2005-11-12, 14:01
Medlem
icys avatar
Jag smakade abbas tonfisk i vatten, ville testa, en kompis tyckte den var godare än budgetvarianter. Och jag måste hålla med honom, den är godare. Men priset är inte roligt. Över 16 kronor kostar en burk, jag har sett varianter för 5 kronor. Problemet är att jag inte tycker de 5 kronors tonfiskburkar jag köpt varit speciellt goda, så därför undrar jag om det det finns någon som kan rekommendera någon sort som inte är så dyr som Abbas, men godare än de billigaste varianterna.
Dessutom undrar jag en sak, tror ni själva köttet i t.ex. abbas är bättre än en 5 kronors burk? Och en sista undring, är jag den enda som ofta tycker det smakar för mycket salt, har ni något bra tips för att det inte skall smaka så mycket salt?
Citera
2005-11-12, 14:08
Medlem
OliTs avatar
Om du tycker att det smakar mycket salt, pressa ur vätskan med hjälp av en sil och skölj sedan tonfisken under rinnande vatten.
Citera
2005-11-12, 14:11
Medlem
von Schmerzs avatar
Eldorados (Hemköp, Willys) är god. Kostar sex-sju kronor.
Euroshoppers (ICA) smakar ond bråd död. Kostar fem-sex kronor.
Citera
2005-11-12, 14:21
Medlem
Skulle faktiskt skriva samma inlägg som vom Schmerz, Eldorado är bra. Europshopper smakar helvete.
Citera
2005-11-12, 14:29
Medlem
FetFulElaks avatar
Tonfisk äter man inte för att det ska vara gott, man äter det för proteinet!
Citera
2005-11-12, 14:32
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Tonfisk äter man inte för att det ska vara gott, man äter det för proteinet!

Jag hade hoppats kunna få både proteiner, och att det samtidigt smakar bra. Tycker du jag har för höga krav?
Citera
2005-11-12, 14:34
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Schmerz
Eldorados (Hemköp, Willys) är god. Kostar sex-sju kronor.
Euroshoppers (ICA) smakar ond bråd död. Kostar fem-sex kronor.

Citat:
Ursprungligen postat av Nightgaunt
Skulle faktiskt skriva samma inlägg som vom Schmerz, Eldorado är bra. Europshopper smakar helvete.

Jag får testa Eldorado.
Citera
2005-11-12, 14:36
Medlem
Subb[a]s avatar
Har en burk coop x-tra i kylen... rapport på den kommer strax Reagerade också över AbbAs svindyra tonfisk...
Citera
2005-11-12, 14:45
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subb[a]
Har en burk coop x-tra i kylen... rapport på den kommer strax Reagerade också över AbbAs svindyra tonfisk...

Trevligt. När det gäller Abba, så kan man förstå en viss prisskillnad, men mer än 3 ggr. så dyr. Det är ju sjukt dyrt.
Citera
2005-11-12, 23:30
Medlem
offhegoess avatar
Lidl har tonfisk i vatten för 6,75 kr som faktiskt är riktigt god. För det mesta fina bitar, till skillnad från Eldorados kattmat.
Citera
2005-11-12, 23:48
Medlem
silvrs avatar
Tycker ICAs är rätt bra (inte Euroshopper utan den det står ICA på). 16kr för abbas låter mycket, kostar 13 på maxi här.
Citera
2005-11-13, 00:06
Medlem
Hylands avatar
Du väljer inget af det utan går ut på krogen och fixar en flickvän istället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in