2016-01-20, 18:25
Medlem
Hej.

Jag undrar vart man kan ta ett lån på 65.000 kr, utan att ha en taxerad inkomst för tidigare år ( SMS-lån är ur bilden ). Har fast anställning, samt en grundlön på ca 24.500 kr, samt 2 - 3 tusen extra före skatt, då vare alla OB och tillägg.

Nu vill jag inte ha moralkakor om lån, eller för den delen spara - jag är i behov av pengarna nu. Anledning är inte relevant, utan jag vill endast veta var jag kan ta ett lån med vettig ränta och utan att behöva tidigare taxerad inkomst.

Har testat med massvis av banker, från Ikano-banken, Swedbank, t o m Bluestep, men nej. Varför? För att jag inte har någon taxerad inkomst för 2013 - 2014.. Som ni förstår är det just där skon klämmer, och nu vill jag hitta en bank som frångår detta, självklart kommer räntan vara lite högre - men jag kan ta den smällen.

Är Santander något att ha?

Tackar i förhand!
Senast redigerad av IdLikeHelp 2016-01-20 kl. 18:27.
Citera
2016-01-20, 18:45
Medlem
Santander, Collector och Svea är nog de enda som kan tänka sig att ge lån, om du inte kan bevisa någon mer regelbunden inkomst. Tveksamt även där. Och räntan lär hamna kring 13%.
Citera
2016-01-20, 18:45
Medlem
Santander blir svårt om du inte har någon taxerad svensk inkomst, provade själv med dom en gång fast jag hade taxerad inkomst i Frankrike som jag kunde bevisa, men icke sa dom till mig.

Har hört att norweigian bank är enkla, ett s.k. blancolån?
Citera
2016-01-20, 19:52
Medlem
för det första så skulle du inte sökt hos en massa olika banker.

bank norweigan får du lån ifrån men ränta kmr ligga på 16-20%
Citera
2016-01-20, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdLikeHelp
Hej.

Jag undrar vart man kan ta ett lån på 65.000 kr, utan att ha en taxerad inkomst för tidigare år ( SMS-lån är ur bilden ). Har fast anställning, samt en grundlön på ca 24.500 kr, samt 2 - 3 tusen extra före skatt, då vare alla OB och tillägg.

Nu vill jag inte ha moralkakor om lån, eller för den delen spara - jag är i behov av pengarna nu. Anledning är inte relevant, utan jag vill endast veta var jag kan ta ett lån med vettig ränta och utan att behöva tidigare taxerad inkomst.

Har testat med massvis av banker, från Ikano-banken, Swedbank, t o m Bluestep, men nej. Varför? För att jag inte har någon taxerad inkomst för 2013 - 2014.. Som ni förstår är det just där skon klämmer, och nu vill jag hitta en bank som frångår detta, självklart kommer räntan vara lite högre - men jag kan ta den smällen.

Är Santander något att ha?

Tackar i förhand!

Du har redan sökt X antal lån och har alltså X antal frågor på UC..... bara där kommer du ner i lägre rating... Ju fler förfrågningar, desto sämre chans till lån....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in