2016-01-21, 20:32
Medlem
Jag är på jakt efter namnet på ett gammalt - och mot slutet av sitt liv rätt udda – ”datorspelsmagasin”.

Vi talar 90-tal, magasinet började som en normalt tidskrift med fokus på datorspel men med en hel del lite mer tekniska artiklar av typen ”hur man underklockar sin pentium 90 Mhz så att spelen i DOS inte går för snabbt”. Det speciella med denna tidskrift är att den "spårade ur" kort innan den helt lades ner. T.ex. så vill jag minnas att artiklar om autoexec.bat och config.sys-hackande för att få musen att fungera i DOOM blandades med reportage om strippor i Las Vegas och provskjutning av pistoler.

En fantastisk skrift naturligtvis, men vad hette den och vilka var lirarna som skrev i den?
Citera
2016-01-21, 20:42
Medlem
xfiler76s avatar
highscore kanske
http://photo.sh/photo-i842095347361856964_271560206.html

flitigt läst och köpt här hemma i varje fall
och som du sa dom flumma ur lite på slutet.
Citera
2016-01-21, 20:44
Medlem
Svenska Hemdatornytt låter det som.
Finns att läsa några nummer på http://hemdatornytt2.selda.se/arkiv/
Citera
2016-01-21, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xfiler76
highscore kanske
http://photo.sh/photo-i842095347361856964_271560206.html

flitigt läst och köpt här hemma i varje fall
och som du sa dom flumma ur lite på slutet.

Detta känns rätt! Lyckligtvis bor jag granne med ett pliktbibliotek så jag ska gå och rota i deras magasin i morgon

@richard_swe

Svenska Hemdatornytt minns jag också men inte var det det väl strippor och krutvapen i den?
Citera
2016-01-21, 22:05
Medlem
MorkaKrafters avatar
Gillade High Score och blev ledsen när tidningen bara försvann 97 eller vad det var för år. Oftast bra demospel som funkade fint på 486:an med 66 mhz. Ibland var det till och med porrspecial på cd-romen vilket såklart uppskattades av en sexfixerad tonåring
Citera
2016-01-22, 15:28
Medlem
CreepyCrawls avatar
Vill minnas att den bytte namn till High mag på slutet? Så körde dom nån form av månadens babe med bildgalleri på medföljande cdrom. Har kvar några stycken av dom där, inklusive en av porr-specialarna ;D
Citera
2016-01-22, 19:17
Medlem
Hade en High Score med en brud på omslaget och en vit bakgrund. Gillade den tidningen, men de gjorde om den med ny layout på slutet och det var då de hade den där bruden på omslaget.
Kollade länken och det där numret med tennis-tjejen hade jag. Så hade nog ganska många sådana.
Citera
2016-01-22, 22:40
Avslutad
Jag vill inte göra en ny tråd då jag tycker det är lite likt samma fråga men:

Jag söker en PC-tidning runt 98-99 som hade en cdskiva med bl.a windows-tema till Pulp Fiction till Windows 95. Det var bl.a ljud från filmen och muspekar-tema från filmen.. Även demos från olika spel.
Citera
2016-01-23, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Jag vill inte göra en ny tråd då jag tycker det är lite likt samma fråga men:

Jag söker en PC-tidning runt 98-99 som hade en cdskiva med bl.a windows-tema till Pulp Fiction till Windows 95. Det var bl.a ljud från filmen och muspekar-tema från filmen.. Även demos från olika spel.

PC Player? Den vet jag hade mycket godis på varje CD. Med windows tema hade väl ganska många tidningar förutom kanske PC för Alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in