2016-01-21, 02:50
Medlem
beastlyys avatar
Jobbade mina första år efter studenten inom vården. Visserligen var lönen kass, arbetstiderna lika så och mycket var timanställning. Men ser ändå tillbaka på denna tid med glädje, för kände att efter varje arbetspass att jag gjorde något meningsfullt.

Idag pluggar inom IT, och har tänkt på vilka möjligheter jag har efter studenten. Vanliga arbetsuppgifter för vårt program är Systemutveckling, Projektledning, Kravhantering men även programmering både back-end och front-end.

Men framfarten av IT inom organisationer borde vården hänga på, visst finns det infranät för dokumentation, mobi-pen och andra hjälpmedel.

Hur tror ni IT-behovet kommer märkas av på arbetsmarknaden för IT utbildade?
Citera
2016-01-21, 15:23
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beastlyy
Jobbade mina första år efter studenten inom vården. Visserligen var lönen kass, arbetstiderna lika så och mycket var timanställning. Men ser ändå tillbaka på denna tid med glädje, för kände att efter varje arbetspass att jag gjorde något meningsfullt.

Idag pluggar inom IT, och har tänkt på vilka möjligheter jag har efter studenten. Vanliga arbetsuppgifter för vårt program är Systemutveckling, Projektledning, Kravhantering men även programmering både back-end och front-end.

Men framfarten av IT inom organisationer borde vården hänga på, visst finns det infranät för dokumentation, mobi-pen och andra hjälpmedel.

Hur tror ni IT-behovet kommer märkas av på arbetsmarknaden för IT utbildade?
Vården ligger långt efter många andra branscher inom IT så det tror jag absolut.
Citera
2016-01-22, 13:12
Medlem
l0kacitrons avatar
Det finns ENORMT stora möjligheter inom vården
Citera
2016-01-22, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av l0kacitron

Exempel? Låt höra nu.
Citera
2016-01-26, 09:22
Medlem
l0kacitrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l0kacitron

Citat:
Ursprungligen postat av Totalinvandring
Exempel? Låt höra nu.

Dokumentationsprogram, dosbubblor, journalprogram, effektivisering, automation.
Finns hur mycket som helst.
Internkommunikation framför allt.
De flesta jobbar mot rdp på en win2000 server, säger väl det mesta.
De flesta mjukvaror är också gjorda för den miljön.
Sen hårdvarumässigt finns det garanterat minst en 100% tjänst på varje hemvårdsområde.
Kan skriva mer men måste jobba lite nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in