2016-01-20, 23:45
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finis
Med Handen på mitt hjärta så tycker jag det. Men jag har även under många år studerat dessa frågor och jag ser inte hur vi inte skulle kunna ha råd att se till att få detta att fungera. Att alla ska få på lika villkor.

Så när det politiska Sverige körde skallen rätt i invandringskaklet, fick panik och bestämde sig för att lägga sig på av EU:s miniminivå när det gäller villkor för invandring så var det i onödan? Ygeman och Morgan ville djävlas lite. Vi fixar 160 000 medellösa asylsökare från tredje världen på årsbasis?

Så du känner dig inte bekymrad över invandrarnas låga närvaro på arbetsmarknaden och höga närvaro i bidragssystemen? Den ytterligt bekymmersamma situationen i skol- och utbildningsväsendet och deras spektakulära överrepresentation i allvarlig brottslighet? Olika juridiska kategorier (medborgare/icke-medborgare) bör ha lika villkor oavsett vad. En ren värderingsfråga för några egentliga argument för din bedömning levereras inte.

Fri eller mycket generös invandring är oförenligt med en välfärdsstat. I synnerhet om den består av folk som inte är anställningsbara. Det bara är så. Antingen är du för Segerfeldts Ris a la kåkstad eller också är du för en strängt reglerad invandring som den gamla axeln Socialdemokraterna och Moderaterna drev. Eller så är du en drömmare. En av Fredrik Virtanens Anständiga™ som inte behövt köpa sämre Pauillac ännu. Eftersom jag inte får ett svar- kåkstad eller invandringspolitiska begränsningar utan bara vaga påståenden om att prioriteringar tycks vara obehövliga så ser jag ingen mening med att fortsätta diskussionen. I synnerhet som fakta talar för min tolkning. Jag rekommenderar den här tråden: (FB) Källor, statistik och referenser 2.1

Moderaterna borde som sagt dra gränsen mellan medborgare och icke-medborgare när det gäller begränsningen av tillgången till sociala förmåner.
Senast redigerad av NSO 2016-01-21 kl. 00:01.
Citera
2016-01-20, 23:48
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilhelmB14
Det är ytterst få som har TUT och bidrag.
Vad baserar du detta på? Du verkar väldigt illa påläst.
Citera
2016-01-21, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sodermalmsfeminist
http://www.dn.se/debatt/begransa-valfarden-for-de-med-tillfalliga-uppehallstillstand/

Vad tycker ni om Moderaternas förslag? Nu måste SD göra ett ännu vassare förslag så att väljarna inte hoppar till Moderaterna.

Innan vi slår klackarna i taket över Moderaternas förslag så bör vi nog ta en titt på resten av det också. De är återigen ute efter att avveckla välfärdssamhället och har börjat lite smått med att vilja införa en karensdag och återinföra utförsäkringssystemet. Mer lär väl komma om de får något att säga till om. Min önskan är att detta parti ALDRIG mer kommer att få inflytande över svensk politik!
Citera
2016-01-21, 00:06
Medlem
Finiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
Så när det politiska Sverige körde skallen rätt i invandringskaklet, fick panik och bestämde sig för att lägga sig på av EU:s miniminivå när det gäller villkor för invandring så var det i onödan? Ygeman och Morgan ville djävlas lite. Vi fixar 160 000 medellösa asylsökare från tredje världen på årsbasis?

Så du känner dig inte bekymrad över invandrarnas låga närvaro på arbetsmarknaden och höga närvaro i bidragssystemen? Den ytterligt bekymmersamma situationen i skol- och utbildningsväsendet och deras spektakulära överrepresentation i allvarlig brottslighet? Olika juridiska kategorier (medborgare/icke-medborgare) bör ha lika villkor oavsett vad. En ren värderingsfråga för några egentliga argument för din bedömning levereras inte.

Fri eller mycket generös invandring är oförenligt med en välfärdsstat. I synnerhet om den består av folk som inte är anställningsbara. Det bara är så. Antingen är du för Segerfeldts Ris a la kåkstad eller också är du för en strängt reglerad invandring som den gamla axeln Socialdemokraterna och Moderaterna drev. Eller så är du en drömmare. En av Fredrik Virtanens Anständiga™ som inte behövt köpa sämre Pauillac ännu. Eftersom jag inte får ett svar- kåkstad eller invandringspolitiska begränsningar utan bara vaga påståenden om att prioriteringar tycks vara obehövliga så ser jag ingen mening med att fortsätta diskussionen. I synnerhet som fakta talar för min tolkning. Jag rekommenderar den här tråden: (FB) Källor, statistik och referenser 2.1

Moderaterna borde som sagt dra gränsen mellan medborgare och icke-medborgare när det gäller begränsningen av tillgången till sociala förmåner.

Vilka medborgarskap ska få ingå i din politiska värld då? Det finns väl många i detta landet som inte är svenska medborgare men födda och uppväxta. Har kanske sitt medborgarskap i annat nordiskt land. Ska de också ingå i din exkludering?
Citera
2016-01-21, 00:07
Medlem
Dr.Spins avatar
Bra förslag.

Röstar de och KD + SD på det så har de väl ca 42% stöd. Borde gå att få igenom.
Citera
2016-01-21, 00:16
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infohunter
precis precis.....japp den tanken jag hade också...nu istället för lyxlägenhet, lyxkläder och lyxmobiler så blir dom lämnade med 0

vad händer? jo såklart med kriminalitet, mer våldtäkt.

Lyx???
Jag tycker du ska ta en titt på hur verkligheten ser ut istället.
Åk ut till Rinkeby, Rosengård, Bergsjön, eller något annat nedgånget miljonprogramsområde.
Där har du vekligheten.
Slitet, nedgånget, skitigt, enorm arbetslöshet, fattigdom.
Där sitter de med ett socialbidrag på 4000 kronor i månaden, i en liten och sliten lägenhet, de flesta utan utbildning, utan körkort, utan bil, och utan framtidshopp.

Så ser verkligheten ut.
Citera
2016-01-21, 00:22
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Vilka medborgarskap ska få ingå i din politiska värld då? Det finns väl många i detta landet som inte är svenska medborgare men födda och uppväxta. Har kanske sitt medborgarskap i annat nordiskt land. Ska de också ingå i din exkludering?

Svenska medborgare är självskrivna. I övrigt har vi avtal med de nordiska länderna och sedan tillkommer ju EU/EES-området vilket innebär att vi har en del ömsesidiga förpliktelser att uppfylla. Där nånstans går en lämplig gräns. Rösträtt i svenska val ska uteslutande vara förbehållet svenska medborgare. Varför vi ska vara en övergenerös socialbyrå för resten av världens främmande medborgre har jag svårt att förstå. Vill man ha fulla rättigheter i ett land blir man fullvärdig medlem, det vill säga medborgare och där bör kraven i Sverige vara mycket högre än i dag- på västerländsk normalnivå. Nämligen medborgarskapsprov med krav på språkkunskaper, grundläggande rätts- och samhällskunskap, lite historia och kulturkunskap.

Du kallar det exkludering. Jag kallar det normalitet och incitament för anpassning.
Citera
2016-01-21, 00:42
Bannlyst
Bättre sent än aldrig men dessa seglare ska man inte lita på.
Citera
2016-01-21, 00:49
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Lyx???
Åk ut till Rinkeby, Rosengård, Bergsjön, eller något annat nedgånget miljonprogramsområde.
Där har du vekligheten.
Där sitter de med ett socialbidrag på 4000 kronor i månaden, i en liten och sliten lägenhet, de flesta utan utbildning, utan körkort, utan bil, och utan framtidshopp.

Så ser verkligheten ut.
Nej ! Så ser den inte ut.
Dessa områden du dessutom räknar upp är skapade av pk ligan.
Sätta allt som ej är ? Och lögner igen.
Nej ingen får 4000 i månaden. Skitsnack.
Sluta ljug så du tror dig själv.
Varför tar man emot och skänker dem ett skitigt lönlöst liv utan framtid?
Från hopplöshet till nästa hopplöshet menar du ?
VEM HAR PLACERAT DEM I RINKEBY, ROSENGÅRD OCH BERGSJÖN?
VEM ANSVARAR ÖVER DEM?

DÄR placerar man (erbjuder man) även boende till missbrukare, dysfunktionella, ensamstående med mera.
De är vad i dina ögon?
Varför placerar man just dessa och invandrare i samma områden?
Är de mindre värda?
Vem skall renovera de skitiga lägenheterna?
Vem skall ge dem arbete? Bil , körkort?
Du?
Hur fan kan man ta emot människor med låtsas medmänsklighet och erbjuda en hopplös framtid?
Citera
2016-01-21, 00:54
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Med Handen på mitt hjärta så tycker jag det. Men jag har även under många år studerat dessa frågor och jag ser inte hur vi inte skulle kunna ha råd att se till att få detta att fungera. Att alla ska få på lika villkor.
Vilka vi pratar du om?
Citera
2016-01-21, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Lyx???
Där har du vekligheten.

Så ser verkligheten ut.

Varför är det så synd om invandrarna? Är de satta på socialbidrag så är väl 4 000:- över efter att de fått hyran, el, tv-licens, hemförsäkring, telefonbidrag, osv betalt. Dom 4 000:- är väl matpengar och det bör de väl klara sig på när svenska fattigpensionärer inte har så mkt kvar efter hyra osv.
Och varför är det så skitigt i dessa områden? Kan det bero på att de inte håller ordning efter sig? Körkort och bil? Om du är etniskt svensk så får du inte ens äga en bil om du skall ha socialbidrag. Du får inte ha ett öre på banken. Du skall vara totalt renrakad för att få hjälp. Om de är svenska medborgare och vill ha en utbildning så kan de ju ta studielån och utbilda sig som vi får göra om vi vill ha en utbildning. Det lånet skall ju betalas tillbaka som vi får göra, det skall ju inte gälla speciella regler för dem. Vill de sedan har körkort och bil så kan de ju köpa och betala det själva, det får vi göra! Och har de inte råd så får de vara utan, det får vi vara och det är inte sånt ömkande med oss!
Citera
2016-01-21, 04:19
Medlem
Glöm aldrig bort vilket parti som drog igång denna dyngan från början. Sanningshalt av det DÖ-partierna säger är ca 10% kom ihåg det. Man mår illa när man börjar tänka på vilka absurda skattesummor som kommer att krävas när allt detta är färdigt för att hålla all social, polis, sjukus, brandkår osv i rullning. Har mycket svårt att se vinningen i det långa loppet och vem vill driva företag i ett land med sjuka skattesummor samtidigt som man får "made in afganistan". Hela samhällsstrukturen urholkas i rask takt.
Senast redigerad av slutataxera 2016-01-21 kl. 04:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in