2016-01-22, 22:35
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Tror du, på fullt allvar, att det finns ''vårdare" på asylboenden? Har du någon förklaring till att gruppen för våld i nära relationer hos polisen tar hand om anmälan?

Jag tror på fullt allvar att det var det är personal som avsågs med ordet "vårdare". (Vilket för övrigt är en bra benämning)
Citera
2016-01-22, 22:37
Medlem
Citat:
Jag säger bara: Sakta i backarna. Det är inte ens säkert på att pojken blivit våldtagen. Det finns ingen misstänkt trots att personalen anmält, polisgruppen som utreder brott i nära relationer är inblandad. Jag vet inte vad du får ut av denna information, själv tänker jag avvakta innan jag ropar våldtäkt.
Polisen sätter kod 291 på alla ärende gällande flyktingar och så försvinner brotten ifrån verkligheten.
Citera
2016-01-22, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror på fullt allvar att det var det är personal som avsågs med ordet "vårdare". (Vilket för övrigt är en bra benämning)

Jag undrar vad du kommer att skriva sedan när det visar sig att inget brott begåtts... Antagligen kommer du att skriva att PK polisen inte bryr sig om stackars pojken.
Senast redigerad av nantale 2016-01-22 kl. 22:44.
Citera
2016-01-22, 22:46
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Jag undrar vad du kommer att skriva sedan när det visar sig att inget brott begåtts... Antagligen kommer du att skriva att PK polisen inte bryr sig om stackars pojken.
Vid närmare eftertanke har du nog rätt. Det är nog false alarm. Invandrare brukar ju ljuga och utnyttja barn för att få sin vilja igenom. Så sannolikt är det några asylsökande som helt enkelt utnyttjar barnet och myndigheterna för att driva igenom sin vilja om bättre boende.

Jag är överens med dig - sånt pack är inte att lita på. Synd om grabben bara.
Citera
2016-01-22, 22:52
Medlem
Citat:
Vid närmare eftertanke har du nog rätt. Det är nog false alarm. Invandrare brukar ju ljuga och utnyttja barn för att få sin vilja igenom. Så sannolikt är det några asylsökande som helt enkelt utnyttjar barnet och myndigheterna för att driva igenom sin vilja om bättre boende.

Vi vet ju inte. Men det var ett liknande fall tidigare som handlade om 30 muslimska män skulle ha och velat forcera en dörr för våldta en kvinna på ett asylboende. Det var falskt alltigenom.
Citera
2016-01-22, 22:54
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Citat:

Aww, ni är så söta när ni bråkar!

... men för att återgå till topic så är det väl lite udda att det inte finns någon misstänkt men likväl finns det misstankar om hur lång tid övergreppen ska ha pågått. Man skulle väl tänka sig att det första ett barn säger är att den eller dom gjorde si eller så, inte att någon har gjort si eller så under så lång tid, eller?
Citera
2016-01-22, 22:57
Medlem
Vart är schyffert när man behöver motivation att fortsätta med invandringa?
Citera
2016-01-22, 23:04
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Aww, ni är så söta när ni bråkar!

... men för att återgå till topic så är det väl lite udda att det inte finns någon misstänkt men likväl finns det misstankar om hur lång tid övergreppen ska ha pågått. Man skulle väl tänka sig att det första ett barn säger är att den eller dom gjorde si eller så, inte att någon har gjort si eller så under så lång tid, eller?
Nej, det är inte underligt. När artikeln skrivs är inte pojken hörd, det innebär att det inte finns några formellt misstänkta än -- vilket är skilt från att pojken kan ha lämnat en berättelse om vilket tidsspann det rör sig om - och det finns med i anmälan.

Edit:
Han kan också ha pekat ut personer - men de är inte formellt misstänkta förrän de delges misstanke.
Senast redigerad av micro113 2016-01-22 kl. 23:07.
Citera
2016-01-22, 23:08
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Vi vet ju inte. Men det var ett liknande fall tidigare som handlade om 30 muslimska män skulle ha och velat forcera en dörr för våldta en kvinna på ett asylboende. Det var falskt alltigenom.
Lögnaktigt pack -- är alltså bilden du vill förmedla. Det är noterat och många håller med dig.
Citera
2016-01-22, 23:11
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Vem säger att det inte är utfört av en vårdare???
Eftersom brottet utreds av en polisenhet som sysslar med våld i nära relationer, och eftersom " nära relationer" brukar inkludera familj, men inte personal, så känns det kanske mindre troligt att det handlar om en vårdare.
Citera
2016-01-22, 23:15
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Nej, det är inte underligt. När artikeln skrivs är inte pojken hörd, det innebär att det inte finns några formellt misstänkta än -- vilket är skilt från att pojken kan ha lämnat en berättelse om vilket tidsspann det rör sig om - och det finns med i anmälan.

Edit:
Han kan också ha pekat ut personer - men de är inte formellt misstänkta förrän de delges misstanke.

Okej, men varifrån får man då tidsangivelsen? Kan det vara en uppskattning man gör enbart baserat på hur länge pojken i fråga bott på boendet?
Citera
2016-01-22, 23:17
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
visst finns här en osäkerhet, och det är inte säkert att något brott har begåtts. Men att uttrycka sig som du gör är inte bara att vrida till det; du ger ett smått desperat intryck.

Tycker du inte bättre att invänta resultat från polisens arbete istället för att på egen hand avfärda det som falska anklagelser innan utredning knappt ha hunnit inledas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in