2016-01-20, 11:29
Medlem
tjena tänkte kolla med er som kan detta med kost för o bygga muskler
vet ju att havregrynsgröt är nyttigt men är det bra att käka det direkt efter gympasset??

stod i affären framför hyllan med havregryn men det fanns 2 sorters havregryn den vanliga havregryn och sen den fiber havregryns visste inte vilken som va bäst men tog båda sorterna så mina frågor är ju om det verkligen är långsamma kolhydrater och vilken av dom som är bättre att äta???

och sen om någon kan föreslå lite långsamma kolhydrater är helt grön på detta......

mvh
Citera
2016-01-20, 11:36
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Sorry, men du gör nog bäst i att söka upp lite grundläggande information själv. Du kan ju inte starta en ny tråd så fort du vill veta något mer, för det är ju uppenbart att du inte kan ett jota om ämnet.

Men en liten hint ska jag bjuda på.
Muskler bygger du inte med kolhydrater utan proteiner. Gröt är alltså inget som gynnar dina muskler efter träning.

//En lekman
Citera
2016-01-20, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth
Sorry, men du gör nog bäst i att söka upp lite grundläggande information själv. Du kan ju inte starta en ny tråd så fort du vill veta något mer, för det är ju uppenbart att du inte kan ett jota om ämnet.

Men en liten hint ska jag bjuda på.
Muskler bygger du inte med kolhydrater utan proteiner. Gröt är alltså inget som gynnar dina muskler efter träning.

//En lekman

det jag läst hitils har sagt att man ska köra långsamma kolhydrater
Citera
2016-01-20, 14:44
Medlem
som vanligt är ju problemet att alla sidor man läser säger olika men ska köra på detta frukost ( ägg macka och havregrynsgröt fiber ) efter gymmet samma sen blir det ju middag vanlig husmanskost - snabb makaroner då blir det fullkorns makaroner så tekniskt sett har man ju inte ändrat maten utom tagit väck snabb makaronerna och bytt ut till fullkorns pasta men ska skaffa lite sådan där protein pulver och sådant
Citera
2016-01-20, 14:57
Medlem
De finns en tråd som heter ungefär "vad har du ätit idag, deff som bulk"

Har inte läst allt själv men tror de kan finnas bra information där
Folk säger att havregrynsgröt mättar bra och länge, men personligen så blir jag vrålhungrig på de efter 2-3 timmar än hur mycket gröt jag åt till frukost ivarjefall.

Som personen över skrev bygger du inga muskler på kolhydrater, men jag brukar köra på söliga(läs långsamma) kolhydrater vid viktnedgång och snabbare vid viktuppgång.

Är du färsk inom träning så lägg ingen vikt vid maten, se till att träna minst 3ggr per vecka, håll dig mätt, å väg dig på samma våg högst 1 gång i veckan vid samma tidpunkt (morgonvikt).

Låter jag otrevlig eller något liknande och undviker din fråga, då rekommenderar jag www.google.se för snabbare raka svar puss
Citera
2016-01-20, 17:07
Medlem
AquaRegias avatar
Det har ingen betydelse.
Citera
2016-01-20, 18:36
Medlem
fått shema och allt av min PT men han sa det att kosten är lika viktigt och sova
Citera
2016-01-20, 21:42
Medlem
Yeahvlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kojnakor
är det bra att käka det direkt efter gympasset??

stod i affären framför hyllan med havregryn men det fanns 2 sorters havregryn den vanliga havregryn och sen den fiber havregryns visste inte vilken som va bäst men tog båda sorterna så mina frågor är ju om det verkligen är långsamma kolhydrater och vilken av dom som är bättre att äta???

och sen om någon kan föreslå lite långsamma kolhydrater är helt grön på detta......

mvh

1. Havregryn är bra mat. Ej fullvärdigt protein, men blanda med mjölk så får du en utmärkt efter-träning-måltid.

2. "Snabbheten" beror på vad du jämför med, samt om du tänker tillaga havregrynen eller äta dom "råa".
Citera
2016-01-21, 11:47
Medlem
DeMo_Ds avatar
"Gröt är alltså inget som gynnar dina muskler efter träning."

Fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem