Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-10, 08:07
  #229
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Träffar ingen alls just nu och har inte gjort det på ett år ish, men kanske skall göra ett försök igen.

Sommaren kan vara en lite svårare "säsong", eftersom väldigt många ska iväg på semestrar osv. Men det är ju bara att testa om du känner dig sugen och motiverad. Vad ser du som de största utmaningarna?

Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Det sket sig, tyvärr. Som så många andra kom det upp sjuka sidor efter ett tag. Förmodligen kass självkänsla hade hon. Kunde vända positiva saker man sa till något negativt osv. Tolkningsfråga. Förmodligen någon typ av ätstörning med.

Snälla tjejen har jag ingen direkt kontakt med längre nej.

Nu står man på noll igen, lol.

Majoriteten har "sjuka" sidor mer eller mindre, och det gäller väl bara att hitta den rätta partnern där man kan acceptera dessa eller kanske rent av inte tycker att det är sjukt. Men det låter ju onekligen som en tuff start med en som vänder positivt till negativt och har ätstörningar. Då kommer det krävas endel från en själv.

Känns det inte trist att du släppte den snälla tjejen, eller kände du att det ändå inte skulle funka i längden och var lika bra?

Citat:
Ursprungligen postat av OHSCHNAP
Har bara läst igenom några sidor i tråden men fick genast massor med frågor till TS.

Varför pratar du med personerna så länge innan ni bestämmer er för att ses? Hur kan du hålla så många konversationer igång samtidigt utan att den rinner ut i sanden?

Cirka hur många tjejer pratar du med samtidigt och hur många h/vecka spenderar du på detta?

Du nämnde att du använde en hel del appar för att hitta tjejer; tinder, happn m.fl. Vilken/vilka av dessa anser du generera bäst "avkastning"? Använder själv bara en, tycker det blir för mycket multitasking annars.

Vad har du för intressen i övrigt? Av dina uppdateringar att döma låter det som att du lägger mycket av din lediga tid på dejting.

Det varierar förstås, några har jag bestämt träff med efter 2 meningar eller 10 min, men det har väl å andra sidan inte gått så bra heller. Det är helt enkelt många gånger bättre att bygga upp någon typ av relation innan man träffas, så att man känner varandra på något sätt redan. Du bygger tillit, du lär känna människan.

När du väl har etablerat en kontakt med en person, så är det lättare att plocka upp bollen igen. Vissa lägger jag ju medvetet på is i flera månader, eftersom de inte passar in i mitt liv just då, men jag kan ändå ha lärt mig saker om dem som gör att jag har ingångar in på dem vid senare tillfällen.
Sedan behöver man växla tempo. Vissa kan jag svara en gång var tredje dag, andra direkt. Och vissa slutar jag bara skriva till och skriver till månader senare, eller inte alls.
Ett ganska enkelt och bra tips för att skapa "historia" är att byta från Tinder till Facebook. Dels blir det mer personligt och det blir även ett sorts kvitto på att hen en gång i tiden var tillräckligt intresserad av dig för att ge ut sin Facebook, även fast hen kanske inte ens minns varför.

Räknade på FB nu, 11st senaste veckan. Men då är det ju ganska varierande grad. Vissa är ju bara väldigt ytligt och andra är ju mer åt vän-hållet. Det är ju dock då bara på FB. Sedan har jag ju konversationer på Tinder, snap, sms osv också. Så det går åt mycket tid. Jag brukar dock samla upp och svara på allt stötvis eller när man ändå inte kan göra annat, typ när man åker buss. Jag försöker undvika att bara bli sittande och skriva fram och tillbaka.

Just nu är tinder den enda dejtingappen jag använder, och en annan dejtingsajt. Inte varit inne på Badoo på evigheter t ex. Får mest ångest över antalet besökare där som jag inte orkar kolla igenom.
Dock har jag nog bäst "avkastning" på Facebook för tillfället. Alltså via grupper och annat som man är med i, och på så sätt kommer i kontakt med människor.

Alltså jag lägger ju tid på dejting men du får ju ändå tänka på att mina inlägg ofta är uppsamlande. Dejtade jag 32st förra året eller vad det var? Det är ju liksom inte ens en i veckan. Och om man säger att man träffas i tre timmar per tillfälle så blir det ju inte så mycket tid på ett år eller ens i veckan. Jag är ju inte här inne och skriver varje dag direkt.

Mina intressen då. Igår var jag på VM-kvalet Sverige-Frankrike. Idag ska jag på Summerburst. Sedan ska jag försöka hinna med dra till gymmet några vändor innan jag drar på semester. Annars är jag ute och går ganska mycket, lyssnar på podar/ljudböcker/musik eller är hemma och lagar mat. När jag inte pluggar/jobbar. Det sammanfattar väl ganska hyggligt. Spenderar även en del tid med vänner och familj.

Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Missat målsättningen med din dejting. Hitta nån att gifta dig med. Pröva olika relationer/kvinnor? Eller annat, (stärka din ego, undvika ensamhet etc etc).

Alltså grund"målsättningen" är ju att hitta en kvinna som jag ser en framtid ihop med och som jag inte kan få nog av. Men på vägen dit så träffar man ju på ett och annat, och det är inte för att jag aktivt vill "pröva olika" utan för att det helt enkelt är så. En av mina närmare vänner sa innan att det brukar ta omkring 20 dejter innan man hittar en som faktiskt är intressant. Och att de där 20st på vägen är lite av ett nödvändigt ont. Och jag kan nog hålla med honom. Det är svårt att verkligen matcha med någon där man känner att man är redo att gå all in. Och då får man väl passa på att må bra på själva resan dit också.

Citat:
Ursprungligen postat av ken-net
Det är ju påhittat alltihop, hans tid har förmodligen gått åt att kolla på dåliga serier för att få inspiration till den här dåliga bloggen. Jag visste inte ens att man fick blogga på det här forumet.

De serier jag tittar på just nu är Sopranos, Fargo och Prison Break. Så om jag diktat allting så hade jag nog inte fått speciellt mycket inspiration från dem iaf :P

Citat:
Ursprungligen postat av KonstigKoala
Att få raljera på flashback och få många svar på sin tråd skulle jag tro!

Nej visst är det märkligt? Han måste ha mutat moderatorerna eller något. Jag ska också starta några "dagbokstrådar" tror jag.

Jag mejlade flera av moderatorerna till den här forumdelen innan jag startade tråden. Anledningen till att jag föreställde mig att den passar in på forumet är ju för att det finns träningsjournaler här och att de är uppbyggda på liknande sätt. Jag välkomnar fler dejtingdagböcker, jag hade mer än gärna läst andras.
Citera
2017-06-10, 10:02
  #230
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Sommaren kan vara en lite svårare "säsong", eftersom väldigt många ska iväg på semestrar osv. Men det är ju bara att testa om du känner dig sugen och motiverad. Vad ser du som de största utmaningarna?

1. Att inte låta sig påverkas av utkomsten av något. Att vara som en robbot som bara hanterar nederlaget och går vidare till nästa hela tiden.

2. Komma ihåg att allt man tänker måste filtreras genom hjärnan innan det blir till ord. Att börja själpa ur sig saker utan eftertanke är det säkraste sättet att bli av med en kvinna. Sådant gör man när man bestämt sig att man inte bryr sig längre.

3. Praktiska saker som profilbild och presentation. Vad skriver man, och hur vet man om det är bra eller dåligt? Är man ärlig eller inte? Hur hittar man en bra bild när alla bilder är fula, pga motivet osv.

4. Hantera humöret, lite som pukt 1, men de oundvikliga dåliga dagarna som ändå kommer, hur förhindrar man att man säger något dumt, när man är på dåligt humör, och när det känns som att det kvittar, och man inte känner någonting för henne.
__________________
Senast redigerad av Xer0 2017-06-10 kl. 10:18.
Citera
2017-06-10, 12:13
  #231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen


Majoriteten har "sjuka" sidor mer eller mindre, och det gäller väl bara att hitta den rätta partnern där man kan acceptera dessa eller kanske rent av inte tycker att det är sjukt. Men det låter ju onekligen som en tuff start med en som vänder positivt till negativt och har ätstörningar. Då kommer det krävas endel från en själv.

Känns det inte trist att du släppte den snälla tjejen, eller kände du att det ändå inte skulle funka i längden och var lika bra?


Ja men jag är hel om människa, jag vill inte ta över andras problem och påverkas av dom. Jag är hellre singel då. Vill träffa en självsäker och trygg tjej med ordnat liv annars kan de kvitta.
"snälla tjejen" har inte släppt än helt utan kan skriva lite ibland. Hoppas man kan vara vänner iaf.

Träffade en tjej igår i en annan stad och det vart riktigt trevligt, bästa på länge och verkade stabil.
Samma ålder som en själv.

Ska ses på måndag så nu ligger förhoppningarna där istället även om de är segt med distans.
Citera
2017-06-10, 12:54
  #232
Medlem
Timpsiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen

Just nu är tinder den enda dejtingappen jag använder, och en annan dejtingsajt. Inte varit inne på Badoo på evigheter t ex. Får mest ångest över antalet besökare där som jag inte orkar kolla igenom.
Dock har jag nog bäst "avkastning" på Facebook för tillfället. Alltså via grupper och annat som man är med i, och på så sätt kommer i kontakt med människor.

Har du något tips på bra grupper på FB, där man kan ta kontakt med folk och främst då tjejer? Har försökt hitta t.ex. träningsgrupper, men det är inte så mycket för "dejting" och de flesta är bara för tjejer.
Finns det andra grupper där man bara kan se sig omkring lite, och kanske försöka prata med någon som är ute efter att träffas mer seriöst?
Citera
2017-06-10, 14:04
  #233
Medlem
förvräng inte nu vad jag säger snubble jagg redigerar om ditt inlägg åt dig. jag la till de fetstilta.

Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Haha, jag skrev ju faktiskt knappt några uppdateringar på ett halvår oavsett vilken tolkning av Bibeln man väljer att göra ;P Men jo, här är jag ju som sagt igen. Men det finns väl aldrig några garantier för något. Jag känner lite som att varje inlägg skulle kunna vara det sista innan jag tar en 6månader semester igen, jag har liksom inget självändamål i att uppdatera här eller känner någon plikt i det.

de ksk e jul när du läser detta. merry christmas. eller om de e midsommar? glad midsommar då. med dig vet man liksom inte om de e jul eller midsommar. man får höfta lite. jag vet inte om de kan hjälpa dig i din dejting eller inte. ? skriv de på din tinderprofil. låter ju romantiskt.

"när jag kör in kuken då är de julafton men när jag drar ut den är det midsommar!!!! let me bang you so hard the seasons shift"

__________________
Senast redigerad av avishaman 2017-06-10 kl. 14:07.
Citera
2017-06-11, 11:35
  #234
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen



Alltså grund"målsättningen" är ju att hitta en kvinna som jag ser en framtid ihop med och som jag inte kan få nog av. Men på vägen dit så träffar man ju på ett och annat, och det är inte för att jag aktivt vill "pröva olika" utan för att det helt enkelt är så. En av mina närmare vänner sa innan att det brukar ta omkring 20 dejter innan man hittar en som faktiskt är intressant. Och att de där 20st på vägen är lite av ett nödvändigt ont. Och jag kan nog hålla med honom. Det är svårt att verkligen matcha med någon där man känner att man är redo att gå all in. Och då får man väl passa på att må bra på själva resan dit också.



Der verkar både seriöst och normalt. Tror att det är många som är i samma sits och därför har utbyte av din journal. Du skriver rätt bra också.
Citera
2017-06-12, 16:16
  #235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Ja men jag är hel om människa, jag vill inte ta över andras problem och påverkas av dom. Jag är hellre singel då. Vill träffa en självsäker och trygg tjej med ordnat liv annars kan de kvitta.
"snälla tjejen" har inte släppt än helt utan kan skriva lite ibland. Hoppas man kan vara vänner iaf.

Träffade en tjej igår i en annan stad och det vart riktigt trevligt, bästa på länge och verkade stabil.
Samma ålder som en själv.

Ska ses på måndag så nu ligger förhoppningarna där istället även om de är segt med distans.

Edit: Blev inget. Tydligen "Sjuk" idag, låter mest som undanflykt. Fett tråkigt.
Lägger vi ner henne också dårå.
Citera
2017-06-26, 14:53
  #236
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
1. Att inte låta sig påverkas av utkomsten av något. Att vara som en robbot som bara hanterar nederlaget och går vidare till nästa hela tiden.

2. Komma ihåg att allt man tänker måste filtreras genom hjärnan innan det blir till ord. Att börja själpa ur sig saker utan eftertanke är det säkraste sättet att bli av med en kvinna. Sådant gör man när man bestämt sig att man inte bryr sig längre.

3. Praktiska saker som profilbild och presentation. Vad skriver man, och hur vet man om det är bra eller dåligt? Är man ärlig eller inte? Hur hittar man en bra bild när alla bilder är fula, pga motivet osv.

4. Hantera humöret, lite som pukt 1, men de oundvikliga dåliga dagarna som ändå kommer, hur förhindrar man att man säger något dumt, när man är på dåligt humör, och när det känns som att det kvittar, och man inte känner någonting för henne.

Äh, det kanske framstår som att jag är sådär. Från den ena till den andra. Visst, det kanske lutar åt det hållet men jag går ju sällan helt oberörd från en person till en annan. Det är ändå väldigt mänskligt att påverkas och ibland är det skitjobbigt. Vissa gånger, inte lika. Men jag tycker det är lite som livet i stort. Motgångar bygger karaktär och det är hur man tar sig vidare från nederlag som säger något om hur och vem man är. Alla misslyckas hela tiden.

Blir ju nyfiken, vad är det för saker du stjälper ur dig egentligen? :P Du får väl tänka på "den gyllene regeln", behandla andra som du själv vill bli behandlad. Bara för att du inte bryr dig behöver du inte vara respektlös och otrevlig.

Om du vill så kan du skicka din presentation till mig i pm så kan jag kolla på den. Men lite grundregler är att stava korrekt, undvikt klyschor som att du gillar att resa och umgås med familj och vänner samt att dricka vin/öl. Länka inte till snap/insta och skit i att skriva ut din längd om du inte är exceptionellt lång eller kort. Försök hitta något personligt hos dig själv, och nämn gärna även något mer specifikt men samtidigt hyfsat allmänt om vad du söker hos en tjej.
Profilbilder i plural går att fixa om du lägger ner lite jobb. Oavsett din bedömning av ditt eget utseende så går det ändå att ta bilder där du utstrålar något. Ta en vacker bild med livsglädje i t ex. Det är charmigare än den perfekta spegelselfien.
Och ja, var ärlig i din presentation. Men du behöver inte berätta om alla negativa saker för det.

Alla har dåliga dagar, men försök behärska dig, kanske ta ut avstånd och be om ursäkt vid rätt tillfälle om du gjort fel. Skjut inte bara upp problem men var ändå öppen för att byta ämne istället för att bara älta. Det kommer alltid att uppstå motsättningar, men se då till att vara den större människan.

Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Ja men jag är hel om människa, jag vill inte ta över andras problem och påverkas av dom. Jag är hellre singel då. Vill träffa en självsäker och trygg tjej med ordnat liv annars kan de kvitta.
"snälla tjejen" har inte släppt än helt utan kan skriva lite ibland. Hoppas man kan vara vänner iaf.

Träffade en tjej igår i en annan stad och det vart riktigt trevligt, bästa på länge och verkade stabil.
Samma ålder som en själv.

Ska ses på måndag så nu ligger förhoppningarna där istället även om de är segt med distans.

Det låter ju egentligen ganska basic. Men det är många gånger svårare än vad man kan föreställa sig att hitta en sådan person.

Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Edit: Blev inget. Tydligen "Sjuk" idag, låter mest som undanflykt. Fett tråkigt.
Lägger vi ner henne också dårå.

De där är ju många gånger väldigt svårbedömda. På ett sätt kan jag ju ändå uppskatta att en tjej "vågar" vara sjuk och istället för att komma trots att hon faktiskt är det ändå väljer att respektera en och för att eliminera smittorisk och då välja att inte komma. För hon vet ju också att det är en klassisk undanflykt. Men visst, jag har garanterat blivit blåst pga hittepåsjukdomar jag också.

Har ni lyckats få till någon träff efter det?

Citat:
Ursprungligen postat av Timpsiii
Har du något tips på bra grupper på FB, där man kan ta kontakt med folk och främst då tjejer? Har försökt hitta t.ex. träningsgrupper, men det är inte så mycket för "dejting" och de flesta är bara för tjejer.
Finns det andra grupper där man bara kan se sig omkring lite, och kanske försöka prata med någon som är ute efter att träffas mer seriöst?

Jag har ju inte fört någon statistik eller gjort någon större undersökning på var det är lättast att få napp, men där det finns tjejer och det går att hitta ingångar så finns det ju alltid möjligheter.
En ganska öppen bok är ju Thug Life-gruppen. Där visar ju tjejer både upp rövar, bröst och lägger upp bilder på sig själva i "gilla om du skulle vilja dejta den här personen"-trådar. Där är det ju ett öppet slagfält och där är det ju i princip bara att ge sig efter vad man ser och gillar. Självklart är det ju konkurrens och många gör det även bara för uppmärksamheten, men med lite social skills så är det långt ifrån en omöjlighet att få fatt i tjejer där igenom. Jag har dock aldrig träffat någon där ifrån, dels för att jag inte gillar den typen av tjejer som har ett så stort behov av att vika ut sig och få bekräftelse, och för att de nio gånger av tio bor i typ Tidaholm.

Träningsgrupper borde ju dock vara långt ifrån en omöjlighet, för där finns det ju väldigt många detaljer att plocka upp. T ex: "Jag ser att du har Asics nya GEL-Nimbus 19, jag har funderat att byta till dem men har inte vågat än. Är de värda pengarna?" Och eftersom ni har ett gemensamt intresse som träning så är det bara att fortsätta att bygga upp. Men glöm inte bort att du samtidigt måste switcha och göra det personligt. Ni kan inte prata om träning hela konversationen utan det är endast en ingång. Ganska tidigt vill du börja ställa frågor utanför den sfären. Fråga hur hon mår, vad hon tycker om vädret eller vad fan som helst.

Sedan behöver du ju inte bara köra rena träningsgrupper utan titta lite runt omkring. T ex grupper om kost, kanske vandring och friluftsliv. Det finns ju för fan Facebookgrupper till allt. Om kost-grupper kan du ju fråga om råd om matlagning från någon som lagt upp en bild på mat t ex. Även fast du inte behöver det. Låt inte för korkad eller som en översittare bara. Var trevlig, öppen och intresserad.

Ett bra sätt att komma i kontakt med personer är också att i grupperna skriva egna poster och/eller kommentarer. Om det då är någon som gillar ditt inlägg eller kommenterar det, skit i att svara i kommentarsfältet utan gå istället direkt på pm. Försök spinn vidare på hennes kommentar eller bara ditt eget inlägg om det var en gillning, men försök som sagt ganska snabbt att få det till ett vardagssnack som är mer personligt.

Sedan kan du ju bara ta något helt random också, typ en FB-grupp för ett kriminalfall som intresserar dig eller en Håkan Hellström-konsert. Hitta någon som skrivit att det är ett sjukt brott eller en fantastisk sångröst och förklara varför du håller med.

Och så finns det ju förstås även rena dejtinggrupper på FB också. Det kan ju också fungera.

Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
förvräng inte nu vad jag säger snubble jagg redigerar om ditt inlägg åt dig. jag la till de fetstilta.

de ksk e jul när du läser detta. merry christmas. eller om de e midsommar? glad midsommar då. med dig vet man liksom inte om de e jul eller midsommar. man får höfta lite. jag vet inte om de kan hjälpa dig i din dejting eller inte. ? skriv de på din tinderprofil. låter ju romantiskt.

"när jag kör in kuken då är de julafton men när jag drar ut den är det midsommar!!!! let me bang you so hard the seasons shift"


Strax efter midsommar landade vi på
Angående att skriva saker på sin profil skulle mitt råd vara att göra det med omsorg. Många gånger är ingen presentation alls bättre än det trams många skriver. Dock är en bra presentation bättre än ingen alls.
Skämt kan man också undvika, för det är ofantligt svårt att träffa rätt, speciellt till en bred publik.

Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Der verkar både seriöst och normalt. Tror att det är många som är i samma sits och därför har utbyte av din journal. Du skriver rätt bra också.

Tack så mycket Ironiskt nog så citerar du ett stycke där jag börjar 3/4 meningar på slutet med "Och" Men kul hur som helst om läsare kan få ut något av mitt journalförande.
Citera
2017-06-26, 16:06
  #237
Medlem
snubblens avatar
Får se hur mycket jag hinner med att skriva just nu men det har hänt ganska mycket på dejtingfronten den senaste månaden.

I julas började jag skriva till.. Marija, en 35-årig trebarnsmamma med balkanrötter. Jag vet, det har blivit ett gäng mammor under våren men hon är snygg så nu blev det så igen. Kontakten dog hur som helst ut i julas men så för någon månad sedan så tog hon kontakt med mig igen, i samband med att några andra hade pratat om mig. Man kan väl säga att vi har lite gemensamma bekanta.

Hon bor hur som helst inte här, men var väldigt villig på att ses. Så efter ganska intensiv kontakt i några veckor så bjöd jag hit henne och hon tvekade aldrig. Inte helt oväntat så är hon brunett med bruna ögon. Jag hade ingen klockren bild av hennes kropp innan hon kom upp, men hon berättade att hon ofta får komplimanger för sig rumpa. Och jävlar, det var inte den lilla bakdelen. Typ en riktig päronkropp.

Hur som helst, kroppen var nice, men jag insåg väldigt snart att min research innehöll andra brister. "Jag ska gå ut och röka nu." Då jag har nolltolerans mot rökare så kände jag ju där och då att det skulle bli några långa dagar. Jag höll hur som helst henne på hölster ganska länge, tog hennes tändare osv. Men tillslut så lyckades hon röka ändå och jag kände att all eventuell attraktion försvann.

Väl i sängen för första natten tänkte jag att, "Äh, hon kan väl få göra en insats och suga iaf." Så vi håller väl på att smeka upp varandra osv, minns inte exakt hur det var, men jag förklarade hur som helst att jag inte tänkte ha sex med henne, och då var hon visst inte kåt längre. Jag kände efter, "Men Marija, det bara rinner av dig ju." Jajo, det fick hon ju hålla med om att det gjorde. Men något mer än pill blev det inte.

Efter det var jag mest bara opassande vulgär och hoppade över hela romantiska uppvärmningsbiten. Eftersom jag inte ville kyssa henne då hon smakade gammal fimp, (vilket hon på riktigt inte själv trodde, jag kände det så fort jag kom i närheten av hennes huvud, oavsett om det var timmar efter senaste ciggen), så kunde jag istället bara dra fram kuken från ingenstans, svinga den mot henne och fråga om hon var sugsugen. Inga pluspoäng i gentlemansligan men det var ganska kul ändå, och även om hon blev chockad så tyckte ju hon också att det var kul. Sedan verkade det även som att hon började gilla mig mer och mer, fråga mig inte varför.

Sedan på fredagen hade jag redan på förhand förklarat för henne att jag skulle på landskampen mellan Sverige-Frankrike (slutsåld och hade redan biljetter till mig och kompis). Jag skulle även på Summerburst dagen där på, det var hon dock inte intresserad av att gå på. På söndagen skulle jag dra från stan. Då la jag väl fram det som att "jag ska ju ändå vara borta nu så vi kommer ju inte hinna ses något, du får göra som du vill."
Vad gör hon då? Jo, hon stannar. När jag kommer hem efter att ha varit ute och ätit sedan gått på matchen så säger hon "jag har saknat dig så mycket." och jag märker även hur hon börjar bli klängigare i sängen men jag vill bara sova, vilket jag gör.

Dagen där på så drar jag ganska tidigt till Summerburst, hon är typ ute på stan eller w/e. När jag kommer hem kanske 10 timmar senare(?) så ligger hon mer naken än tidigare nätter och väntar på mig i sängen. Hon är sexsugen, jag är trött, men lät iaf hon runka av mig, gick upp och tvättade av mig sedan ner i säng och somnade. Dagen där på, samma dag som jag ska dra, så börjar hon kolla på resor där ifrån.. Och tillslut så drar hon. Hon hade iaf diskat och städat när jag var på Summerburst, det var lite fint gjort.
Citera
2017-06-27, 13:41
  #238
Medlem
snubblens avatar
Dags att berätta om mitt lilla Polen-äventyr! Snubblen goes abroad

Så så snart Marija lämnat så dök jag in på Tinder för att skaffa plus och reka inför U21-EM i Polen. Jag tror jag drog in säkert 70 matchningar innan jag ens lämnat Sverige, men dagen innan matchdag var det hur som helst dags att sätta sig på planet tillsammans med min vän ner mot Krakow.

Torsdag
Från flygplats in mot stan, till hotell, checka in sedan tänkte vi ta en lugn kväll och mest känna av stan och reka lite inför morgondagen då vi skulle ta oss till Kielce för premiären. Men jag tänkte att, äh, det är väl lika bra att testa vingarna. Så jag slängde ut lite spontana förfrågningar om någon ville ses då direkt.
Många drack dock redan med vänner, då det var någon form av helgdag dagen därpå. Men jag fick napp. En 21-årig Anna, ukrainska som bott i Polen sedan fyra år, ville mer än gärna ses.

Så jag började traska, skulle vara 3km och tänkte att det tar man väl på en halvtimme i raskt tempo men jävlar vad tid det tog. Klockan bara tickade och strax efter 23 var jag framme vid hennes lägenhet. Så efter en dag full med resande och traskande så tänkte jag att det skulle bli väldigt skönt att bara bli inbjuden och sitta ner och ta det lugnt. Men nänä. Ut kommer Anna och givetvis ska vi gå en runda. Jag säger att jag gått hela dagen och frågar rakt ut varför hon inte bjuder in mig. Men hon förklarar på ett smidigt sätt att hon inte bjuder in främlingar som hon träffar för första gången. Vilket jag förstås tycker är bra och inte kan säga något emot.

Så istället går vi en mindre runda, och går och sätter oss på en bänk i en park, och börjar prata. Ganska snart inser jag att vi tänker likadant i många frågor. Och även om vi inte tycker likadant om allt, så kan vi ändå relatera till hur den andre tänker. Vi matchar varandras nivå ganska bra helt enkelt.
Sedan blir jag redan från när jag hälsade på henne förtrollad av hennes fina hår och hur gott hon luktar. Kan låta som basic saker men hela hon utstrålar fräschhet på något sätt, jag gillar även hennes klädstil.
Vi sitter hur som helst där och pratar i över två timmar, tills hon kommer på vad klockan är och att hon till skillnad från andra inte är ledig utan jobbar dagen där på. Så omkring 01.30 går vi till hennes lägenhet och säger adjö och jag ger en kram.
Jag känner dock att jag inte vill släppa henne helt, utan börjar ställa frågor om hur jag ska gå. Hon kommer då tillbaka och under tiden hon börjar peka om hur jag ska gå så faller jag in och kysser henne. Hon blir lite tagen på sängen men verkade ändå tycka det var lite kul. Jag sa tack, det var det jag behövde för att ta mig hem och gick i riktning mot hotellet (som jag redan visste var det låg).

Fredag
Matchdag och jag och min vän ger oss ut ganska tidigt för att ta oss till Kielce. Väl där lyckas vi missa plats på uteserveringen och istället hamna i en källare bredvid en slagborr, med serveringspersonal som inte kan engelska. Men marschen till arenan är fet, stämningen på topp och jublet utbryter när domaren blåser för straff. Men Wahlqvist bränner och vi gråter, eller ja, det är känslan iaf.
Vi hänger runt i Kielce några timmar, jag springer på en vän som jag inte visste skulle dit och jag, sedan åker jag och min originalvän med nattbussen tillbaka till Krakow.
I Krakow väntar nästa dejt. Jag har pratat med henne under dagen när jag sa att jag skulle vara tillbaka i Krakow tidigt på morgonen så svarade hon med att, "Det är lugnt, vi kan ses då. Jag ska vara ute med mina vänner hela natten." Jag tog väl inte det jätteseriöst och ganska väntat slutade hon även svara. Men efter att vi kommit tillbaka till Krakow och även tagit oss tillbaka till hotellet så skrev hon, omkring 06 på morgonen. Min vän eldade på och jag tänkte att äh, vafan, varför inte.

En av anledningarna till att jag ville träffa tjejen, var faktiskt för hennes namn - Ola, 23 år gammal. Eftersom det är ett killnamn här, men ett tjejnamn där så kändes det som att man borde passa på Ola hade även lovat att vi skulle gå en promenad längs med Wisla, vilket jag tyckte lät härligt att göra en tidig morgon strax efter soluppgången. Efter lite meddelanden fram och tillbaka så mötes vi hur som helst upp, och hon såg ganska härjad ut efter en hel natt ute. Och hennes kropp var dessutom inte riktigt på den nivå som jag tyckte att bilderna hade berättat.

Efter att vi pratat i mindre än en minut så kommer det en spårvagn, som hon bara går på. Jag känner redan att jag inte vill följa med henne hem, jag ville ju för fan promenera längs med Wisla! Samtidigt hade vi pratat för kort tid för att jag skulle säga hejdå, så jag fick helt enkelt bara hoppa på.
"You live far away?"
"Far far away."
Jag känner bara "helvete, jag orkar inte" men det visar sig dock att hon bara bor några stationer ut på spåret. Vi hoppar av och traskar mot hennes lägenhet. Redan i trapphuset känner man av klasskillnaden mellan vad man är van med i Sverige mot hur det kan se ut i Polen. Då bodde hon ändå relativt centralt och det var betydligt bättre än många andra riktiga ruckel, men ändå. Färg som höll på att trilla av väggarna, lister som inte satt fast, gamla jävla lås som man skulle kunna öppna med glasspinne. Men väl inne i lägenheten, var det ändå ganska mysigt.
Hon är iaf ganska sportintresserad så vi snackar endel fotboll, vilket blir ganska roligt. Jag roastar henne ganska hårt, vilket är ganska lätt då Sverige är bättre än Polen i ett helt gäng sporter, och när det kommer till fotbollen så lyfter hon fram att Sverige bara är Zlatan och ingenting utan honom. Vilket då är extrem tacksam timeing då vi leder kvalet framför Frankrike och Nederländerna utan honom.
Efter att ha suttit i köket och pratat i några timmar så börjar jag gå runt lite och ser då en askkopp under köksfläkten full med cigaretter. Då har de förfestat där kvällen innan och hon har stått och rökt vid köksfläkten. Om jag tvekat tidigare så känner jag mig iaf helt 100 säker då. Jag ska dra tillbaka till hotellet. Sagt och gjort så förklarar jag det för henne och börjar ta på mig. Hon svarar med att
"You can sleep here if you want"
"No, I need to get back to my friend, I promised him."
Men jag tänkte att, okej, jag kan väl ge henne en avskedskyss iaf. Så jag kramar henne och behöver inte ta några initiativ själv utan det gör hon. När jag känner att "nu räcker det" så släpper jag men hon håller liksom kvar mig, och jag bara "jaha?" men tillslut får jag upp lite distans, och avlägsnar mig från lägenheten.
När jag kommer ner på gatan så tittar jag ner på mitt bälte och ser att det är halvt utdraget(!) Hon har med andra ord varit så sugen att hon i en avskedshälsning försökt få av mig mina byxor. Så från att jag förväntade mig en liten trevlig Wisla-promenad så var jag istället tänkt som ett riktigt kvart över sex-ligg. Men no no no, not today! Istället tog jag spårvagnen tillbaka, gick upp till hotellet och somnade.
Citera
2017-06-27, 19:21
  #239
Medlem
snubblens avatar
dubbelpost
__________________
Senast redigerad av snubblen 2017-06-27 kl. 19:33.
Citera
2017-06-27, 19:31
  #240
Medlem
snubblens avatar
Lördag
Redan i Sverige hade jag börjat prata med en tjej, en 33-åring som både såg ganska bra ut och hade lovande kropp. När vi anlände till Krakow så bjöd hon ut mig och min vän till typ ett lantställe som låg utanför stan. Det skulle ta ett tag att ta sig dit och jag fick bilder där ifrån och det verkade ganska charmigt. Men saknade alla former av moderniteter som t ex el och rinnande vatten.
Jag var ändå lite halvsugen på att dra ut dit, det kändes som ett unikt tillfälle och erbjudande, men samtidigt kände jag inte henne eller hennes vänner som var där ute (omkring 10-15 pers) så det fanns ju risk för att det skulle ha blivit riktigt stelt också, speciellt om jag åkt dit ensam. Min kompis gick på lördagen även in i Tinder-appen för första gången på resan och bokade upp en dejt direkt. Så då blev det väl mer klart att jag inte tänkte åka dit på lördagen i varje fall.
För jag hade ju egentligen redan pratat med Anna att vi skulle ses på lördagen. Efter den lyckade förstadejten så ville vi förstås ses igen och vi hade lite olika planer. Men då började hon bli riktigt dålig på att svara. Men det var samtidigt inget helt avfärdande utan bara jävligt långsamt uppskjutande, lite som att vänta på ett försenat tåg ute på perrongen som hela tiden får nya avgångstider utan någon framförhållning.
Så samtidigt som min vän drar iväg på sin dejt, så försöker jag få reda på när Anna egentligen kan ses, samtidigt som jag pratar med 33-åringen och även en tredje tjej, alla från Tinder men som jag då pratar med via messenger. 33-åringen ber mig även komma och skickar tom en karta med beskrivning om hur jag hittar dit, jag svarar "Oh, a treasure map! What's the treasure?" och hon svarar "LoL. Party. Me " Men jag väntar ju på Anna, och förklarar att jag troligtvis inte kan komma, och skriver typ att, Äh, du kommer ju inte behöva känna dig ensam med så många vänner där iaf. Och då svarar hon: "I would not. But I was not inviting you just not to feel lonely " Och då känner jag igen AAAAAHHHH, att jag sitter ensam på ett hotellrum och väntar på någon som knappt svarar. Tittar på confederations cup och Point Break som en riktig loser. Samtidigt har min vän kommit tillbaka, frågar om han vill med ut till lantstället men då har han redan bokat upp en ny dejt, så han är bara på hotellet ett par timmar, han och skulle tydligen ut till någon förort, hem till någon.
Men så svarar tillslut Anna. Att hon är på väg, där om 10 minuter. Sedan blir det 15 minuter, osv. Men vid 23-tiden dyker hon upp.

Så jag glider ner i hotellobbyn, ut på gatan och där kommer Anna. Tydligen hade någon vän dykt upp lite oväntat i staden som hon hade behövt guida runt och varit ute med hela dagen. Och jag märkte redan vid vår första dejt att hon blev ganska sur om man tog upp mobilen och aldrig tog upp sin egen. Så jag förstod att hon hade varit likadan mot sin vän under dagen, dvs bara kollat mobilen väldigt snabbt och få gånger. Jag sa dock till henne att jag uppskattat lite mer tydlighet och att hon bara förklarat snabbt att hon var upptagen med annat, vilket hon även bad om ursäkt för.
Så vi sitter nere i lobbyn, samtidigt som min polare är uppe på rummet och inte riktigt ska gå än. Anna förklarar hur trött hon är och jag vill förstås erbjuda henne något lite mysigare ställe än ett sitta på en stol i en lobby, och efter lite smskonferens med min vän så smiter han tillslut ut så att vi kan gå upp.
Snacket är ju inte lika bra som första kvällen, men vi har det desto mysigare. Det var ju ingen svårighet att få henne att lägga sig i sängen, och väl där tar vi det ganska försiktigt, men passar på att konstatera att hon har en alldeles fantastiskt kropp. Hon klagar på att hon har små bröst, och då blir jag tvungen att känna efter och kan ganska snart konstatera att de dels inte ens är jättesmå men framförallt har de fantastisk känsla i handen. Jag får dock aldrig möjlighet att se dem i naket tillstånd. Hennes röv är ändå det som sticker ut. Den är inte groteskt stor på något sätt, men bara jävligt proportionerligt passande till resten av hennes kropp och jag har svårt att hålla mina händer borta från den.
Efter att vi har legat där och myst ett tag så erbjuder jag henne att hon kan stanna, bara för att sova, men det vill hon inte, utan beställer en uber hem.

När hon lämnar funderar jag. Min vän är borta och ligger ute i någon förort, och jag har precis väntat en hel dag för att ligga och mysa i någon timme med en förvisso väldigt fin och trevlig tjej. 33-åringen har jag hela tiden haft möjlighet att åka till, men jag gjorde inte det för att jag väntade på Anna. Sedan har jag även en tredje tjej som jag testar att skriva till, och får svar ganska direkt. "Come here and watch the sunrise with me and my friends" Då har klockan börjat nära mig 02 och stället hon vill att jag ska till ligger kanske 20 mins gång bort. Och det framgår ganska tydligt att hon väldigt gärna vill ses. Men jag går igenom hennes FB-bilder en gång till och får lite varningssignaler och vill inte göra samma misstag som med Ola. Så jag tackar helt enkelt bara nej, säger att jag är trött, även fast jag då egentligen var ganska pigg och sugen efter en massa mys. Men inte sugen på henne. Och somnar istället.

Söndag
Söndagen var sista dagen i Krakow innan det var dags att ta sig till Lublin för Sveriges andra match. Så jag drog i diverse trådar men hade ju redan bytt stad på tinder och brydde mig inte jättemkt. Ville egentligen bara se till att träffa 33-åringen och Anna, igen. Men 33-åringen hängde kvar ute på lantstället så där blev det inget. Men jag bokade in en lunchdejt med Anna.
Den var väl helt okej, men det kändes inte som första kvällen och utan mysfaktorn från kvällen där innan. Det kändes lite mer som ett avslutande möte, där vi träffades och konstaterade att vi både uppenbarligen tyckte att den andre var intressant men att jag nu reser vidare, det var känslan och karaktären på mötet.
I brist på Olas guidade tur av Wisla så drog jag istället dit med min vän. Vi hittade en riktig sweet spot och satt där i två timmar och drack iste. Jag gjorde väl även något halvhjärtat försök att få till någon träff med några andra men inget som det blev något av.

Måndag
Så var det resedag igen. Jag tyckte att 33-åringen kunde komma och vinka av mig men hon ville att jag skulle komma hem till henne, vilket jag förklarade inte var speciellt gästvänligt då jag ändå var besökaren i hennes stad, och att jag inte riktigt hade tid med det. Så där blev det inget. Lite mer oväntat så blev det dock ytterligare en träff med Anna. Hon jobbade men lyckades smita ifrån jobbet någon timme. Vi satte oss vid ett kafé och denna gången var det lite annan känsla än dagen innan. Nu kändes det lite mer trist att vi inte skulle ses igen, och kände åter lite hur mycket vi kunde relatera och hade gemensamt. Jag föreslog även att hon borde komma till Sverige. "So I am invited?" "Yes of course, I'll host you!" Vilket kändes kul, att hon visade intresse för att komma.

Väl i Lublin hade jag börjat prata med några, men när vi checkat in på hotellet så insåg man att tiden var ganska tight, åtminstone om man ska marschera till arenan tre timmar innan matchstart Så måndagen tillägnades fotbollen. En bra förstahalvlek för Sverige men jävlar vilket haveri i andra. Vi skrek, satt tysta. Den riktiga tomheten började komma med två poäng när vi egentligen skulle haft sex.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback