2016-01-22, 23:36
Medlem
Hejsan, det är så att jag har fått en liten summa pengar över av föregående lön. Men vet även att jag har en massa pengar som ska ut vid nästa lön så tänkte därför be om lite tips på vart man kan stoppa denna summa för maximal ökning, gör absolut inget om summan under denna månad är spärrad, då jag vet hur dålig spardisciplin jag har.

Tankar jag har är fasträntekonton, men finns det såna korta perioder?? Sex månader är det kortaste jag hittat, dock inte letat jättebra.
Citera
2016-01-22, 23:55
Medlem
Sparkonto är det bästa. = Ingen risk

Alternativt sparkonto i annan bank för att inte kunna norpa på impuls. = Ingen risk

Har du riktigt jävla svårt att hålla i slantarna så kasta in dem i någon fond. Riskabelt, speciellt i dessa tider, men något annat kan jag inte komma på. Medel-hög risk

Investera i något du kan sälja av om en månad, även detta riskabelt. Hög risk.
Citera
2016-01-23, 00:00
Avstängd
En månad, sparkonto, lägg ner. Du får kanske 5 kronor i ränta.
Citera
2016-01-23, 00:01
Medlem
Fonder är inget alternativ, då risken är alldeles för hög. Sparkonto, det är ju det alternativet jag tänkte på först, men samtidigt är ju typ 0% ränta inte en jättebra tillväxt, så hade väl hoppats på att det skulle finnas alternativ.
Citera
2016-01-23, 00:16
Medlem
Diablo1118s avatar
Du tjänar nog mer på på att spendera tiden på att leta pantburkar...
Citera
2016-01-23, 00:57
Medlem
Antivalents avatar
Lägg in alla pengar som är över i en räntefond. När lönen kommer stoppar du undan ett par tusenlappar, och vips har du ett sparande.
Citera
2016-01-23, 01:13
Medlem
Ett sparande har jag, nu är frågan vilket sparande som ger mest under en månads tid. Men ja, eventuellt sätter jag bara in pengarna på mitt sparkonto, men som sagt, 0,25% är inte så mycket för 10K. Och räntefond idag, går dom speciellt bra??
Citera
2016-01-23, 10:03
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raffeboy
Ett sparande har jag, nu är frågan vilket sparande som ger mest under en månads tid. Men ja, eventuellt sätter jag bara in pengarna på mitt sparkonto, men som sagt, 0,25% är inte så mycket för 10K. Och räntefond idag, går dom speciellt bra??

Det ger ca 2 kr på en månad så frågan är vad du ska göra med din förmögenhet....
Citera
2016-01-23, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raffeboy
Under så kort tid finns inga alternativ , endast vanligt sparkontosom gäller med 0, nåt i ränta.
Citera
2016-01-23, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Under så kort tid finns inga alternativ , endast vanligt sparkontosom gäller med 0, nåt i ränta.

Tack då vet jag, och kör på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in