Citat:
Ursprungligen postat av
Harald.Guldhatt
Om man gör något gott, men inte lägger upp på facebook (eller liknande) och får "likes", räknas det då?
Nej och Ja. Var det det svar du ville ha?
Jag hatar den här typen av pubertalt tänkande.
Försök göra din tråd mer intressant genom att spegla två åsikter "om saken" mot varandra och ge dina egna reflektioner. Du vet ... lite mer kött på benen.
Men nej, det gör du inte. Du skriver ett enda inlägg och överger posten helt och hållet.
Flera frekventa besökare av forumet försöker skapa lite termik så att din fråga får luft under vingarna (mao gör det jobb du borde göra själv din lata jävel) ... men var är DU och varför visar du inte intresse för din egen fråga.
Låt mig hjälpa dig. Och nu skapar jag den termik i frågan du var för ointresserad eller ointelligent att bidra med själv.
En "god" handling kan bara bedömas som sådan inom ett existerade moraliskt nätverk. Exempel:
Är det bra att välja vanilj snarare än chokladglass, ska jag såga ner en gran snarare än en tall. Vem vet.
Låt säga att du ser någon spotta i bussen och ingen annan ser det. Eller omvänt, du själv vill spotta i bussen men gör det inte. Låt oss också anta att du inte skriver om varken eller på facebook.
Skulle ditt skrivande om akten att spotta, eller kanske mer viktigt -- du väljer att inte spotta på bussen -- spela någon roll för om det var rätt eller inte.
Vad fan frågar du oss om?