jag förväntar mig en ursäkt från dig efter du har läst min text.
Kanske du själv skulle läsa din text?
Rörig, osammanhängande, motsägelsefull och helt befriad från grundläggande konsekvensanalys. En svamlande orddiarre, fylld av klyschor och nonsens.
För att löst citera Esaias Tegnér: Det rörigt sagda är det rörigt tänkta.
Ett försök att bena ut och bemöta ditt inlägg:
Det är inte bara kvinnor som vurmar för massinvandring.
Nähä? Men tråden handlar om det paradoxala i att de kvinnor som vurmar för massinvandringen är de som framförallt får ta konsekvenserna i form av våldtäkter och ofredanden.
Det är inte alla kvinnor som vurmar för massinvandring.
Nähä? Men det är drygt 90 procent av alla kvinnor som röstade för massinvandring. Om inte en så stor mängd tjejer i åldersgruppen 18-24 år röstat för MP hade detta vänsterextremistiska kamikazeparti, som driver massimporten av våldtäktsmän starkast av alla partier, aldrig kommit in i riksdagen.
Många av de kvinnor som vurmar för massinvandring gör så eftersom de "vill rädda liv" och "har öppna hjärtan".
So what? Vad fan hjälper goda intentioner när dessa inte är verklighetsförankrade?
Det är inte massinvandringsvurmarnas fel att det kommer män. Det är bara männen som ofredar och våldtar.
Då kanske man skulle informera sig om vem fan som kommer, innan man vurmar för kommandet? Vem i helvete trodde vurmarna skulle komma? Hundvalpar och kattungar?
Förstår du nu det analytiska resonemanget?
1. Massinvandring medför i praktiken massimport av våldtäksmän och kvinnoförtryckare. Detta är ett uppenbart och klart observerbart faktum.
2. Runt 90 procent av alla kvinnor har röstat för massinvandring.
Det finns bara två logiska förklaringar till ovanstående:
A. 90 procent av alla kvinnor är så urbota korkade att de inte förstår konsekvenserna av sina handlingar.
B. 90 procent av alla kvinnor VILL ha massimport av våldtäktsmän och kvinnoförtryckare.
I det förstnämda fallet är det synd om dem, och de måste skyddas från sig själva genom borttagande av rösträtten.
Man kan inte göra annat än att bli illa förolämpad av de sista sidorna i denna tråd som tjej.
Jag har aldrig röstat SD, men jag bestämde mig vid början av 2015 att Sverige skulle förfalla om inget händer. Jag värnar om alla människors liv, men jag förstår att sättet Sverige försöker "lösa problem" inte fungerar. Och nu är Sverige i en så mycket värre kris än den dagen jag bestämde mig för att kunna rösta på SD, och ett omval skulle passat bättre där och då, när det fortfarande fanns tid. Nu är skadan redan skedd och det är redan försent.
Jag blir ytterst irriterad när människor (främst män, då detta är fallet) sitter och säger att det är tjejers fel att detta händer, pekar finger åt en viss grupp av kvinnor, och påpekar att de vill bli våldtagna av dessa män som i grupp våldsamt ger sig på dem. Det är ignorant och patetiskt, skrattretande, och jag hoppas att ni skäms.
Många flickor följer sina hjärtan, men det betyder inte att de inte använder hjärnan. De tänker lika mycket som du, fast kanske läggs tankarna på olika saker. Man väger ju vad som är viktigast i livet, vad som är meningen med livet och hur man bör leva, och det är individuellt. Jag vet män som aldrig skulle lägga sin röst på SD, och jag vet kvinnor som aldrig skulle göra det heller. Förtjänar dessa män liksom oss "unga kvinnor" att bli våldtagna? Skulle dem förtjäna det om möjligheten faktiskt fanns? Varför skulle det ens vara en skillnad?
Men kvinnor och män är inte identiska individer per se. Män tänker aningen mer målinriktat, och kvinnor tänker aningen mer vårdande, de sätter sig in i andras situationer och därmed tänker dem mindre själviskt, på både gott och ont. Men det gör dem inte annorlunda i värde, nej, inte heller i rösträtt, och jag undrar hur världen skulle se ut utan kvinnor..
Det fösta jag vill tillägga i debatten är;
Det är männen som kommer hit (notera; absolut inte alla!) som taffsar och våldtar, kränker och objektifierar kvinnorna. Inte kvinnorna, döttrarna, farmödrarna, right?
Valde dessa "unga flickor" som ni pekar ut att det endast skulle vara flyktingar i form av män? NEJ.
De unga flickor ni trakasserar vill värna om andras liv, i högsta mån rädda liv, och det är inte fokus på just männens liv. Nej, i nuläget förmodligen tvärt om efter allt det som nu har hänt.
Vill vi gå på stan och få ilande blickar, tjut och stön från främlingar och bli sextrakasserade mitt på öppen gata? Svar nej. Skulle ni vilja det, om scenen var ombytt?
Vi blir ett offer, eller vi har redan blivit det. Det kommer män från annan kultur som ser oss som ett objekt, och skulden läggs på OSS för att vi har ett alldeles för gott hjärta. (Som om det vore något straffbart.) Så min fråga är, Varför vill även NI göra oss till något som borde offras, som om vi förtjänade det, lika barbariskt som dem?
Jag vet att ni pratar om en annan typ av flickor som sitter i en annan röstgrupp än jag, men i grund och botten är vi samma. Och jag tar åt mig precis lika mycket.
Jag vill även förtydliga; Jag är ingen feminist. Jag tror på alla människors lika värde vare sig du är en han, hon eller hen. (Ogillar ordet hen, men kände att det kanske behövdes här)
Tack för mig.
Jag förstår din frustration. Ingen gillar någonsin att bli generaliserad emot. Ingen gillar någonsin att få andra människors logiska kortslutningar och tillkortakommanden projekterade på sig själv enbart för att man delar en gemensam nämnare (i detta fall kön).
Jag förstår och kan sätta mig in i hur du tänker och känner, jag ber därför dig nu att försöka sätta dig in i hur jag tänker och känner, för på många vis känner jag likadant som många av dessa manliga FB:are (enda skillnaden är att jag kan ge utlopp för min ilska utan att behöva skriva så stötande saker).
Det finns många problem i ditt resonemang jag vill utmana:
Citat:
Jag blir ytterst irriterad när människor (främst män, då detta är fallet) sitter och säger att det är tjejers fel att detta händer, pekar finger åt en viss grupp av kvinnor
Feminismen är den gemensamma nämnaren i detta fallet. I varje västerländskt land där feminismen har slagit rot, har massiv invandring ifrån den tredje världen följt. Detta på grund utav en enkel sanning: Feminismens (dagens feminism såklart) huvudsakliga mål är INTE jämställdhet. Dagens Feminism är en mutation utav den Social Marxistiska gren utav Kommunism, som Sovjeterna i ett försök att underminera västvärlden flitigt försökte sprida västerut under kalla kriget. Kommunismen dog ut, men den lämnade den Socialmarxistiska feminismen kvar att sjuda i våra universitet för att åter ta rampljuset nu i vår tid. Tredje vågens feminism är över allt annat: Anti Vita Män.,Anti det Västerländska Samhället och Anti Kapitalism. Detta är anledningen till Feminismens besatthet av öppna gränser och massimport av den typ av män de "på pappret" aktivt vill bekämpa.
På samma sätt som du säger "främst män", säger vi "främst kvinnor". För det är främst kvinnor som är feminister. Den del av kvinnor vi pekar fingret mot är feministerna och det gör vi med all rätt då det är en auktoritär ideologi som baserats på uppenbara lögner. Kvinnor har den reella makten i samhället och många av de män som idag vill ha öppna gränser gör det enbart för att det är den uppfattning de fått att kvinnor förväntar sig det av dem. Det är en fortplantningsstrategi och en väldigt felriktad och patetisk sådan.
Jag tror väldigt få personer här faktiskt vill att Svenska tjejer ska bli våldtagna. När de skriver "det är vad tjejerna vill", så är det ett rop på hjälp, på bekräftelse, i stort sätt: "Ni har sårat mig och nu behöver ni min hjälp, men ni vägrar att be om ursäkt och fortsätter i stället att peka fingret mot mig".
Citat:
Många flickor följer sina hjärtan, men det betyder inte att de inte använder hjärnan.
De tänker lika mycket som du. Man väger ju vad som är viktigast i livet, vad som är meningen med livet och hur man bör leva, och det är individuellt.
Uppenbarligen gör det just detta. En motsäger den andra. Om du följer ditt hjärta och är för massinvandring ifrån tredje världen, så tänker du inte, du tänker inte på konsekvenserna det får för dig själv och alla andra du håller kära och du tänker definitivt inte på dina efterkommande som kommer få växa upp under dessa omständigheter. Så nej antingen så tänker du eller så känner du i det här fallet, det är väldigt sällan dessa två kan sammanfalla utan konflikt.
Citat:
Jag vet män som aldrig skulle lägga sin röst på SD, och jag vet kvinnor som aldrig skulle göra det heller. Förtjänar dessa män liksom oss "unga kvinnor" att bli våldtagna?
Nej absolut inte och väldigt få män här på FB tycker egentligen detta. De förtjänar däremot att stå för notan, de förtjänar att vara de personer som får leva i våra nya Svenska ghetton och om någon tvunget måste bli våldtagen, så ja då får man väl säga att det är det de som lagt grunderna för fördärvet som först bör drabbas.
Citat:
Kvinnor tänker aningen mer vårdande och därmed mindre själviskt
Detta är en ren och skär myt. Att kvinnor på något sätt skulle vara mer egalitära än män saknas det helt och hållet belägg för. Jag förstår att du generaliserar i detta fall (för visst fan finns det många kvinnor som verkligen symboliserar egoism), men även där stöter du på problem. Män donerar till välgörenhet i högre grad än kvinnor, män slår barn i mindre grad än kvinnor (Brittisk studie, finns dessvärre ingen Svensk sådan). Det finns så mycket motsägande statistik här att det är omöjligt att dra slutsatsen att ett kön är "Godare" än det andra.
Det finns dock vetenskaplig grund till påståendet att kvinnor eftersträvar konformitet i högre grad än männen. Många kvinnor har ett behov av att passa in, på så sätt formar de sina åsikter efter omgivningen och inte efter en rationell tankeprocess. Att i högre grad triggas av bilder på svältande barn och barnskrik är inte att vara "Mer vårdande", det är en biologisk strategi.
Det är dessutom inte osjälviskt att vara för massinvandring. Det skulle vara intressant att se hur många kvinnor som röstar för invandringen om de visste att de själva skulle få stå för kostnaden.
Citat:
Valde dessa "unga flickor" som ni pekar ut att det endast skulle vara flyktingar i form av män?
De unga flickor ni trakasserar vill värna om andras liv, i högsta mån rädda liv
Vi blir ett offer och skulden läggs på OSS för att vi har ett alldeles för gott hjärta.
Nej det gjorde det inte, de valde dock att fortsätta stödja den politik som möjliggjorde (och fortfarande gör det) dessa strömmar av män att ta sig hit.
Det finns inte underlag för att något liv har räddats genom denna migrationsprocess, snarare det motsatta. När du är för denna politik därför att du gillar känslan du får av att "Hjälpa andra", så värnar du mer om dig själv än någon annan. Skulden läggs på er? Ja av ett par flashbackare, som män har vi nu i flera år fått alla typer av skulder lagda på oss av media och samhället i det stora hela. Kanske dags för att ta ett steg bakåt och få lite perspektiv.
Citat:
Jag är ingen feminist. Jag tror på alla människors lika värde.
Förmodligen så är du det utan att tycka det själv. Jag känner igen ditt resonemang då jag fått höra det från åtskilliga feminister innan. Din slutkläm "Jag tror på alla människors lika värde" är en meningslös plattityd som du egentligen inte tror på själv heller.
Tack för mig och lycka till i det nya Sverige, det kommer vi och du behöva.
När jag läser vissa av inläggen som skrivs om invandrare på I&I så blir jag glad av att läsa hur blattar våldtar äckliga svennehoror. Äckliga rassar förtjänar inget annat. Det ska bli mig ett sant nöje att se detta skitland gå under.
När du läser inläggen ifrån manliga rasister här på FB så blir du glad över att dina landsmän våldtar Svenska tjejer (tjejer som jag kan garantera dig inte hänger på I&I). Gillar din logik där.
Det ska bli mig ett sant nöje att få skada så många som dig som möjligt om skiten väl brakar samman här i Sverige. Jag ska se till att ta med mig så många som möjligt av din sort om jag själv tvingas gå ur tiden.
Ät HIV Kuk och dö DIN... MISOGYNA... JÄVLA.. RASIST
(som förmodligen även är invandrare av din sketna svenska att döma)
Av att få höra från somalier osv, så är en tjej som går förbi nere i centrum en helt vanlig dag, en orre!(slyna). Och hon förtjänar stryk och bli knullad och spottad på. fast först råna henne.
Sorgligt men sant att de är såhär många utav dom pratar om just tjejer. Noll respekt... men knytnäven fick dessa individer smaka duktigt!. Hoppas fler markerar när dom tror dom gör rätt.... smutsfolk. Och nej jag är inte rasist nånstans.
Jag förstår din frustration. Ingen gillar någonsin att bli generaliserad emot. Ingen gillar någonsin att få andra människors logiska kortslutningar och tillkortakommanden projekterade på sig själv enbart för att man delar en gemensam nämnare (i detta fall kön).
Jag förstår och kan sätta mig in i hur du tänker och känner, jag ber därför dig nu att försöka sätta dig in i hur jag tänker och känner, för på många vis känner jag likadant som många av dessa manliga FB:are (enda skillnaden är att jag kan ge utlopp för min ilska utan att behöva skriva så stötande saker).
Det finns många problem i ditt resonemang jag vill utmana:
Feminismen är den gemensamma nämnaren i detta fallet. I varje västerländskt land där feminismen har slagit rot, har massiv invandring ifrån den tredje världen följt. Detta på grund utav en enkel sanning: Feminismens (dagens feminism såklart) huvudsakliga mål är INTE jämställdhet. Dagens Feminism är en mutation utav den Social Marxistiska gren utav Kommunism, som Sovjeterna i ett försök att underminera västvärlden flitigt försökte sprida västerut under kalla kriget. Kommunismen dog ut, men den lämnade den Socialmarxistiska feminismen kvar att sjuda i våra universitet för att åter ta rampljuset nu i vår tid. Tredje vågens feminism är över allt annat: Anti Vita Män.,Anti det Västerländska Samhället och Anti Kapitalism. Detta är anledningen till Feminismens besatthet av öppna gränser och massimport av den typ av män de "på pappret" aktivt vill bekämpa.
På samma sätt som du säger "främst män", säger vi "främst kvinnor". För det är främst kvinnor som är feminister. Den del av kvinnor vi pekar fingret mot är feministerna och det gör vi med all rätt då det är en auktoritär ideologi som baserats på uppenbara lögner. Kvinnor har den reella makten i samhället och många av de män som idag vill ha öppna gränser gör det enbart för att det är den uppfattning de fått att kvinnor förväntar sig det av dem. Det är en fortplantningsstrategi och en väldigt felriktad och patetisk sådan.
Jag tror väldigt få personer här faktiskt vill att Svenska tjejer ska bli våldtagna. När de skriver "det är vad tjejerna vill", så är det ett rop på hjälp, på bekräftelse, i stort sätt: "Ni har sårat mig och nu behöver ni min hjälp, men ni vägrar att be om ursäkt och fortsätter i stället att peka fingret mot mig".
Uppenbarligen gör det just detta. En motsäger den andra. Om du följer ditt hjärta och är för massinvandring ifrån tredje världen, så tänker du inte, du tänker inte på konsekvenserna det får för dig själv och alla andra du håller kära och du tänker definitivt inte på dina efterkommande som kommer få växa upp under dessa omständigheter. Så nej antingen så tänker du eller så känner du i det här fallet, det är väldigt sällan dessa två kan sammanfalla utan konflikt.
Nej absolut inte och väldigt få män här på FB tycker egentligen detta. De förtjänar däremot att stå för notan, de förtjänar att vara de personer som får leva i våra nya Svenska ghetton och om någon tvunget måste bli våldtagen, så ja då får man väl säga att det är det de som lagt grunderna för fördärvet som först bör drabbas.
Detta är en ren och skär myt. Att kvinnor på något sätt skulle vara mer egalitära än män saknas det helt och hållet belägg för. Jag förstår att du generaliserar i detta fall (för visst fan finns det många kvinnor som verkligen symboliserar egoism), men även där stöter du på problem. Män donerar till välgörenhet i högre grad än kvinnor, män slår barn i mindre grad än kvinnor (Brittisk studie, finns dessvärre ingen Svensk sådan). Det finns så mycket motsägande statistik här att det är omöjligt att dra slutsatsen att ett kön är "Godare" än det andra.
Det finns dock vetenskaplig grund till påståendet att kvinnor eftersträvar konformitet i högre grad än männen. Många kvinnor har ett behov av att passa in, på så sätt formar de sina åsikter efter omgivningen och inte efter en rationell tankeprocess. Att i högre grad triggas av bilder på svältande barn och barnskrik är inte att vara "Mer vårdande", det är en biologisk strategi.
Det är dessutom inte osjälviskt att vara för massinvandring. Det skulle vara intressant att se hur många kvinnor som röstar för invandringen om de visste att de själva skulle få stå för kostnaden.
Nej det gjorde det inte, de valde dock att fortsätta stödja den politik som möjliggjorde (och fortfarande gör det) dessa strömmar av män att ta sig hit.
Det finns inte underlag för att något liv har räddats genom denna migrationsprocess, snarare det motsatta. När du är för denna politik därför att du gillar känslan du får av att "Hjälpa andra", så värnar du mer om dig själv än någon annan. Skulden läggs på er? Ja av ett par flashbackare, som män har vi nu i flera år fått alla typer av skulder lagda på oss av media och samhället i det stora hela. Kanske dags för att ta ett steg bakåt och få lite perspektiv.
Förmodligen så är du det utan att tycka det själv. Jag känner igen ditt resonemang då jag fått höra det från åtskilliga feminister innan. Din slutkläm "Jag tror på alla människors lika värde" är en meningslös plattityd som du egentligen inte tror på själv heller.
Tack för mig och lycka till i det nya Sverige, det kommer vi och du behöva.
Ville bara tacka för ditt inlägg. Du har verkligen läst min text och svarat på mina argument, ist för att säga något högst idiotiskt på grund av anledningarna jag varken vet eller vill veta.
Ska ska läsa igenom texten igen och se om jag kan svara/tillägga något.
Och btw så är jag inte feminism, jag är emot kvinnoförtryck lika mycket som jag är emot mansförtryck, och jag röstar SD.
Ville bara tacka för ditt inlägg. Du har verkligen läst min text och svarat på mina argument, ist för att säga något högst idiotiskt på grund av anledningarna jag varken vet eller vill veta.
Ska ska läsa igenom texten igen och se om jag kan svara/tillägga något.
Och btw så är jag inte feminism, jag är emot kvinnoförtryck lika mycket som jag är emot mansförtryck, och jag röstar SD.
Det behöver du inte, det mesta av vad jag skrivit är ej 100% relevant för just dig och ditt ställningstagande. Det är mer utav en sorts själv "terapi" för mig, därav det blev så långt.
För att svara på din fråga om varför så många män sitter här och till synes hyllar det faktum att Svenska kvinnor våldtas, så räcker det att du läser:
Citat:
Jag tror väldigt få personer här faktiskt vill att Svenska tjejer ska bli våldtagna. När de skriver "det är vad tjejerna vill", så är det ett rop på hjälp, på bekräftelse, i stort sätt: "Ni har sårat mig och nu behöver ni min hjälp, men ni vägrar att be om ursäkt och fortsätter i stället att peka fingret mot mig". Män har en tendens att reagera med ilska när vad de egentligen känner är sorg och melankoli. Misstänker att detta är anledningen.
Okej jag köper att du inte är feminist. Ta vara på dig själv nu.
Svenska kvinnor och tjejer måste helt enkelt sätta ner foten och markera med lika stor avsky mot staten och deras propagandaorgan som de gör mot rasism, innan dess kommer de att bemötas med misstänksamhet från svenska män. Jag har själv varit i samma situation som i den videon och det är för fan inte roligt när svenska idiotkvinnor står och gapar ut sin hjärntvätt istället för att använda ögonen.
Det är givetvis förkastligt att det finns nordiska kvinnor som stödjer kriminella flyktingar, jag har inget svar på vad som är fel i deras hjärnsystem. Men jag som är en ung vit kvinna och har en ännu yngre syster, som är ett barn ännu är oerhört oroad över hur våra män ser på den avskyvärda situationen.
Varför tilldelar de denna flyktingkärleken till alla kvinnor? Jag röstade inte på denna regeringen, jag har i min kamp om att få omgivning förstå förlorat vänner som likt de kvinnor du menar stödjer detta vansinne. MEN det finns många unga kvinnor och flickor som är emot denna hemska utvecklingen, men vi kan inte stå ensamma mot dessa odjur, vi behöver våra män, er ! Dra inte alla över en kam, snälla ni!
Personligen så ser jag faktiskt lite fram emot det. En sommar fylld av motsättningar & hat. Det är nästan lite fantastiskt. Även om det förstås är tragiskt med oskyldiga svenska brottsoffer.
Och uppvaknanden. Folk kommer definitivt att vakna upp i större utsträckning nu. Många har redan gjort det, och fler kommer. Många fler.
Folks attityder kommer svänga rejält. De som tidigare varit lite försiktiga kommer våga sjunga ut i en mer gemensam hatkör.
Vi får hoppas på lynchstämningar och kaos. Och hat.
Tyvärr är det nog en sommar av våld som krävs för att vi ska kunna styra upp skutan i rätt riktning.
Vad som är gemensamt för många svenska kvinnor, i synnerhet den feministiska falangen, är att dom lever i en extremt verklighetsfrämmande bubbla som tycks vara omöjlig att spräcka.
Dom inser inte enkla samband, exempelvis varför vissa länder har det bättre än andra. Att situationen är förjävlig i Nordafrika eller mellanöstern beror i deras värld på att någon varit stygga mot dom och att dom haft otur. Tar man hit folk och gullar med dom tillräckligt länge så blir dom snälla nallebjörnar allihopa.
Verkligheten som dom inte kan greppa är att kaoset i dessa länder beror på att folket som bor där har en fullkomligt förkastlig människosyn och att dom inte bryr sig det minsta om någon som inte är medlem av deras klan. Saker som empati, kvinnofrid, jämställdhet och mänskliga rättigheter är helt okända begrepp där. Sådana saker som mitt och ditt existerar inte, den som är starkast vinner.
Sådana människor omvänder man inte hur som helst, dom kommer köra på med fulla muggar med deras gamla beteende tills någon fysiskt stoppar dom.
Senaste månaderna har åtminstone jag sett en kraftig nedgång i flyktingvurmande inlägg på facebook, så några av dom hjärntvättade börjar vakna upp, men det lär ta ett tag till innan korthuset rasar för dom mest extrema.
Som sagt, det ska mycket till för att spräcka bubblan, en eller två somrar av våldtäkter och kaos är nog en nödvändighet tyvärr.
Det är inte alla kvinnor som vurmar för massinvandring.
Nähä? Men det är drygt 90 procent av alla kvinnor som röstade för massinvandring. Om inte en så stor mängd tjejer i åldersgruppen 18-24 år röstat för MP hade detta vänsterextremistiska kamikazeparti, som driver massimporten av våldtäktsmän starkast av alla partier, aldrig kommit in i riksdagen
Tja, runt 90% av alla män och runt 90% av alla kvinnor röstar för massinvandring.
Så varför är det just kvinnor som gör dig arg? För att du inte är en själv?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!