2016-01-20, 10:35
Medlem
TMSs avatar
Lng historia kort s har min mor borgat p tv ln fr min syster, hos tv olika lngivare.

Det ena r p 150000 med 13% rnta och det andra r p 100000 med 8,5% rnta.

Nu ringde Freedome Finance upp min mor och erbjd sig att baka ihop dessa tv ln till en rnta p 3,25%.. vilket lter fr bra? Min mor blev vldigt stlld och sa att hon mste fundera och sa ven att hon bara borgat fr hennes dotter.

Vad r haken med detta? r tanken att de tnkte ha min systers hus som skerhet? Men det r redan belnat till max redan som det r hos en annan bank.
Citera
2016-01-20, 11:51
Avstngd
Freedom Finance har endast ln dr fastigheter/bostder tas i borgen. Men det kanske kan vara en bra affr, fr det dr lnet med drygt 13% rnta lter inget bra.
Citera
2016-01-20, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Freedom Finance har endast ln dr fastigheter/bostder tas i borgen. Men det kanske kan vara en bra affr, fr det dr lnet med drygt 13% rnta lter inget bra.

konstigt innan jag kpte hus s ringde freedom finance mig typ en gng i mnaden och ville ge mig ln

men jag orkar inte ens kolla p deras hemsida om du har rtt eller fel, men jag tror du har fel
Citera
2016-01-20, 23:13
Medlem
Fopolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMS
Lng historia kort s har min mor borgat p tv ln fr min syster, hos tv olika lngivare.

Det ena r p 150000 med 13% rnta och det andra r p 100000 med 8,5% rnta.

Nu ringde Freedome Finance upp min mor och erbjd sig att baka ihop dessa tv ln till en rnta p 3,25%.. vilket lter fr bra? Min mor blev vldigt stlld och sa att hon mste fundera och sa ven att hon bara borgat fr hennes dotter.

Vad r haken med detta? r tanken att de tnkte ha min systers hus som skerhet? Men det r redan belnat till max redan som det r hos en annan bank.

Be dem skicka skriftlig information via mail och ls det finstilta.
Citera
2016-01-21, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Bostder/fastigheter kan ju d aldrig vara en borgen..
Fastigheter genom pantbrev kan utgra skerhet fr ln
Bostadsrtter kan utgras skerhet fr ln
Ett borgenstagande (av en privatperson eller en juridisk person) kan utgra skerhet fr ln.

Freedom finance har blancoln.
Klla: Freedomfinance.se

FF r i princip som lendo
Citera
2016-08-26, 21:43
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Allts, Freedom Finance frmedlar bara ln. De har inga egna och de jobbar med blancoln, inte boln. Det erbjudande din mamma ftt r att likstlla med reklam i brevldan, nr det vl grs en anskan stts rntan efter vad de olika lngivarna r villiga att ge utifrn kreditbetyg osv. 3,25 r vldigt, vldigt ovanligt, de flesta rntesatserna de frmedlar r skerligen tvsiffriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in