2016-01-21, 21:15
Medlem
Jag är inte särskilt förtjust i indisk mat men köper ändå ofta mat från indiska restauranger, eftersom resten av familjen gillar den. En sak jag har undrat över är varför personalen ofta(st) är så otrevlig? Så mycket konstigheter; "Nej, det ingår inte när du köper Take away" (fast take away kostar lika mycket som att äta på restaurangen). Fler exempel; "Nej, dagens lunch gäller inte längre, nu är det ordinarie pris. - Men det står ju Dagens lunch fram till kl. 14? - Ja, man får sitta kvar (!) till 14 men dagens lunch-priset gäller till HALV TVÅ…" Osv. osv. Alltid med samma buttra, uttråkade min. OBS! att detta naturligtvis inte gäller alla indiska restauranger, men nästan alla som jag har varit på. Skulle vara intressant att veta om några tycker som jag, och om några har mer positiva erfarenheter.
Citera
2016-01-21, 21:23
Medlem
Har erfarit det motsatta.

Finns dock en sketch med pippirull (gamalt p3 program). Där dom ringer en indisk restaurang bara för att tacka för att man alltid blir så vänligt bemött när man Ärer på indiska reataurang. Varpå den som svarar är asotrevlig och dryg.

En anekdot.
Poängen är att det kanske är fler som noterat detta varpå dom tyckte att det skulle vara roligt och ringa och vara ironisk. Två ägg blir ju ingen stor omelett men ..ja..må andra sidan ingen röv utan skit.
Citera
2016-01-21, 21:27
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
1. Kulturkrock.
2. Den vita mannens skuld.

Jag skriver det av erfarenhet från länder där indier, pakis och bangladeshis jobbar.

Det är lätt att missförstå dem och ibland vill de lägga britternas förtryck på alla vita.
Citera
2016-01-21, 21:37
Medlem
teasardigs avatar
Fast ju otrevligare desto snabbare verkar de vara. Går man på en restaurang med skitsura indier går det snabbare att betala och få sin mat serverad än på McDonald's. Så länge serveringspersonalen inte spottar i maten bryr jag mig inte om hur arga de är.
Citera
2016-01-21, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Fast ju otrevligare desto snabbare verkar de vara. Går man på en restaurang med skitsura indier går det snabbare att betala och få sin mat serverad än på McDonald's. Så länge serveringspersonalen inte spottar i maten bryr jag mig inte om hur arga de är.
Hur vet du att de inte spottar i maten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in