• 1
  • 2
2016-01-20, 23:54
Bannlyst
Om livet kretsar kring ganska stort sätt kring fortplantning, alltså sex är till för att ha barn.
Det är ju en stark drift de här med sex.

Man vill alltså sprida vidare sin avkomma kort sagt, men bryr man sig vad som händer sen?
Bryr man sig att sina barnbarn skaffar barn? Finns det någon drift där?
Möjligen finns ju familjen som ett skydd alltså med släkt.
Men på något sätt är de ju inte de äldre som skyddar utan de blir ju nästan tvärtom.

Så borde de liksom inte finnas någon sexualitet som bygger på att man bryr sig om vad andra har för sexualitet?

Alltså att en pappa blir missnöjd för vad sin son eller dotter har för val för sprida sina gener?
Att de kan förklara homofobi till en viss grad när de gäller ens egna barn, men kanske inte andras?

Jag är inte förälder själv, så jag kan inte veta vad som händer när man blir de.
Jag har ingen empati för föräldrar egentligen, eftersom jag vet inte hur man känner.

Det blir tabu när jag använder de orden jag gör, men på vilket annat sätt ska de beskrivas?
Man måste bry sig om sina barns sexualitet på något vis? Fast på ett helt annat sätt.

Tappar man inte logiken lite med driften eller syftet om man skaffar ett par ungar som man inte följer upp och ser till att de går vidare också?

Och jag vet inte vart den här tråden skall hamna eftersom frågeställningen kan bli så annorlunda.
Men de känns bara som att man nått något stort error nu. Alltså vi lever på ett sätt som vi inte hör hemma i.

Man ser homofobi som något ondskefullt när man lika gärna kunde fått en förklaring till varför de är naturligt. Sen kan man då undra varför de finns homofobi utanför familjen.

Men på de stora hela så verkar de ju blivit något stort fel, alltså detta med hur vi är byggda och hur vi vill leva. Allt blir fel hur man en tänker på de, preventivmedel skapar kaos och ordning på samma gång. Och vi är för många människor samtidigt som vi är byggda för att jobba tillsammans och rädda varandra.

De blommar egentligen bara upp allt mer och mer mörka tankar på att allt som ser bra ut egentligen bryter ner oss. Även de minsta lilla kan vara en negativ effekt.

Det finns alltså ingen godhet eftersom allt ger en konsekvens, hela världen vrids ut och in när man tänker på de. Det finns inga rätt och fel bara konsekvenser och strategier.
Citera
2016-01-20, 23:58
Avstängd
Vad är tråden i det här?
Citera
2016-01-21, 00:14
Medlem
technoisbests avatar
Jag hatar homofober och är själv bi. Men jag är agnostiker/ateist och tror inte på ett objektivt rätt eller fel. Det är koncept som vi har utvecklat genom evolutionen (tror jag).
Citera
2016-01-21, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Vad är tråden i det här?

De är att utgångsläget måste ju finnas hur man kommer till slutsatsen.
Och om man utgår från biologisk vad meningen med livet är så visas de inte direkt, däremot så har man drifter som att man är hungrig och man vill pissa och skita.
Sex är också en sådan drift som visar vägen för att föröka sig, de finns helt naturligt.
Överallt kan man läsa om att sex är naturligt. Men RFSU är inte naturligt och massa andra saker är inte naturligt. Vad är naturligt kan man undra då till slut.

Och de finns inga direkta riktlinjer mer än överlevnaden och sexualitet resten krockar.
Så om syftet är att bara skapa nya människor som vi har biologiskt så slår de ut allt annat.
Det slår ut godhet och ondska de slår ut allting, de slår ut vett.
Eftersom där vi befinner oss nu finns egentligen inget rätt och fel eftersom även goda handlingar och tänk på andra leder till att man orsakar lidande för sig själv och andra individer.
Vi är för många och vi har de för bra, och allt är egentligen bara en mardröm. Eftersom de finns ingen utväg eftersom moral slår ut sig själv rent fysiskt.

Allt är byggt på en dålig grund och de kollapsar för att man skapat en grund som varit onaturlig extremt länge.

Att sammanfatta allting till en fråga är ganska svårt.

Men de skulle väl bli att konceptet med att vi lever för att göra en avkomma så allt fortsätter har nått en punkt snart. Eftersom de finns sjukvård och de finns för mycket saker som stärker oss som art som gör att de blir kaos. Och människan har människan som sin egna värsta fiende.
Så allt måste ju handla om att denna världen bara handlar om egot eftersom att tänka på andra egentligen inte gör någon skillnad. Man jämnar bara ut plågorna.

Vi gör om oss själva till att förstå hur vi är skapade biologiskt.
Om man bryr sig om att avkomman bara ska leva vidare ur sin genetik, som jag förmodar att vi är uppbyggda., så finns de förklaringar till saker som homofobi.
Det finns förklaringar till onda handlingar som man tycker i samhället rent biologiskt.
Men ingenting passar in där längre, vi försöker gå emot allting. Och de kommer bara rasa , för att man förstår inte helheten.

Och jag hoppas att någon säger till mig att jag har fel och förklarar på vilken punkt.
För precis som jag sa, så ser de ut som allt är meningslöst och man använder sig av en musa bara. Hur man en gör så orsakar godhet också förödelse och destruktivitet.
Citera
2016-01-21, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av technoisbest
Jag hatar homofober och är själv bi. Men jag är agnostiker/ateist och tror inte på ett objektivt rätt eller fel. Det är koncept som vi har utvecklat genom evolutionen (tror jag).

Du kan hata de om du vill, jag säger inte de är fel.
Snarare är allting väldigt kaosartat. Eftersom att de kan finnas homofober för att driva sin gener vidare. Men behovet av att driva sin gener vidare är överflödigt, människan verkar inte vara konstruerad att anpassa sig så snabbt med samhällsutvecklingen. Eftersom vi människor konstruerar samhället och miljön men vi konstruerar inte människor.

Strävar man efter alla människor ska ha rättigheter och man ska rädda alla och hjälpa alla, de spårar bara ur på den punkten då med tyvärr. Eftersom grunderna är baserade på expansion, kvantitet och inte kvalité.
Citera
2016-01-21, 02:34
Medlem
technoisbests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Du kan hata de om du vill, jag säger inte de är fel.
Snarare är allting väldigt kaosartat. Eftersom att de kan finnas homofober för att driva sin gener vidare. Men behovet av att driva sin gener vidare är överflödigt, människan verkar inte vara konstruerad att anpassa sig så snabbt med samhällsutvecklingen. Eftersom vi människor konstruerar samhället och miljön men vi konstruerar inte människor.

Strävar man efter alla människor ska ha rättigheter och man ska rädda alla och hjälpa alla, de spårar bara ur på den punkten då med tyvärr. Eftersom grunderna är baserade på expansion, kvantitet och inte kvalité.

Fast homofobi är ju vanligare i små byar och outvecklade länder, där fortplantning är viktigare för individens och samhällets överlevnad. Tror att toleransen för oliktänkande ökar i takt med samhällsutvecklingen.
Citera
2016-01-21, 03:11
Medlem
Grävulens avatar
Ja, det är nog ett bra svar. Ett homosexuellt barn för inte dina gener vidare och gör inte familjen starkare och anses då vara en bortkastad investering.
Citera
2016-01-21, 03:42
Medlem
technoisbests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Ja, det är nog ett bra svar. Ett homosexuellt barn för inte dina gener vidare och gör inte familjen starkare och anses då vara en bortkastad investering.

Men det behöver det ju inte vara. Ett homosexuellt barn kan ju ändå stärka familjens sammanhållning och därmed öka chansen för släktets överlevnad. Barnet kan eventuellt bidra ekonomiskt om det växer upp och blir framgångsrikt.
Citera
2016-01-21, 03:45
Bannlyst
Bögeri är onaturligt och kan jämföras med en sjukdom och lättsinnlighet.

Förtrösta er på kristendom och kolla noga på min avatar.
Citera
2016-01-21, 03:53
Medlem
technoisbests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GatorG
Bögeri är onaturligt och kan jämföras med en sjukdom och lättsinnlighet.

Förtrösta er på kristendom och kolla noga på min avatar.

Haha, vet inte om du trollar eller om du verkligen är någon sorglig gammal invintrad halvkristen homofob? Men om du verkligen vill ta debatten; på vilket sätt är det negativt för individen och/eller samhället att en person vill ha sex med en annan person av samma kön?
Citera
2016-01-21, 03:57
Medlem
Citat:
Haha, vet inte om du trollar eller om du verkligen är någon sorglig gammal invintrad halvkristen homofob? Men om du verkligen vill ta debatten; på vilket sätt är det negativt för individen och/eller samhället att en person vill ha sex med en annan person av samma kön?

Det är inte negativt. Det är positivt. Vi är för många som vi är. Tänk vilket soft liv vi alla skulle kunna ha ifall vi bara va runt, ptjaa, säg, 500 miljoner människor.
Citera
2016-01-21, 04:06
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Men det behöver det ju inte vara. Ett homosexuellt barn kan ju ändå stärka familjens sammanhållning och därmed öka chansen för släktets överlevnad. Barnet kan eventuellt bidra ekonomiskt om det växer upp och blir framgångsrikt.

Barn var det enda som räknades i flera hundratusen år, den mindre stammen blev offer för den större. Homosexuella som vägrade att skaffa barn var ett hot och en börda för hela stammen. I historisk tid var de flesta äktenskap arrangerade så homosexuella fick barn ändå.

I modern tid kan ju homosexuella vara värdefulla då de kan försaka familjen för att dedikera livet till forskning och handel men många kastar tyvärr bort sin fritid på att attackera samhället på olika sätt istället.

Pride och trendbögar gör alltså mer skada än nytta då de ständigt söker konflikter genom provokationer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in