windows 7 som vanligt men min fps tergick inte till s bra den var innan jag testade w10.
Har fortfarande lgre fps precis som jag fick med w10, ven om jag bytt tillbaka till w7.

Vad kan detta bero p?
r det massa slaggprodukter kvar p datorn efter att ha installerat det en gng?

Vet iallafall att det har med windows 10 att gra, min dator kan knappast ha gtt och blivit smre bara sdr under 3 veckor.

Har ett ganska kraftfullt hemmabygge.

Mvh Bennybandit
Om du formaterat om datorn d du terinstallerade W7 s tas all information p hrddisken bort och d kan knappast W10 ligga kvar och pverka FPS i Counter-strike s har du verkligen formaterat datorn s mste frklaringen till lgt FPS vara ngot annat n W10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in