Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-13, 18:19
  #217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Jag har väl lite av en hårfobi, tycker inte om hår på mig själv heller. Jag tror jag vet vilken du refererar till och att hon även rökte plus att hon inte heller visade något större intresse för mig. Om allt annat hade stämt så hade det inte hängt på att hon haft stubbiga ben.



Jag raggar aldrig på tjejer med pengar och tycker det är väldigt oattraktivt med tjejer som förförs av det för lätt. Mitt utseende är överkomligt men inte heller något jag lever på.
Att jag är ett "allvarligt stört psykfall" får du gärna utveckla om jag ska kunna svara på det.



Angående mitt mående som du menar kanske inte är så bra baserat på vad jag skriver här får jag väl säga att det baserar sig såklart inte endast på vad jag skriver om här. Mitt dejtingliv är en del av mitt liv och inte vad jag baserar hela mitt mående på. Även om en kärleksrelation är högt prioriterad för mig så är det inte nummer ett, speciellt inte i detta läget när jag inte ens har någon. Det är helt okej att jag inte har någon, men jag skulle inte ha något emot att träffa någon. Det är dock inget som avgör om jag mår bra eller dåligt. Jag mår generellt sätt bra baserat på familj, vänner och andra delar i livet. Det är ganska harmoniskt.

Exakt, och jag har inget emot att ge mig in i en relation heller. Nu har jag ju bara träffat henne i ett par veckor men visst ser jag potential i Oksana. Vi får helt enkelt se vad som händer där, hur det utvecklas. Vi känner inte varandra tillräckligt bra än, och bara för att jag skulle vara intresserad så behöver ju inte hon vara det. Det finns massor som hon inte vet om mig, och jag inte vet om henne.

Trevligt att höra att du har det bra, Snubblen. Nej, jag tror inte att det generellt sett är ett tecken på att någon mår bra om han/hon ligger runt maximalt och har korta romantiska möten, men jättesvårt att knyta an... Men du känner ju dig själv bäst och vet vad du delar och vad du håller för dig själv. Så klart. Att döma av tråden här så har Oksana Flashbacks kvalitets-stämpel i alla fall, för vad det är värt
Citera
2017-05-13, 22:33
  #218
Medlem
Xer0s avatar
Det är ingen som har några moraliska betänkligheter kring det här med att dejta flera stycken sammtidigt nu för tiden?

Är det något som hör till historien att bry sig om sådant? Är det rent av okej att göra detta?

Borde man förvänta sig att de man dejtar gör det?
Citera
2017-05-20, 20:48
  #219
Medlem
snubblens avatar
Uppdateringsdags!

Träffade Oksana igen i torsdags förra veckan. Hon bjöd på en rysk maträtt; "Did you like it?" och jag bjöd på ett Fletcher Reede-citat tillbaka Efter det kikade vi på ESC-semin och klockan sprang iväg. Hon har en 90-säng och jag hade väl egentligen tänkt dra hem. Men äh. Vi kröp ner och hade det ganska mysigt, endel smek och hångel. Men ganska mycket pauser och flera diskussioner, om allt möjligt. Jag förklarade även för henne att jag inte var ute efter sex, vilket vi inte heller hade. På morgonen åkte dock hennes trosor av och hon smektes upp. Sedan drog vi tillsammans från lägenheten och skiljdes åt.

I fredags träffade jag en ny, som jag nämnde i förra uppdateringen. Hon får heta Yvonne. Hon är 27 och från Kazakstan men med kinesiska rötter. Trots att hon bott här i 2 år så kan hon ändå inte prata svenska. Vi gick på en utställning tillsammans, och det var otroligt intressant att diskutera konsten med henne, eftersom hon själv sysslar med det på hobbynivå. Vi gick runt i över 2 timmar och hon var väldigt trevlig. Efter det gjorde hon lite diskreta inviter till att vi kanske skulle gå och sätta oss någonstans och ta ett glas eller liknande. Men jag var helt enkelt för övertrött för att gå igång på något av det utan ville egentligen bara mest hem och sova. Jag föreslog väldigt direkt att hon kunde följa med hem till mig(klockan var då efter 22), hon svarade "Maybe another time." Vilket jag nästan tyckte var skönt. Inte för att jag inte uppskattat hennes sällskap, utan mer för att jag var riktigt sugen på att sova.

I lördags träffade jag Francisca tillsammans med en gemensam vän. Vi hängde ett tag innan han var tvungen att dra och lämnade mig och Francisca ensamma. Så tillslut var det hennes tur att bjuda hem mig, hon lagade franskt (hennes pojkvän var bortrest). Jag var riktigt hungrig så hon dukade även fram fransk korv. Jag åt upp fyra av fem skivor, hon tog den sista. För att driva med henne så låtsades jag fiska med gaffeln efter den sista skivan, flera flera gånger, men utan att få tag i någon eftersom hon redan tagit den "I'm sorry! Are you still hungry?" "No, it's okay. I'll survive the night. I think." Några sekunder senare var jag framme med gaffeln och fiskade igen. Hon känner sig lite skyldig, jag bara garvar.
Efter det tittade vi på ESC-finalen. Tydligen somnade jag vilket hon påpekade. Men det var ganska mysigt. Sedan drog jag hem.

I söndags så skulle jag ut och köra med två kompisar. När föraren bara: "Vänta lite, vi ska plocka upp en till." Jaha, vem är det då, tänker jag. Klart som fan är det Melania. Första gången vi sågs sedan nakenbilderna och blockningen. Jag tittade aldrig på henne, pratade mest med de andra men ignorerade inte henne helt heller. Men vi båda är väl ganska coola med det. Hon verkade inte känner sig direkt obekväm heller.

Veckan rullade på men i förrgår var det dags att åka från den ena svenska kusten till den andra. Men hur det gick och vad jag gjorde där får jag skriva om nästa gång för nu måste jag dra.
Citera
2017-05-20, 20:50
  #220
Medlem
knullklassons avatar
Jag har egentligen inget vettigt att komma med....men att du orkar?!
Citera
2017-05-30, 00:27
  #221
Medlem
snubblens avatar
Eftersom jag inte hann klart senast så får jag skriva klart och även fylla på med lite annat som hunnit hända. Lovar att svara på kommentarerna här så snart jag får tid.

Jag tog mig alltså till den motsatta svenska kusten för ca 1,5 vecka sedan, för att träffa Emelie. Emelie är en 25-årig blondin, som jag verkligen har känt i evigheter. 10 år plus lätt, minns inte ens hur vi lärde känna varandra. Typ Lunarstorm?
Emelie har hur som helst haft pojkvän i kanske 6-7 år, de skaffade även barn för 1 år sedan. Jag träffade henne ett par gånger för några år sedan, då vi gjorde endel men aldrig hade sex. Men vi har snapat endel sedan dess och nu så var han bortrest, jag ledig och vi bestämde oss för att slå till.
Så jag åkte dit, och när jag var på väg till lägenheten och gick in i hissen tänkte jag: "Tänk om detta bara är en setup för att döda mig? Hennes kille har fått veta och de har kommit överens om att lura dit mig." Det roliga var att hon hade lite samma oro. Efter vi suttit och pratat i en timme så sa hon "Nu måste jag smsa min syster. Om jag inte gör det så har vi kommit överens om att hon kommer hit och ringer på." Jag berättade om mina tankar i hissen och hon förklarade tillbaka att hon tänkt typ samma sak fast om mig, så vi skrattade mest åt det. Under första timmen gick vi även in och tittade på hennes dotter som låg och sov i sängen, det kändes ju lite speciellt.
Vi fortsatte hur som helst att prata ett ganska bra tag, det kändes helt enkelt som att man träffade en gammal vän för första gången på länge. "Vi måste nog gå och lägga oss nu. Var vill du sova?" Sa hon, och jag svarade direkt att jag sover i sängen, och så blev det.

Vi började kyssas, hon hade ett nattlinne på sig men jag upptäckte ganska snart att hon inte hade några trosor under. Jag masserade hennes bröst, smekte hennes kropp, hon gav tillbaka. Jag smekte henne mellan benen och började stoppa in fingrar, märkte hur våt hon var. Då hör vi hur hennes dotter börjar snarka. Hon ligger alltså en halvmeter ifrån oss, på hennes sida. Och då tappar Emelie stämningen "Jag kan inte göra det. Förlåt, bli inte ledsen." Jag förklarade att det var okej, vilket det var, och tröstade henne lite. Jag tyckte egentligen mest att det var trevligt att träffa henne och mysigt att ligga och gosa. Sexet var inte det viktiga. Så vi höll om varandra och somnade ihop.
Dagen därpå hade vi mest en alldaglig halvdag tillsammans. Åt, gick en runda och sa adjö. Efter det har Emelie skrivit betydligt mer än hon brukar. Vi får se om vi ses någon gång igen.

Tillbaka hemma träffade jag Oksana igen. Vi gick på museum sedan stod vi och pratade ett tag. Inte mycket mer än så. Men vi skriver iaf endel till varandra. Jag vet inte, jag känner inte riktigt något sug efter att träffa henne igen. Men vi får se om vi hittar på något mer i veckan.

Jag hängde även med Francisca en dag förra veckan. Ute och tog en promenad, sedan när vi skulle ta bussen tillbaka så blev vi väldigt ensamma längst bak. Så min hand gled ner mellan hennes ben. Jag masserade henne genom jeansen till jag började känna värmen, då ringde hennes pojkvän. De pratade en liten stund, sedan fortsatte jag och hon särade och gav mig utrymme. Sedan klev folk på och det var slut på det roliga.

Någon dag efter det träffade jag Melania i grupp. Råkade även indirekt kalla henne tjock vilket inte var meningen och jag tycker inte ens det. Men det snappade hon såklart upp..

Annars lugnt
Citera
2017-05-31, 09:06
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Eftersom jag inte hann klart senast så får jag skriva klart och även fylla på med lite annat som hunnit hända. Lovar att svara på kommentarerna här så snart jag får tid.

Jag tog mig alltså till den motsatta svenska kusten för ca 1,5 vecka sedan, för att träffa Emelie. Emelie är en 25-årig blondin, som jag verkligen har känt i evigheter. 10 år plus lätt, minns inte ens hur vi lärde känna varandra. Typ Lunarstorm?
Emelie har hur som helst haft pojkvän i kanske 6-7 år, de skaffade även barn för 1 år sedan. Jag träffade henne ett par gånger för några år sedan, då vi gjorde endel men aldrig hade sex. Men vi har snapat endel sedan dess och nu så var han bortrest, jag ledig och vi bestämde oss för att slå till.
Så jag åkte dit, och när jag var på väg till lägenheten och gick in i hissen tänkte jag: "Tänk om detta bara är en setup för att döda mig? Hennes kille har fått veta och de har kommit överens om att lura dit mig." Det roliga var att hon hade lite samma oro. Efter vi suttit och pratat i en timme så sa hon "Nu måste jag smsa min syster. Om jag inte gör det så har vi kommit överens om att hon kommer hit och ringer på." Jag berättade om mina tankar i hissen och hon förklarade tillbaka att hon tänkt typ samma sak fast om mig, så vi skrattade mest åt det. Under första timmen gick vi även in och tittade på hennes dotter som låg och sov i sängen, det kändes ju lite speciellt.
Vi fortsatte hur som helst att prata ett ganska bra tag, det kändes helt enkelt som att man träffade en gammal vän för första gången på länge. "Vi måste nog gå och lägga oss nu. Var vill du sova?" Sa hon, och jag svarade direkt att jag sover i sängen, och så blev det.

Vi började kyssas, hon hade ett nattlinne på sig men jag upptäckte ganska snart att hon inte hade några trosor under. Jag masserade hennes bröst, smekte hennes kropp, hon gav tillbaka. Jag smekte henne mellan benen och började stoppa in fingrar, märkte hur våt hon var. Då hör vi hur hennes dotter börjar snarka. Hon ligger alltså en halvmeter ifrån oss, på hennes sida. Och då tappar Emelie stämningen "Jag kan inte göra det. Förlåt, bli inte ledsen." Jag förklarade att det var okej, vilket det var, och tröstade henne lite. Jag tyckte egentligen mest att det var trevligt att träffa henne och mysigt att ligga och gosa. Sexet var inte det viktiga. Så vi höll om varandra och somnade ihop.
Dagen därpå hade vi mest en alldaglig halvdag tillsammans. Åt, gick en runda och sa adjö. Efter det har Emelie skrivit betydligt mer än hon brukar. Vi får se om vi ses någon gång igen.

Tillbaka hemma träffade jag Oksana igen. Vi gick på museum sedan stod vi och pratade ett tag. Inte mycket mer än så. Men vi skriver iaf endel till varandra. Jag vet inte, jag känner inte riktigt något sug efter att träffa henne igen. Men vi får se om vi hittar på något mer i veckan.

Jag hängde även med Francisca en dag förra veckan. Ute och tog en promenad, sedan när vi skulle ta bussen tillbaka så blev vi väldigt ensamma längst bak. Så min hand gled ner mellan hennes ben. Jag masserade henne genom jeansen till jag började känna värmen, då ringde hennes pojkvän. De pratade en liten stund, sedan fortsatte jag och hon särade och gav mig utrymme. Sedan klev folk på och det var slut på det roliga.

Någon dag efter det träffade jag Melania i grupp. Råkade även indirekt kalla henne tjock vilket inte var meningen och jag tycker inte ens det. Men det snappade hon såklart upp..

Annars lugnt

Har du en fetisch över att träffa tjejer med förhållande?
Av alla tjejer som finns väljer du att åka land och rike till en avdankad gammal mosha där ungen ligger jämte och henne ska du knulla?
Citera
2017-05-31, 20:51
  #223
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Nej inte för att ligga, utan för att hitta kemin. Haft ett långt förhållande där jag alltid tvekade, vill inte ha de så igen. Ska kännas helt rätt eller så kan de kvitta. Skaffar jag en hund senare i livet istället.

Träffade dock en fin dam i Lördags, och vi ska ses igen i helgen. Vi hade riktigt bra kemi i lördags och myste endel, dock inget sex. Av alla tinderdejter jag haft så är detta helt klart den bästa, så har ju lite förhoppningar nu. Hoppas att de fortsätter utvecklas positivt!

Haha, en hund :P Skulle du verkligen kunna ha det som substitut?
Hur har det gått med den tjejen då? Och har du klippt helt med den för snälla tjejen nu?

Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Har du en fetisch över att träffa tjejer med förhållande?
Av alla tjejer som finns väljer du att åka land och rike till en avdankad gammal mosha där ungen ligger jämte och henne ska du knulla?

Jag tror att fördelen med upptagna tjejer är att det är ganska lätt att skapa en grundläggande vänskapsrelation med dem. För de har redan sitt på det säkra, och förutom sin kille, så är jag många gånger en av få killar som de pratar med på det sättet. Jag har dessutom ingen som helst stress över att de ska börja dejta och få intresse för någon annan, för det gör de ju faktiskt redan. För en singeltjej är det ju en helt öppen marknad, och det är ju inte det minsta konstigt att en singeltjej har alternativ. Upptagna tjejer däremot är just upptagna.
Jag knullade som sagt inte henne, dock bad hon om innan idag att jag skulle komma eftersom hon var kåt, men det tänker jag inte. Föreslog att hon kunde komma hit med sin syster istället.

Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
the prodigal son snubblen e alltså tebaka! trodde du inte skulle skriva mer du postade inte på länge. läser du bibeln?

psalm 89, vers 2:40
den bortglömda FB-medlemmen som slutat posta, han stack iväg till las vegas och snorta kokain från tjejers rövhål. sen så tappade han lusten, las vegas blev tråkig, så han återvände till FB.

typ så.

Citat:
Ursprungligen postat av Geuse
Nej, nej =)
Lyssna på farsan, Carling. Han kan det där.
https://www.youtube.com/watch?v=CdQYBgQYRRk

Haha, jag skrev ju faktiskt knappt några uppdateringar på ett halvår oavsett vilken tolkning av Bibeln man väljer att göra ;P Men jo, här är jag ju som sagt igen. Men det finns väl aldrig några garantier för något. Jag känner lite som att varje inlägg skulle kunna vara det sista, jag har liksom inget självändamål i att uppdatera här eller känner någon plikt i det.

Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Trevligt att höra att du har det bra, Snubblen. Nej, jag tror inte att det generellt sett är ett tecken på att någon mår bra om han/hon ligger runt maximalt och har korta romantiska möten, men jättesvårt att knyta an... Men du känner ju dig själv bäst och vet vad du delar och vad du håller för dig själv. Så klart. Att döma av tråden här så har Oksana Flashbacks kvalitets-stämpel i alla fall, för vad det är värt

Ligger runt maximalt gör jag ju definitivt inte. Om du nu inte räknar att ligga i en säng och sova tillsammans med någon som att ligga :P
Ja, vi får se vad det blir av det där. Lär nog i vart fall inte träffa henne under hela sommaren.

Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Det är ingen som har några moraliska betänkligheter kring det här med att dejta flera stycken sammtidigt nu för tiden?

Är det något som hör till historien att bry sig om sådant? Är det rent av okej att göra detta?

Borde man förvänta sig att de man dejtar gör det?

Jag är ju uppenbarligen inte moralens fanbärare när jag dejtar både flera samtidigt och dessutom redan upptagna tjejer. Saken är väl dock den att jag inte på något sätt är ett unikum med att göra det. Som ett exempel, den vän jag senast pratade om relationer med hade nyligen gjort slut med sin tjej. Hon hade berättat för honom att hon nu träffade en kille, som redan var i en relation. Min vän berättade att han ogillade det väldigt skarpt, men erkände samtidigt att han själv gjort det innan de blev ett par, men att han inte gillat det.
Den vän jag pratade om relationer med senast innan honom är däremot väldigt nitisk i sin moral. Om han ser potential i en tjej så skriver han direkt till eventuella andra att "Jag har inget emot dig men jag har börjat träffa en annan nu och det känns inte rätt att fortsätta vår kommunikation."

Det finns både och helt enkelt. Du ska inte döma någon på förhand och utgå ifrån vare sig det ena eller det andra. Det går ju att fiska efter det eller fråga rakt på, med varierande sanningshalt i responsen då. Men jag tror att personer ändå rätt ofta är hyfsat ärliga med det. För det är inte direkt ovanligt att dejta flera samtidigt, innan man blir seriösa.

Tänk dock på, att om du vill hålla din moral högt och bara träffa en åt gången, att du då väldigt lätt blir för påig. Ibland är det en fördel, men många gånger är det bara jobbigt.
Citera
2017-05-31, 23:50
  #224
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Jag är ju uppenbarligen inte moralens fanbärare när jag dejtar både flera samtidigt och dessutom redan upptagna tjejer. Saken är väl dock den att jag inte på något sätt är ett unikum med att göra det. Som ett exempel, den vän jag senast pratade om relationer med hade nyligen gjort slut med sin tjej. Hon hade berättat för honom att hon nu träffade en kille, som redan var i en relation. Min vän berättade att han ogillade det väldigt skarpt, men erkände samtidigt att han själv gjort det innan de blev ett par, men att han inte gillat det.
Den vän jag pratade om relationer med senast innan honom är däremot väldigt nitisk i sin moral. Om han ser potential i en tjej så skriver han direkt till eventuella andra att "Jag har inget emot dig men jag har börjat träffa en annan nu och det känns inte rätt att fortsätta vår kommunikation."

Det finns både och helt enkelt. Du ska inte döma någon på förhand och utgå ifrån vare sig det ena eller det andra. Det går ju att fiska efter det eller fråga rakt på, med varierande sanningshalt i responsen då. Men jag tror att personer ändå rätt ofta är hyfsat ärliga med det. För det är inte direkt ovanligt att dejta flera samtidigt, innan man blir seriösa.

Tänk dock på, att om du vill hålla din moral högt och bara träffa en åt gången, att du då väldigt lätt blir för påig. Ibland är det en fördel, men många gånger är det bara jobbigt.

Träffar ingen alls just nu och har inte gjort det på ett år ish, men kanske skall göra ett försök igen.
Citera
2017-06-01, 16:09
  #225
Medlem
Det sket sig, tyvärr. Som så många andra kom det upp sjuka sidor efter ett tag. Förmodligen kass självkänsla hade hon. Kunde vända positiva saker man sa till något negativt osv. Tolkningsfråga. Förmodligen någon typ av ätstörning med.

Snälla tjejen har jag ingen direkt kontakt med längre nej.

Nu står man på noll igen, lol.
Citera
2017-06-01, 18:08
  #226
Medlem
OHSCHNAPs avatar
Har bara läst igenom några sidor i tråden men fick genast massor med frågor till TS.

Varför pratar du med personerna så länge innan ni bestämmer er för att ses? Hur kan du hålla så många konversationer igång samtidigt utan att den rinner ut i sanden?

Cirka hur många tjejer pratar du med samtidigt och hur många h/vecka spenderar du på detta?

Du nämnde att du använde en hel del appar för att hitta tjejer; tinder, happn m.fl. Vilken/vilka av dessa anser du generera bäst "avkastning"? Använder själv bara en, tycker det blir för mycket multitasking annars.

Vad har du för intressen i övrigt? Av dina uppdateringar att döma låter det som att du lägger mycket av din lediga tid på dejting.
Citera
2017-06-01, 19:05
  #227
Avstängd
Det är ju påhittat alltihop, hans tid har förmodligen gått åt att kolla på dåliga serier för att få inspiration till den här dåliga bloggen. Jag visste inte ens att man fick blogga på det här forumet.
Citera
2017-06-06, 17:43
  #228
Medlem
Jofs avatar
Missat målsättningen med din dejting. Hitta nån att gifta dig med. Pröva olika relationer/kvinnor? Eller annat, (stärka din ego, undvika ensamhet etc etc).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback