2016-01-21, 19:17
Medlem
Ibland blir Sverige uppmärksammat i England.

Vågar man tippa på att det är en arab?

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...rly-woman.html
Citera
2016-01-21, 19:21
Citat:
Ursprungligen postat av cashew30
Varför Väntar Man Med Att Gå Ut Med Detta 2 Veckor Efter Det Hänt?

Jag ser i min kristallkula här att det egentligen är menat som en spektakulär påannonsering av programmet Brottscentralen som börjar kl 20.00.
Citera
2016-01-21, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camogli
Men varför ingrep ingen av de andra som syns på videon?

Citat:
Ursprungligen postat av EinsteinsBror
Kanske för att de inte vill bli sparkade och spottade på? Nya adeln låtar man få göra som de vill, annars /.../

Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
För att dem inte bär kniv och batong som jag själv. De vill inte riskera att få en kniv i sig då till och med 14 åriga små arabglin hellre knivdödar än att själva tappa hedern av att bli sänkt i en regelrätt fight.

Kära nån! Det har ju att göra med åskådareaffekten, dvs att ju fler människor det är som bevittnar t.e.x. en misshandel desto mindre är sannolikheten att någon ingriper för avbryta eller för att hålla kvar den misstänkte tills polis/vakt anländer. Passiviteten hos omgivningen ökar när det är många omkring och man känner helt enkelt inte att man ensam bär på ansvaret att ingripa. Det blir lite av en ond cirkel, när man ser att ingen annan kliver fram för att hjälpa till minskar ens vilja att själv göra något åt det bevittnade.

Folk tror att vi lever i en jävla marvel-film! Gå ut själva på stan och leta efter väskryckare och dylikt för att leka "stoppa tjuven" istället för att skriva strunt!
Citera
2016-01-21, 19:26
Medlem
Borde inte en mamma instinktivt tänka på att försöka skydda sina barn istället för att stoppa en ficktjuv och därigenom riskera att han attackerar barnen?

Hon vet ju inte vem personen ifråga är som hon konfronterar, varför då göra en sån sak när hon har småbarn med sig? Uppenbarligen hade hon inte kunnat göra särskilt mycket för att försvara barnen om han hade gett sig på dom.

Hon kanske kände sig "säker" eftersom det var i en tunnelbanestation mitt i stan på ljusa dagen, men hon visste antagligen inte att begreppet "civilkurage" inte existerar bland svenskar i Sverige. Nästa gång tror jag hon tänker en gång till innan hon försöker leka stålmannen igen.

Ta nu inte mitt inlägg som försvar för idioten som gjorde detta, era skithögar.
Senast redigerad av Amnezia1 2016-01-21 kl. 19:29.
Citera
2016-01-21, 19:30
Medlem
persona.von.gratas avatar
Tydligt 291. Koden ”innehåller vissa uppgifter som hänför sig till verksamhet för att förebygga brott och det kan antas att syftet med beslutade eller förutsedda åtgärder motverkas av om dessa uppgifter röjs”. Så... cirkulera.
Citera
2016-01-21, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suchwitch
Hoppas det är den jäveln. Hatar att svt pixlar gärningsmannen. Han ska ut ur våret land fortare än kvickt!

Såhär motiverar SVT att de pixlade (facebook)

SVT prioriterar alltså gärningsmannens säkerhet framför ett snabbt uppklarande vilket skulle minska risken att fler pensionärer blir bestulna och småbarnsmammor misshandlade.
Citera
2016-01-21, 19:39
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Ja det är så osannolikt många kardinalfel han begår enligt vårt rättspatos

1) Försöka stjäla från en äldre kvinna
2) Misshandla en kvinna, dessutom framför hennes barn
3) Spotta på henne

På samma sätt som rätten ska ta hänsyn till förmildrande omständigheter hade man önskat att saker som dessa skulle kunna adderas till försvårande omständigheter. Nu blir det väl bara en ringa misshandel och ofredande för spottloskan antar jag. Stöldförsöket tror jag inte kan styrkas, dvs påföljd böter som han aldrig kommer att betala, och det enda det medför är en kostnad för skattebetalarna i form av rättegång, och en brottsling som har ännu mindre respekt för svensk rättvisa.

Såvida ingen privatperson hinner före. Eller varför inte en fotbollsfirma.

Kan inte annat än hålla med men det ska daltas eller min erfarenhet säger det.
Citera
2016-01-21, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Primulina

SVT prioriterar alltså gärningsmannens säkerhet framför ett snabbt uppklarande vilket skulle minska risken att fler pensionärer blir bestulna och småbarnsmammor misshandlade.

SVT försvarar mannen, "vi har inte hela bilden".

Citat:
Anledningen är att vi inte är en domstol. Vi kan aldrig säga att vi har hela bilden(...)
Citera
2016-01-21, 19:40
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Primulina

"Vår primära uppgift är att berätta vad som har hänt, inte att assistera polisen"

Citera
2016-01-21, 19:44
Medlem
Illa att inte han i blå skjorta reagerar. Men som sagt, så kan det ju vara. Zigenare? Ser ut som att det skulle kunna vara en rumän, eller är det en nordafrikan?
Citera
2016-01-21, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
"Vår primära uppgift är att berätta vad som har hänt, inte att assistera polisen"

Var någonstans i artikeln hämtar du citatet?
Citera
2016-01-21, 19:47
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Vad har vi sagt om att vara rationella? Det är inte en invandrare. Det är en människa.

Det är uppenbart inte en människa utan en organisk problemgenerator. Den som beter sig så här är inte längre att betrakta som människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in