2016-01-22, 21:39
Medlem
Nu är det så att jag under de senaste åren haft många, korta ströjobb och där ingen av dem är direkt relevant till de typer av tjänster som jag nu söker. Tror ni att det är passande att lista alla i CV:et?. Det är nog jobbigt att läsa och säger inte så mycket om vilken kompetens jag har för jobbet jag söker.

Vore det kanske en bra idé att klumpa ihop alla i en kortare rad och skriva : 2010-2015 : Diverse konsulttjänster inom X, Y och Z.?.

Jag läser ofta om att man ska ha med i CV:et det som är relevant för tjänsten man söker, men i mitt fall kommer det se ut som att jag inte gjort något alls under ett antal år om jag inte tar med de jobben i CV:et, vilket ju är missvisande. Jag pratar här om ca 15 kortare ströjobb.
Citera
2016-01-22, 21:47
Avstängd
Du smmanfattar, som du skriver. "Under tiden 2012 - 2015 uppbar jag lön från ett antal kortare anställningar", sedan nämner du namnen på företagen. Inga mer detaljer behövs.
Citera
2016-01-22, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindsurfaren
Nu är det så att jag under de senaste åren haft många, korta ströjobb och där ingen av dem är direkt relevant till de typer av tjänster som jag nu söker. Tror ni att det är passande att lista alla i CV:et?. Det är nog jobbigt att läsa och säger inte så mycket om vilken kompetens jag har för jobbet jag söker.

Vore det kanske en bra idé att klumpa ihop alla i en kortare rad och skriva : 2010-2015 : Diverse konsulttjänster inom X, Y och Z.?.

Jag läser ofta om att man ska ha med i CV:et det som är relevant för tjänsten man söker, men i mitt fall kommer det se ut som att jag inte gjort något alls under ett antal år om jag inte tar med de jobben i CV:et, vilket ju är missvisande. Jag pratar här om ca 15 kortare ströjobb.

Hej!

Beroende på hur gammal man är och vad man har för meriter och referenser i sitt CV så blir själva urvalet olika. En som har 15 års arbetserfarenhet med lite ströjobb och kanske orelevanta anställningar för den specifika tjänsten kan påvisa sin spetskompetens.

Är man ny i arbetslivet så rekommenderar jag att ha med ströjobb. Det visar att man försökt komma in på arbetsmarknaden, att man testat olika områden kanske. Men det viktigaste av allt att täcka tomrum i CV. När jag granskar CV så vill jag kunna täcka igen eller få förklaringar för tomrum, detta väcker lite frågor annars. Så har man rest 3 månader så nämn det att det är därför det är avbrott.

Men för att besvara frågan, ströjobb på några månader här och där skall visas.
Försök även att nämna vad just de olika tjänsterna gett dig för erfarenheter, det visar att du lagt tid på reflektion att de är värdefulla för just dig.

Jag gillar CV så skicka Pm om det är något.
Lycka till!
Citera
2016-01-22, 22:01
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simring
Är man ny i arbetslivet så rekommenderar jag att ha med ströjobb. Det visar att man försökt komma in på arbetsmarknaden, att man testat olika områden kanske. Men det viktigaste av allt att täcka tomrum i CV. När jag granskar CV så vill jag kunna täcka igen eller få förklaringar för tomrum, detta väcker lite frågor annars. Så har man rest 3 månader så nämn det att det är därför det är avbrott.

Jag gillar CV så skicka Pm om det är något.
Lycka till!

Jag är arbetsgivare och instämmer. Ju mer erfarenhet, desto bättre. Alla meriter är meriter!

Går bra att skicka PM till mig också med frågor hur ett CV bör utformas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in