2016-01-21, 21:10
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Samtidigt som det såklart är fruktansvärt kan jag inte låta bli att bli lite full i skratt såhär framåt kvällen, jag fnissar när jag ser klippet och hur han läxar upp kvinnan, som grädde på moset återvänder han för att spotta på henne haha, well get used to it.

Ett tydligare exempel på en rasist har väl aldrig AB publicerat. Om det nu är en rom, är det skolboken på hur han blir uppriktigt kränkt när en gadje-undermänniska vill hindra honom att mjölka en gadje-ko.
Citera
2016-01-21, 21:14
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
"Vår primära uppgift är att berätta vad som har hänt, inte att assistera polisen"

Men SVT är ju helt otroliga. Glad att jag aldrig har betalt TV-licens
Citera
2016-01-21, 21:23
Medlem
Jackan han har på sig vid tillfället är av märket Ma.strom. Dyra jackor.
Märket Stone Island ( som många här säkert känner till ) + Cp company ( Samma innebörd som stone island i dessa kretsar) har skapat märket Ma.Strom.

Kan vara snodd? eller så är det en utbildad flykting som ej fått sina pengar från pappa?

Kanske kan ge något till er som läser och snutar som snokar
Senast redigerad av femtekontot 2016-01-21 kl. 21:31. Anledning: Bildredigering
Citera
2016-01-21, 21:25
Medlem
fredricomartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VassleProtein
Ser ut som en zigenare. Fy fan vad äcklig, vem fan slår en mamma som har två barn med sig? Deras jävla syn på människor är helt knullad.

Zigenare gör det. Jordens smutsfolk.
Citera
2016-01-21, 21:37
Medlem
MadBalts avatar
Han påminner en del i sin härliga attityd om Erik A och Kent E i järnrörsligan den härligt oempatiska inställning till andra. Han ser mest ut som en ungrare eller italiensk. Zigenare är inte lika välbyggda och de är betydligt mer undernärda med dåliga tänder.
Citera
2016-01-21, 21:42
Medlem
Ganska klart att det här är en person som man inte vill ha på gatorna och helst inte i landet överhuvudtaget. Hoppas han grips, då ska jag skicka tackkort till polisen. Till kvinnan säger jag bara. Fan vad modigt gjort och dina barn ska vara glada att de har en morsa som du.
Citera
2016-01-21, 21:50
Medlem
mirandakerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Ganska klart att det här är en person som man inte vill ha på gatorna och helst inte i landet överhuvudtaget. Hoppas han grips, då ska jag skicka tackkort till polisen. Till kvinnan säger jag bara. Fan vad modigt gjort och dina barn ska vara glada att de har en morsa som du.

Håller helt med, fyfan vilket civilkurage den kvinnan hade!

Jävla äckel som spottar på henne och går på henne när hon är med barn.
Citera
2016-01-21, 21:53
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroadSvensk
Det där är en ARAB ser ni inte det?

Skojar du? Mer uppenbar zigenare får man leta efter.
Citera
2016-01-21, 21:53
Medlem
Bra gjort av kvinnan, och zigenaren beter sig som en zigenare beter sig.

Vad hoppas man kunna göra om man får tag i zigenaren? Säga till honom på skarpen? För något straff lär han aldrig kunna få.
Citera
2016-01-21, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Han påminner en del i sin härliga attityd om Erik A och Kent E i järnrörsligan den härligt oempatiska inställning till andra. Han ser mest ut som en ungrare eller italiensk. Zigenare är inte lika välbyggda och de är betydligt mer undernärda med dåliga tänder.

Jag vet inte vem han är och varifrån han kommer men han ser inte ut som en tiggare. Han är ganska moderiktig och välfriserad. Och, så som du säger, även välbyggd. Många timmar på gymmet antagligen. Kanske skulle han kunna vara en chef för en stöld - och tiggarliga men varför skulle han i så fall ''jobba'' själv? Jag tvivlar också på att han är ett så kallat ensamkommande barn, för helt blinda är väl inte de på migrationsverket. Han skulle aldrig kunna passera som minderårig. Jag undrar om den äldre kvinnan drog vidare utan att ens upptäcka stöldförsöket och den heroiska insatsen från småbarnsmamman. Hon syns inte i filmen i alla fall.
Citera
2016-01-21, 21:57
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharshi
Kära nån! Det har ju att göra med åskådareaffekten, dvs att ju fler människor det är som bevittnar t.e.x. en misshandel desto mindre är sannolikheten att någon ingriper för avbryta eller för att hålla kvar den misstänkte tills polis/vakt anländer. Passiviteten hos omgivningen ökar när det är många omkring och man känner helt enkelt inte att man ensam bär på ansvaret att ingripa. Det blir lite av en ond cirkel, när man ser att ingen annan kliver fram för att hjälpa till minskar ens vilja att själv göra något åt det bevittnade.

Folk tror att vi lever i en jävla marvel-film! Gå ut själva på stan och leta efter väskryckare och dylikt för att leka "stoppa tjuven" istället för att skriva strunt!

Det var väl inte många som bevittnade detta? Mannen i blått som kommer uppför trappan kanske inte uppfattade vad som hände, ser inte så ut.
Citera
2016-01-21, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reidji
Om jag inte är helt fel ute och cyklar tror jag att han hänger vid Tekniska... Han ser väldigt bekant ut.

Pluggar på KTH?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in