2016-02-26, 13:17
Medlem
atskitvlasovits avatar
Någon som har hämtat ut domen och vill delge oss den?
Citera
2016-02-26, 13:22
Medlem
Arm*n är 31 år gammal enligt: https://how-old.net/

Jag tror att migrationsverket skulle behöva skriva avtal med Microsoft om att få använda den tjänsten. Har man bara foton med hyfsat bra upplösning så är den förvånansvärt träffsäker...
Citera
2016-02-26, 14:09
Medlem
atskitvlasovits avatar
Mejlade Norrtälje Tingsrätt. De vägrar lämna ut domen elektroniskt till någon som inte har något utgivningsbevis (dvs inte är en tidning eller dylikt). Om du inte har utgivningsbevis får du be om en kopia på plats.

Någon som bor i Norrtälje som kan gå dit och fota den/ta ut en kopia och skanna den?
Citera
2016-03-17, 16:49
Medlem
Crashs avatar
Han har nu överklagat domen enligt norrtelje tidning
Citera
2017-01-27, 18:10
Medlem
olmiss avatar
Finns FUP eller dom att läsa?
Citera
2017-01-27, 18:23
Medlem
På nätverket stoppa pedofilerna debatterar han och ifråfasätter varför just pedofiler som hängs ut. Han ansåg att det bygger på fördommar... så helt jävla förvånade kan väll inte folk ha blivit?
Citera
2017-01-28, 07:37
Medlem
olmiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
På nätverket stoppa pedofilerna debatterar han och ifråfasätter varför just pedofiler som hängs ut. Han ansåg att det bygger på fördommar... så helt jävla förvånade kan väll inte folk ha blivit?

Länk?
Citera
2017-01-28, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olmis
Länk?
https://www.facebook.com/Natverket/p...37861792900331
Citera
2017-06-04, 12:20
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooniequeen
Det är inte så konstigt som det låter att föräldrar har låtit en "förståndshandikappad arab" sitta barnvakt. Jag känner killen ytligt, inte genom barn/föräldrakretsar utan genom djurintresse och mitt jobb, han var stamkund. Han är mycket trevlig, ödmjuk, intelligent och ger ett mycket bra intryck. Han är ingen typisk invandrar-arab, jag har alltid trott att han är född i Sverige, pratar felfri svenska. Mycket flitig och hårt arbetande, drivit eget företag, engagerad i djurens rättigheter, byggde en hundrastgård för allmänheten efter att ha samarbetat med kommunen och lokala företag. Så jag förstår mycket väl att folk har haft förtroende för honom och vågat lämna sina barn med honom, ibland är det verkligen dom man minst tror saker om som visar sig vara vargar i fårakläder. Jag hade förtroende för honom, vi har pratat mycket, och jag hade aldrig aldrig trott något ont om honom. Men man känner väl aldrig någon på riktigt.
Nästan exakt samma beskrivning kan jag ge angående en mycket väletablerad, högutbildad, svensktalande stilig arab i 40-årsåldern som ständigt erbjöd sig att få barnvakta en bekant familjs tvåårige son. Mannen, som hade många intressen, segling, vackra kvinnor, sport etc avstod synnerligen gärna från alla aktiviteter under t ex en långhelg, bara lillkillen fick bo hos honom. De naiva föräldrarna var tacksamma, reste iväg på shoppingresor till London etc.
Pojken uppträder numera inte normalt, något har blivit fel hos honom.
När jag varnade föräldrarna blev de upprörda och arga - på mig.
Citera
2017-06-04, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Nästan exakt samma beskrivning kan jag ge angående en mycket väletablerad, högutbildad, svensktalande stilig arab i 40-årsåldern som ständigt erbjöd sig att få barnvakta en bekant familjs tvåårige son. Mannen, som hade många intressen, segling, vackra kvinnor, sport etc avstod synnerligen gärna från alla aktiviteter under t ex en långhelg, bara lillkillen fick bo hos honom. De naiva föräldrarna var tacksamma, reste iväg på shoppingresor till London etc.
Pojken uppträder numera inte normalt, något har blivit fel hos honom.
När jag varnade föräldrarna blev de upprörda och arga - på mig.

Ja det är extremt förvånande att någon kan lämna sitt barn med en svartskalle, hur funkar sådana personer i huvudet???är de födda i jordhåla och vet ingenting om något?
Citera
2017-06-04, 16:20
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Ja det är extremt förvånande att någon kan lämna sitt barn med en svartskalle, hur funkar sådana personer i huvudet???är de födda i jordhåla och vet ingenting om något?
Just de här två var högutbildade teknologer, fena på siffror, datorer, diagram och sånt. Men inte en susning om hur mänskligheten fungerar. Godtrogna i kvadrat.
Sorgligt.
Citera
2017-06-04, 16:36
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senga1988
Jag känner personen ifråga. Han var "daghusse" åt min hund till och från under flera års tid. En speciell, men extremt lugn och harmonisk person. Fantastisk med hundar. Han framstod som rätt blyg och tystlåten. Han har varit drivande i frågan och byggandet av hundrastgården i Norrtälje och har varit i lokaltidningen flera gånger. Haft eget företag, gjort insamlingar till rastgården och lagt ner otaliga timmar på arbetet där. Det här kom som en chock. Men det är väl som man säger, i de lugnaste vatten........
Ungefär den här beskrivningen brukar man få på seriemördare också. Granntanten beskriver, oerhört förvånad, hur den här mannen brukade hålla upp dörren, hjälpa till att bära den tunga kassen etc. Lite tillbakadragen verkar han dock ha varit, lite blyg kanske.

Det är dags att börja fatta att också pedofiler sällan är skummisar som hoppar fram ur buskarna och anfaller barnen. Tvärtom bygger han upp ett förtroende, är världens raraste, rolig, ger små presenter ...
Pedofilen luktar sig till utsatta barn, såna som kommer från skadade familjer, barn som suktar efter kärlek. Och det får barnet, efter en tid inte på det sätt som det tänkt sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in