• 1
  • 2
2016-11-24, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anekin
Vilka r era favoritar i Grekland? Motivera!

Var i grekland i brjan av oktober en vecka. Bodde i Aten, men vi rrde oss ocks runtom. En dagsresa till Agistri bl.a.

Agistri var underbart. Liten med 1000 invnare och ca 5km tvrs ver n. Kristallklart vatten, skna strnder, lite turister och mysiga cafen. Hyrde cykel som kostade 6 och cyklade runt de 6h vi var dr. Ca 1h med bt frn Pireus.

Annars har jag ocks varit till Rodos fr typ en 10 r sedan. Gillade det ocks. Men kanske end mer att blanda storstadsliv, sevrdheter och nattliv med ngra dagsutflykter ut till mindre orter.
Citera
2016-12-07, 02:16
Medlem
Agistri.... lter som ngot man borde prova. D kan man ju kombinera (relativt) billig flygresa till Athen och sedan ven njuta av ngra dagar p en smnig och halvde . Det r just S det ska vara.
Sjlv vill jag se mer av Joniska havet (vstra Grekland). Har bara varit p Kefalonia men vill se alla de andra arna ocks. Synpunkter p Joniska havet?
Citera
2016-12-07, 13:27
Medlem
sry dubbelpost.
Senast redigerad av KiimaKooma 2016-12-07 kl. 14:26.
Citera
2016-12-07, 13:27
Medlem
Citat:
Agistri.... lter som ngot man borde prova. D kan man ju kombinera (relativt) billig flygresa till Athen och sedan ven njuta av ngra dagar p en smnig och halvde . Det r just S det ska vara.
Sjlv vill jag se mer av Joniska havet (vstra Grekland). Har bara varit p Kefalonia men vill se alla de andra arna ocks. Synpunkter p Joniska havet?

Ja, Agistri var verkligen en perfekt dagstripp frn kaoset och trafikrusningarna i Aten.

Btar gr frn Pireus hamn typ varje timme. Alternativen r dock frre n till Aegina, som bara r 10min borta. Gr att ka bttaxi drifrn ocks. Oftast s kallade Flying Dolphins som ker till bda stllen frn Pireus.

Sen att Agistri r en liten mrks ocks i t.ex. butikernas ppettider speciellt under offseason. De flesta turister som tar sig hit kommer fr de utmrkta dykningsmjligheterna.

Annars lr ju Hydra vara vldigt fint ocks... skulle grna ka dit nsta gng jag r i Grekland.
Citera
2017-02-12, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiimaKooma
Ja, Agistri var verkligen en perfekt dagstripp frn kaoset och trafikrusningarna i Aten.

Btar gr frn Pireus hamn typ varje timme. Alternativen r dock frre n till Aegina, som bara r 10min borta. Gr att ka bttaxi drifrn ocks. Oftast s kallade Flying Dolphins som ker till bda stllen frn Pireus.

Sen att Agistri r en liten mrks ocks i t.ex. butikernas ppettider speciellt under offseason. De flesta turister som tar sig hit kommer fr de utmrkta dykningsmjligheterna.

Annars lr ju Hydra vara vldigt fint ocks... skulle grna ka dit nsta gng jag r i Grekland.

Agistri och Hydra sommaren 2017 - here we come!
Tack fr tipsen! Mycket bttre n turistbroschyrerna!
Citera
2017-02-13, 02:32
Medlem
Citat:
Agistri och Hydra sommaren 2017 - here we come!
Tack fr tipsen! Mycket bttre n turistbroschyrerna!

Lter som ett bra val! Agistri med sina strnder och hydra som total bilfri och vackra hus!

Flyg till Aten? Kommer du spendera tid dr ocks? Har du ngot att frga angende sevrdheter, restauranger, nattklubbsomrden, transport osv i Aten, Piraeus, kusten eller Agistri s kan jag nog frska svara iaf.

Fan lngtar ju sjlv tillbaka nu
Senast redigerad av KiimaKooma 2017-02-13 kl. 02:44.
Citera
2017-06-28, 11:59
Medlem
Vad ligger priserna p runtom de grekiska arna?

Misstnker att det r som Rom typ - dvs , precis som hemma? En middag ute fr 15 euro?
Citera
2017-07-02, 22:34
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilNed
Vad ligger priserna p runtom de grekiska arna?

Misstnker att det r som Rom typ - dvs , precis som hemma? En middag ute fr 15 euro?
Japp, det r samma priser som i Sverige. ter man ute s r prisbilden samma men ska du handla rvaror s kan det i vissa fall vara dyrare i Grekland.
Det r inget billigt land p ngot vis.
Citera
2017-07-04, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Spenderade frra veckan i Halkidiki. Trots att Grekland befinner sig i en kris s r det lika dyrt att ta ute p restaurang som hr i Sverige. Maten r ofta god men restaurangerna var jvligt spartanska. I Grekland kunde man ha det bra i p 90-talet innan Eurohelvetet frstrde allt. Flygplatsen i Thessaloniki var ju ett jvla skmt, jag har fan sett bttre standard p flygplatser i Sydamerika. Kommer nog aldrig stta min fot i det dr landet igen.

Kkade ute 3 gnger per dag vissa dagar nr jag var en vecka i Aten, ute vid kusten och Agistri. Varenda en restaurang jag t p var klart mycket billigare n i Stockholm t.ex. 2-3 fr Souvlaki och en l, 7-12 fr huvudrtt, t.ex. lamm eller moussaka. Fisk var oftast lite dyrare, 10-15 fr huvudrtt. Och d var flesta av dessa restauranger vid turiststrken. Undvik dem och du kommer nnu billigare undan.

Restaurangerna och nattlivet var ocks bland det jag lskade mest av annars s kaotiska Aten. Atens nya flygplats var riktigt smidig och frsch.
Citera
2018-11-07, 16:32
Bannlyst
taxi i Grekland r billigare samma med cigg mat r samma som hr typ.. beror p vad du ska ta sklart, skrpmat kostar ju 1,5 euro
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in