Citat:
Det tycker jag att du skall göra.

Och betänk då också detta om det hade varit du som gått bort............ hade du då velat att den och som då sörjde dig grävde ned sig i sorgen efter dig? Det tror jag inte att du hade velat.
Och det tror jag heller inte att din nu avlidna vän hade velat att du gör.
Lita och förlita dig på din omgivnings reaktioner på detta dödsfallet, för din omgivning lider inte av samma ångest och som du led utav redan innan denna nu bortgångna vännen till dig gick bort.
Släpp nu denna den nya ångesten och som jag nog tror kommer sig utav osunda band dig och den hädangångna emellan; du hade inte då och du har inte nu några som helst pliktskyldigheter gentemot döden medan du själv faktiskt lever.
Döden kommer även till dig och då när det är så dags, men se till att leva fram tills dess.
Din omgivning är således ingen "hård och tuff" sådan utan då bara en omgivning som(detta då outtalat) försöker låta dig förstå att du med förtjänar livet och då som en levande.
Stöd dig på, inte emot, denna din omgivning och tag vara på densamma.

Och betänk då också detta om det hade varit du som gått bort............ hade du då velat att den och som då sörjde dig grävde ned sig i sorgen efter dig? Det tror jag inte att du hade velat.
Och det tror jag heller inte att din nu avlidna vän hade velat att du gör.
Lita och förlita dig på din omgivnings reaktioner på detta dödsfallet, för din omgivning lider inte av samma ångest och som du led utav redan innan denna nu bortgångna vännen till dig gick bort.
Släpp nu denna den nya ångesten och som jag nog tror kommer sig utav osunda band dig och den hädangångna emellan; du hade inte då och du har inte nu några som helst pliktskyldigheter gentemot döden medan du själv faktiskt lever.
Döden kommer även till dig och då när det är så dags, men se till att leva fram tills dess.

Din omgivning är således ingen "hård och tuff" sådan utan då bara en omgivning som(detta då outtalat) försöker låta dig förstå att du med förtjänar livet och då som en levande.
Stöd dig på, inte emot, denna din omgivning och tag vara på densamma.

Återigen tack för dina ord! Det är svårt men jag kämpar dagligen.. Jag är väl medveten om att döden möter oss oavsett men jag vill gärna leva just nu.. Men också, självklart hade jag velat att mina nära och kära fortsatte leva om jag dog liksom att jag VET att min bästavän velat/vill att mitt liv ska fortsätta om än utan henne. Jag kan faktiskt se henne framför mig såhär skratta åt mig och be mig skärpa till mig.. Samtidigt som det är så svårt då hon alltid var där för mig mina svåraste stunder och nu.. Jag behöver henne mer än någonsin också är hennes bortgång det svåraste..
En undran ibland.. En sak jag tänkt på mycket iom det här med att leva och dö. Jag är nog en del hypokondrisk av mig men.. Jag hatar att sova, jag är rädd för att sova och jag känner mig tacksam varje morgon då jag vaknar. Ska man känna så? Tacksam över att man vaknar ännu en morgon, man lever.. Eller ska man se det som en självklarhet? Sen om jag dör i sömmen så märker ju inte jag det men du/ni kanske fattar min poäng?

Jag har egen familj att tänka på men allt liksom hamnar bakom.. Jag fungerar inte längre..